Gå til innhold

Hvor tilbringe natten dagen før dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere tilbringe natten dagen før bryllupet sammen med kommende ektemenn?

Var i utgangspunktet fast bestemt på at vi skulle ha natten fra hverandre, men så leste jeg om Rumpeldunk sin dag og hvor koselig og romantisk de hadde det kvelden før...

Tenk å bare ligge der og glede seg sammen med sin kjære, det høres jo unektelig litt deilig ut det og.

Hvorfor er det forresten tradisjon med å tilbringe natten fra hverandre, noen som vet det?

Selvfølgelig kan det være en god ide å få seg mye søvn den natten da.. det er jo sant.

Nei, nå ble jeg usikker.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

...jeg har faktisk tenkt å sove hjemme..sammen med min tilkommende mann:). Vi har vært sammen i 5 år, samboende i 3 år og føler det litt unaturlig om jeg skal sove hos mine foreldre eller forlovere. Har fått endel reaksjoner på dette; spesielt ifht hva som er tradisjon etc. Men skjønner ikke helt; er det ikke viktig at man har det så hyggelig som mulig da? og at det er brudeparet som bestemmer? uavhengig av tradisjoner o.l...?

Skrevet

Vi kommer til å sove sammen hjemme. Tror ikke jeg kommer til å få sove hvis jeg ikke sover sammen med han.

Skrevet

Vi kommer til å sove sammen hjemme. Synes det er en grei tradisjon at man skal være fra hverandre, men synes ikke at det passer for oss, har vært sammen i 5 år og tror det bare blir koselig å være sammen på morgenen. Blir jo bare om morgenen for når jeg drar til frisøren ser jeg han ikke før i kirka. Som en gjest sa her så føles det unaturlig at han eller jeg skal sove hos foreldre eller forlovere.

Skrevet

Jeg sov hos min forlover, det var utrolig koselig, vi lagde god mat og bare kosa oss, lå og slavra til langt på natt, og om morgenen stod hun opp og lagde god frokost før vi rusla ned til frisøren.

Min tilkommende var hjemme og skrev siste finishen på talen, samt hadde forloveren sin hos seg. Var utrolig deilig å se ham igjen i kirken, og det å gå og glede seg var faktisk fantastisk...

*sukk*

Skrevet

vi kommer nok til å sove sammen hjemme hos oss selv. det blir mest naturlig for oss, og så sover jeg jo mye bedre hjemme, enn andre plasser.. :P

Skrevet

Vi kommer begge til å sove hos foreldrene mine ettersom vi ikke gifter oss der vi bor. Tror uansett ikke at det hadde vært aktuelt å sove hver for oss.

Skrevet

Vurderer å overnatte hos min søster (som er forloveren min).

Ikke bare på grunn av tradisjoner, men også for å gjøre en liten markering av at denne siste natten er 'annerledes'.

Hadde vi kunnet tilbringe natten på hotell tror jeg nok jeg hadde gått med den løsningen, men nå har vi bare vår trange, super-rotete leilighet å kose oss i... :P

Gjest gjesta
Skrevet

Trodde det var vanlig å sove hjemme, men ta bryllupsnatta på hotell. Tror det blir til det. men

hvem vet?

Skrevet

Kunne ikke tenke meg å sove noe annet sted enn i armkroken hans.... Det blir hjemme hos mamma riktignok, men vi sover sammen! :)

Skrevet

Jeg skal sove hos pappa.

Han skal vel sove hos foreldrene sine.

Eventuelt kan han sove hos mamma, eller jeg kan sove hos mamma og hans hos pappa. Kommer ann på hva han vil og hvor han skal fikse håret og om det skal gjøres samme dag.

Vi skal ikke sove sammens i alle fall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skal ikke gifte oss der vi bor - og velger å overnatte dagen før dagen sammen på hotell. Detter er også mest praktisk for oss ifht. frisør og fotografering.

Gjest Gjesta
Skrevet

Regner med at vi kommer til å sove sammen natten før bryllupet! :)

K

Gjest Gjesta
Skrevet

Min mann sov hjemme, jeg sov hos forloveren min. Der ble jeg servert champagne, vi gikk over alle klærne våre, vi prata jenteprat og lå i badekaret... Og vi sov sammen i hennes dobbeltseng (vi kastet ut samboeren hennes) og bare var skikkelig jentete. Det var minnerikt og flott, og en fin overgang :)

Skrevet

Det der hadde jeg jaggu ikke tenkt på...

Jeg har litt lyst til å ha siste natta uten gubbedingsen, men siden vi skal gifte oss der jeg kommer fra og alle "hans folk" er tilreisende, så aner jeg ikke åssen det kommer til å bli...

Hmm...

Skrevet

Tror nok vi kommer til og sove sammen hjemme i vår egen seng. Det er noe med den gode, varme armkroken... :sjarmor:

Skrevet

Vi skal sove heime hos foreldrene mine, får muligens ei leilighet i kjellaren for oss sjølv. Viktig å slappe godt av siste kvelden, og det gjer eg definitivt best sammen med han :-)

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Har tenkt litt på det der men natten før... men har ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre. Det med natten sammen med bestevennine og forlover hørtes artig ut. Og har sikkert fått meg til å slappe av mye også. Men ingen slår den trygge armkroken da :-)

Skrevet

Vi skal overnatte der vi skal ha bryllupet fra dagen før, så det blir nok sammen ja. Nå har vi sovet sammen i maaange år, så da blir det jo ikke helt naturlig å sove fra hverandre siste natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...