AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 i nærheten, hvordan løser dere det? For dere som har havnet et sted der dere ikke møter noen som dere er på bølgelengde med, verken på privat eller på jobb. Blir selvsagt invitert av naboer osv iblant, men for meg føltes det nesten som skuespill, der jeg må vise interesse og prate om ting jeg ikke er interessert i. Menneskene er hyggelige nok, men vi er veldig ulike, med ulike måter å se på ting på, ulik humor. Nå er det sikkert noen som tenker at jeg bare kan snakke om det jeg vil, men i praksis så er ikke de andre interessert eller forstår det jeg kunne tenke meg prate om. De forstår heller ikke humoren min (studerte et år på universitet da jeg var yngre og folk forstod alltid humoren min, det samme gjør samboeren min, men de fleste andre forstår som regel ikke hvorfor det jeg sier er morsomt). Jeg kommer overens med andre personer helt greit og har ikke sosiale problemer, men jeg merker at det ikke gir meg noe, at jeg sitter og lengter hjem til å være hos samboer som faktisk er underholdende og morsom, eller reise hjem og game- hva som helst annet enn å være der. Sikkert mange som føler behov for å være belærende osv, det får dere bare gjøre så mye dere vil, dette begynner å bli et problem for meg da jeg aldri føler jeg utfolder meg sosialt eller får muligheten til å utvikle meg som menneske. Lurer på hvordan dere andre som ikke får utfolde eller utfoldet dere sosialt løser/ løste dette? Anonymkode: 760bf...23e 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Man lærer seg å holde kjeft Å være omgitt av idioter er noe man blir vant til Bare spill spillet Anonymkode: aab0b...a01
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man lærer seg å holde kjeft Å være omgitt av idioter er noe man blir vant til Bare spill spillet Anonymkode: aab0b...a01 Dette må jo være det dårligste rådet noensinne. Jeg bare tenker: hvorfor skal man gidde det? Jeg skal ikke påstå at jeg er så smart, men at humoren min og interessene mine er annerledes enn andres er noe jeg har opplevd ganske ofte. Tenker vel bare at jeg har vært i feil miljø da, men det jeg har gjort er vel å trekke meg unna. Ja, skikkelig godt råd dette også , men jeg har ikke sett noen annen løsning. Anonymkode: d00c8...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #4 Skrevet 18. november 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: De forstår heller ikke humoren min (studerte et år på universitet da jeg var yngre og folk forstod alltid humoren min, det samme gjør samboeren min, men de fleste andre forstår som regel ikke hvorfor det jeg sier er morsomt). Anonymkode: e5bd8...a86 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Skrevet 18. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette må jo være det dårligste rådet noensinne. Jeg bare tenker: hvorfor skal man gidde det? Jeg skal ikke påstå at jeg er så smart, men at humoren min og interessene mine er annerledes enn andres er noe jeg har opplevd ganske ofte. Tenker vel bare at jeg har vært i feil miljø da, men det jeg har gjort er vel å trekke meg unna. Ja, skikkelig godt råd dette også , men jeg har ikke sett noen annen løsning. Anonymkode: d00c8...ccf Hvorfor man skal holde kjeft, holde hodet nede og bare spille spillet? Fordi det ikke er vits å prøve å dra idioter opp på sitt nivå, bedre å senke seg til deres. Man sparer energi på slikt. Har du vurdert at du kanskje har dårlig humor? Anonymkode: aab0b...a01
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #6 Skrevet 18. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Man lærer seg å holde kjeft Å være omgitt av idioter er noe man blir vant til Bare spill spillet Anonymkode: aab0b...a01 Idioter og idioter. Men noe av problemet er at jeg blir veldig begrenset og en del av meg "dør bort" fordi der er viktige sider til personligheten min som alltid er stengt inne. 2 hours ago, AnonymBruker said: Dette må jo være det dårligste rådet noensinne. Jeg bare tenker: hvorfor skal man gidde det? Jeg skal ikke påstå at jeg er så smart, men at humoren min og interessene mine er annerledes enn andres er noe jeg har opplevd ganske ofte. Tenker vel bare at jeg har vært i feil miljø da, men det jeg har gjort er vel å trekke meg unna. Ja, skikkelig godt råd dette også , men jeg har ikke sett noen annen løsning. Anonymkode: d00c8...ccf Jo, men å trekke seg unna hjelper ikke på å kunne utfolde seg sosialt, dessverre Anonymkode: 760bf...23e
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor man skal holde kjeft, holde hodet nede og bare spille spillet? Fordi det ikke er vits å prøve å dra idioter opp på sitt nivå, bedre å senke seg til deres. Man sparer energi på slikt. Har du vurdert at du kanskje har dårlig humor? Anonymkode: aab0b...a01 Jeg mente ikke at man skulle dra noen opp til sitt nivå, men jeg hadde faktisk ikke giddet å bedrive noe spill. Jaha, og hva er dårlig humor sånn egentlig? Finnes det en definisjon på det? Jeg synes at Mot i brøstet, de fleste amerikanske komiserier og filmer er dårlig humor, men mange liker det også. Om du har en definisjon på hva dårlig humor er så kom gjerne med det. Anonymkode: d00c8...ccf
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #8 Skrevet 19. november 2018 Som i snakke om bilcross, snøscooterkjøring, dansbandsmusikk og hvor ille det er med all innvandringen til Norge...? En del helger må jeg forholde meg til dette, og sier rakt ut det jeg mener.....Noe som gjør at alle ser på meg som en fisefin idiot 👍🏻 Anonymkode: 24b00...c17
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 Det høres mer ut som om du er deprimert, ikke eksepsjonelt smart. Anonymkode: 22b96...50d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #10 Skrevet 19. november 2018 Delta så godt du kan i samtalen, eventuelt bare lytt, er vel ikke så ofte du må henge med andre personer som ikke er venner eller kjæreste? Ellers så er det ikke hvor smarte to personer er som avgjør om en har noe interessant å prate med hverandre om. Anonymkode: 26862...91d 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #11 Skrevet 19. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som i snakke om bilcross, snøscooterkjøring, dansbandsmusikk og hvor ille det er med all innvandringen til Norge...? En del helger må jeg forholde meg til dette, og sier rakt ut det jeg mener.....Noe som gjør at alle ser på meg som en fisefin idiot 👍🏻 Anonymkode: 24b00...c17 I sånt selskap er det iallfall lett å tenke at man er smart. Anonymkode: 8c69b...2f0 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #12 Skrevet 19. november 2018 Må ikke formulere deg slik vet du, det høres bare blærete ut Hvorfor søker du deg ikke til arenaer hvor du kan finne likesinnede da? Anonymkode: 82a86...796 1
Rullestolbruker Skrevet 19. november 2018 #13 Skrevet 19. november 2018 På 18.11.2018 den 13.44, AnonymBruker skrev: Blir selvsagt invitert av naboer osv iblant, men for meg føltes det nesten som skuespill, der jeg må vise interesse og prate om ting jeg ikke er interessert i. Menneskene er hyggelige nok, men vi er veldig ulike, med ulike måter å se på ting på, ulik humor. Nå er det sikkert noen som tenker at jeg bare kan snakke om det jeg vil, men i praksis så er ikke de andre interessert eller forstår det jeg kunne tenke meg prate om. De forstår heller ikke humoren min (studerte et år på universitet da jeg var yngre og folk forstod alltid humoren min, det samme gjør samboeren min, men de fleste andre forstår som regel ikke hvorfor det jeg sier er morsomt). Så om jeg forstår rett så er de andre idioter fordi de har interesser som du ikke forstår eller intressert i. Så klager du på at ingen er interesser i det samme som deg? Er det da mulig at noen vil se deg som en idiot av samme grunn? Bare en tanke her.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #14 Skrevet 21. november 2018 On 11/19/2018 at 5:27 PM, AnonymBruker said: Må ikke formulere deg slik vet du, det høres bare blærete ut Hvorfor søker du deg ikke til arenaer hvor du kan finne likesinnede da? Anonymkode: 82a86...796 Pga samboers jobb bor jeg ganske utenfor alt og alle. Forsøker stadig finne aktiviteter, frivillige klubber osv, men det er begrenset hvor mye som skjer langt ute på landet. Har prøvd litt forskjellig, men ikke noe som passet Har du noen ideer? Anonymkode: 760bf...23e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #15 Skrevet 21. november 2018 On 11/19/2018 at 5:37 PM, Rullestolbruker said: Så om jeg forstår rett så er de andre idioter fordi de har interesser som du ikke forstår eller intressert i. Så klager du på at ingen er interesser i det samme som deg? Nei, det er ganske langt fra min problemstilling. Kanskje du forveksler meg med ab som kalte andre mennsker idioter Anonymkode: 760bf...23e 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #16 Skrevet 21. november 2018 På 18.11.2018 den 13.44, AnonymBruker skrev: i nærheten, hvordan løser dere det? For dere som har havnet et sted der dere ikke møter noen som dere er på bølgelengde med, verken på privat eller på jobb. Blir selvsagt invitert av naboer osv iblant, men for meg føltes det nesten som skuespill, der jeg må vise interesse og prate om ting jeg ikke er interessert i. Menneskene er hyggelige nok, men vi er veldig ulike, med ulike måter å se på ting på, ulik humor. Nå er det sikkert noen som tenker at jeg bare kan snakke om det jeg vil, men i praksis så er ikke de andre interessert eller forstår det jeg kunne tenke meg prate om. De forstår heller ikke humoren min (studerte et år på universitet da jeg var yngre og folk forstod alltid humoren min, det samme gjør samboeren min, men de fleste andre forstår som regel ikke hvorfor det jeg sier er morsomt). Jeg kommer overens med andre personer helt greit og har ikke sosiale problemer, men jeg merker at det ikke gir meg noe, at jeg sitter og lengter hjem til å være hos samboer som faktisk er underholdende og morsom, eller reise hjem og game- hva som helst annet enn å være der. Sikkert mange som føler behov for å være belærende osv, det får dere bare gjøre så mye dere vil, dette begynner å bli et problem for meg da jeg aldri føler jeg utfolder meg sosialt eller får muligheten til å utvikle meg som menneske. Lurer på hvordan dere andre som ikke får utfolde eller utfoldet dere sosialt løser/ løste dette? Anonymkode: 760bf...23e Er heldigvis introvert, så har ikke det store sosialiseringsbehovet. Blir utmattet av idioter - så holder meg unna folk. Mannen min er lik meg - hverandres selskap er nok for oss ! Anonymkode: 3f07d...dd0
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #17 Skrevet 21. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Er heldigvis introvert, så har ikke det store sosialiseringsbehovet. Blir utmattet av idioter - så holder meg unna folk. Mannen min er lik meg - hverandres selskap er nok for oss ! Anonymkode: 3f07d...dd0 Har du en interessant jobb? Jeg har en ufaglært jobb som er ganske enkel og som heller ikke utfordrer meg. Kanskje det er annerldes om man har en jobb eller hverdag som oppleves som meningsfull? Anonymkode: 760bf...23e
AnonymBruker Skrevet 21. november 2018 #18 Skrevet 21. november 2018 Noen ganger er det best å late som om man er en idiot, så folk tror de er sammen med likesinnede... Enten tilpass deg eller gi f tenker jeg. Jeg har valgt venner med omhu. Det går ikke på utdannelse eller karakterer, karriere eller status, men på kjemi og gjensidig forståelse. De er ikke mange, men de er gode. Anonymkode: c7379...280
Rullestolbruker Skrevet 22. november 2018 #19 Skrevet 22. november 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er ganske langt fra min problemstilling. Kanskje du forveksler meg med ab som kalte andre mennsker idioter Anonymkode: 760bf...23e Nei tror det var rett på. Men du får kanskje tenke over den før du svarer igjen.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2018 #20 Skrevet 22. november 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Noen ganger er det best å late som om man er en idiot, så folk tror de er sammen med likesinnede... Enten tilpass deg eller gi f tenker jeg. Jeg har valgt venner med omhu. Det går ikke på utdannelse eller karakterer, karriere eller status, men på kjemi og gjensidig forståelse. De er ikke mange, men de er gode. Anonymkode: c7379...280 Hmm, kanskje jeg finner noen etterhvert 57 minutter siden, Rullestolbruker said: Nei tror det var rett på. Men du får kanskje tenke over den før du svarer igjen. Du virker ganske sinna Anonymkode: 760bf...23e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå