Gå til innhold

Kan jeg låne mer av lånekassen hvis jeg utsetter innlevering av master?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal levere i mai, men det er mulig jeg ber om utsettelse. Jeg bør selvfølgelig prøve så godt jeg kan å levere til normert tid, men om jeg skulle utsette, er det mulig å få lån da? Jeg har avtalt med foreldrene mine å flytte inn til dem da hybelkontrakten min går ut i sommer, men om jeg utsetter innleveringen så har jeg ikke noe inntekt frem til jeg leverer til høsten. Jeg får sikkert lov til å bo gratis om jeg gjør meg ferdig med oppgaven, men jeg kommer ikke til å spørre foreldrene mine om penger til livets opphold. Jeg kan sikkert få låne litt og betale tilbake når jeg kommer ut i jobb, men jeg ønsker ikke å være til bry. 
Og om jeg har utsatt en masteroppgave, da frister det ikke med deltidsjobb når jeg prøver å bli ferdig. Altså nå tenker jeg "worst case scenario" her, men jeg bare vil vite hva muligheter jeg har.  

Anonymkode: 2f7e6...7ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får enkelt svar ved å sende mail/ringe til Lånekassen. Hvorfor spørre på KG?

Anonymkode: 91708...55e

Skrevet

Hvis du ikke er forsinket fra før - meld deg opp i noen tilfeldige fag neste semester. Du trenger ikke ta eksamen. 

Anonymkode: e2b7d...d45

• Liker 1
Skrevet

Nei er svaret, det er fordi Lånekassen kan bare gi lån om du tar NYE studiepoeng og at du ikke er mer enn 60sp forsinket. Min løsning er at du får deg en jobb. 

Anonymkode: 05f56...a8d

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi da kan jeg få svar med en gang fra andre som muligens har samme erfaring. :klaske: Hvorfor gidde å spørre om noe på KG hvis det er alltid noen andre man kan spørre. :roll: 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen her har vært borti det samme? Tenkt på det noen gang? 

Anonymkode: 1d774...cc8

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei er svaret, det er fordi Lånekassen kan bare gi lån om du tar NYE studiepoeng og at du ikke er mer enn 60sp forsinket. Min løsning er at du får deg en jobb. 

Anonymkode: 05f56...a8d

Det har jeg jo alle rede nevnt i hovedinnlegget. Hvis jeg kan ta et lite lån og prioritere oppgaven, så gjør jeg det. 

Skrevet

Du kan få støtte fra Lånekassen i 8 år. Så du kan gjøre som noen foreslår, meld deg opp til noen emner til høsten. Men om det er penger i sommer du bekymrer deg for, så får du vel ikke noe om du skal være (normert) ferdig i vår? Et evt nytt studie må jo søkes om i april, med oppstart i august, så da står jo fremdeles sommermånedene igjen å få dekt opp. Har du mulighet til å jobbe i jula og spare pengene? 

Anonymkode: 9f111...b75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...