AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Har en jack russell terrier mix (12kg). Vi går turer på asfalt, stier, grusveier og i skogen. Av og til er vi på hytten på fjellet. Der er det selvsagt kaldere. Turene kan jo variere alt fra 30min til 2t. Jeg har noen helt enkle potesokker i stoff og borrelås rundt. Men de sklir lett av. Disse hindrer jo at potene setter seg fast i isen, men de gir jo ikke noe varme. Og hva med potesalve? Har det god effekt? Har også et dekken. Det er kun regnavstøtende. Ikke så tykt, med et lag fleece som er innerst. Anonymkode: dc351...7bb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Ebay har mye til hund, men husk alltid 0 måle hunden før bestilling. Søk på dog Winther shoes/socks feks, de har også masse klær: https://m.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m4084.l1313&_nkw=Dog+clothes Anonymkode: c4f5e...0b3
Nerine_ Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Jeg kjøper bare hurtta dekken, de har størrelser som passer alle raser. Potesokker har jeg desverre aldri prøvd.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #4 Skrevet 18. november 2018 Jeg bruker verken potesokker eller dekken på mine hunder. Når det gjelder potesokker så er det viktig med riktig størrelse og man må ikke være redd for å stramme de godt nok. Det kan også være greit å ha potesokker i forskjellige materialer alt etter føre, potesokker i for eksempel fleece egner seg best på tørt føre som skare, de egner seg dårlig i vått føre for de trekker til seg vann. Når det gjelder dekken så har du et vannavstøtende dekken og da kan det kanskje være greit å kjøpe et termodekken som du tar på når dere tar pauser på turene. Da er det også viktig å huske å slakke litt på potesokkene. Anonymkode: 25279...617
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Skrevet 18. november 2018 Jeg har en hund som nærmer seg 8 år og har aldri brukt potesokker eller dekken på den. Den er langhåret så hun holder fint varmen på kroppen, og potene klarer seg fint uten sokker. Hvorfor skulle hunden din ha behov for potesokker? Et dekken er greit nok til en korthåret hund på kalde dager, men potesokker? Er ikke det å dulle med hunden og lage et konstruert behov? Anonymkode: d293d...ec1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #6 Skrevet 18. november 2018 Ved noen underlag er det faktisk anbefalt å enten bruke potesokker eller potesalve, da huden kan sette seg fast i isen og de kan få stygge sår. Anonymkode: d59c6...f19
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved noen underlag er det faktisk anbefalt å enten bruke potesokker eller potesalve, da huden kan sette seg fast i isen og de kan få stygge sår. Anonymkode: d59c6...f19 Som sagt, hunden min er snart 8 og det har aldri skjedd. Krisemaksimering. Anonymkode: d293d...ec1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #8 Skrevet 18. november 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en hund som nærmer seg 8 år og har aldri brukt potesokker eller dekken på den. Den er langhåret så hun holder fint varmen på kroppen, og potene klarer seg fint uten sokker. Hvorfor skulle hunden din ha behov for potesokker? Et dekken er greit nok til en korthåret hund på kalde dager, men potesokker? Er ikke det å dulle med hunden og lage et konstruert behov? Anonymkode: d293d...ec1 Min måtte operere bort ene ulvekloa etter å ha gått igjennom skare. Og salt er også drepen på poter. Anonymkode: c08ac...a33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå