Gå til innhold

Dere som er smarte uten likesinnede

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg forventer ikke å utvikle meg så voldsomt som menneske når jeg besøker naboen. Det får jeg nok av når jeg må gjennom 2000 siders pensum før eksamen. Kanskje heller besøke biblioteket, eller studere noe, hvis du har behov for utvikling?

Anonymkode: c69c7...b6f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 18.11.2018 den 13.44, AnonymBruker skrev:

i nærheten, hvordan løser dere det? For dere som har havnet et sted der dere ikke møter noen som dere er på bølgelengde med, verken på privat eller på jobb. 

Blir selvsagt invitert av naboer osv iblant, men for meg føltes det nesten som skuespill, der jeg må vise interesse og prate om ting jeg ikke er interessert i. Menneskene er hyggelige nok, men vi er veldig ulike, med ulike måter å se på ting på, ulik humor.

Nå er det sikkert noen som tenker at jeg bare kan snakke om det jeg vil, men i praksis så er ikke de andre interessert eller forstår det jeg kunne tenke meg prate om. De forstår heller ikke humoren min (studerte et år på universitet da jeg var yngre og folk forstod alltid humoren min, det samme gjør samboeren min, men de fleste andre forstår som regel ikke hvorfor det jeg sier er morsomt). 

Jeg kommer overens med andre personer helt greit og har ikke sosiale problemer, men jeg merker at det ikke gir meg noe, at jeg sitter og lengter hjem til å være hos samboer som faktisk er underholdende og morsom, eller reise hjem og game- hva som helst annet enn å være der. 

Sikkert mange som føler behov for å være belærende osv, det får dere bare gjøre så mye dere vil, dette begynner å bli et problem for meg da jeg aldri føler jeg utfolder meg sosialt eller får muligheten til å utvikle meg som menneske. 

Lurer på hvordan dere andre som ikke får utfolde eller utfoldet dere sosialt løser/ løste dette?

Anonymkode: 760bf...23e

Jeg omgås folk der jeg må, men oppsøker bare de jeg trives med. Finn deg nye venner gjennom felles interesser.

Anonymkode: cb955...916

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forventer ikke å utvikle meg så voldsomt som menneske når jeg besøker naboen. Det får jeg nok av når jeg må gjennom 2000 siders pensum før eksamen. Kanskje heller besøke biblioteket, eller studere noe, hvis du har behov for utvikling?

Det finnes flere typer utvikling, for å si det sånn. Har fått mye fra bøker, men den sosiale siden av meg har skrumpet inn. Det handler ikke om å utvikle meg i form av å bli smartere, visere eller mer lærd, men å utvikle en sosial fungering og uttrykk av egen personlighet. Den slags. Det kan jeg ikke få fra bøker. 

Skrevet
På 18.11.2018 den 17.02, AnonymBruker skrev:

:rolleyes:

Anonymkode: e5bd8...a86

Hvorfor himler du med øynene? Sliter du med å forstå hva ts mener? 😬

Jeg vet ikke om jeg har noen gode tips, for jeg bor i en stor by og har funnet 5-6 mennesker som er interessante å tilbringe tid med. En av dem er min søster 😂 jeg leser ofte at de som er aktive medlemmer i Mensa synes livet har blitt bedre. Der har de funnet mange som de er på bølgelengde med. Jeg har vurdert å melde meg inn, kanskje du også skal vurdere det? 

Anonymkode: efee3...239

• Liker 1
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes flere typer utvikling, for å si det sånn. Har fått mye fra bøker, men den sosiale siden av meg har skrumpet inn. Det handler ikke om å utvikle meg i form av å bli smartere, visere eller mer lærd, men å utvikle en sosial fungering og uttrykk av egen personlighet. Den slags. Det kan jeg ikke få fra bøker. 

Men én utvikler seg vel ikke sosialt ved å kun henge med likesinnede, da lærer man mer ved å være sammen med noen som er ulik seg selv. 

Anonymkode: 26862...91d

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord, være snill og grei mot andre? Hvorfor klager du da på at du ikke blir intellektuelt stimulert av dine naboer? Høres ut som for meg at du mangler og søker stimuli hos andre, og det er ikke alltid det som er det viktige ved å være sosial. Men søker man å bli stimulert, så må man jo søke de rette menneskene, og ikke overlate sin skjebne til tilfeldighetene. 

Skrevet

Folk som støtt å stadig må ut med, jeg er små smart alle andre er dummere en meg. Er nok ikke så smarte som de selv liker å tro.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmm, kanskje jeg finner noen etterhvert

Du virker ganske sinna

Vel det første sitatet var ikke meg, det andre var. Nei sinna er jeg ikke. Men når man kaller andre idioter fordi de har interesser som ikke interesserer deg (om du er TS), eller føler det er for lavt for deg. Så er det faktisk du som er idioten. Å klage på at andre ikke har interesser som deg selv og kalle deg over andre, blir faktisk lavmål.

Men du kan jo melde deg inn i MENSA og møte dem. Mange av dem har jo også problemer med å omgå dagligdagse vanlige mennesker som de også føler er for lavt intelligente for dem Her er linken til dem i Norge: https://www.mensa.no/

Kos deg.

Skrevet
1 time siden, Rullestolbruker skrev:

Vel det første sitatet var ikke meg, det andre var. Nei sinna er jeg ikke. Men når man kaller andre idioter fordi de har interesser som ikke interesserer deg (om du er TS), eller føler det er for lavt for deg. Så er det faktisk du som er idioten. Å klage på at andre ikke har interesser som deg selv og kalle deg over andre, blir faktisk lavmål.

Men du kan jo melde deg inn i MENSA og møte dem. Mange av dem har jo også problemer med å omgå dagligdagse vanlige mennesker som de også føler er for lavt intelligente for dem Her er linken til dem i Norge: https://www.mensa.no/

Kos deg.

TS har ikke kalt andre for idioter. Innlegg nr. 2 i tråden er ikke ts. Det ser man på kodene på hvert innlegg skrevet av en AnonymBruker.

Jeg ser ikke at vedkommende er slik du beskriver. Kun at vedkommende føler seg annerledes og ikke passer inn, og lurer på hva som kan gjøres med det.

Anonymkode: d00c8...ccf

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke så lett, for en vil jo omgås andre. Det er likevel ikke verdt å omgås mennesker som du føler deg ukomfortabel med. Det blir utrolig slitsomt i lengden, og de stjeler jo mye mer energi enn å gi deg påfyll. Dermed brenner du lyset i begge ender. Ville prøvd å finne mer likesinnede på en eller annen måte. Utrolig utmattende å spille spill og late som i omgang med andre. Har høvlet ned vennekretsen min til to personer. Ble bare utslitt av folk som så enkelt på det meste. Nei, det er bedre med bare en venn som forstår, enn ti som virker å være på en annen planet. 

Anonymkode: a4534...aa1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...