Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min fikk bot på 8k pga han åpnet munnen sin mot politiet. Får han prikk på rullebladet også? 

Mulig det kan delbetales?

han har egt ikke penger til boten

Anonymkode: e535a...9f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert fortjent.  

Ring Statens innkrevingssentral og avtal et månedlig beløp.  De er velvillige når man viser at man vil gjøre opp for seg.

• Liker 13
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min fikk bot på 8k pga han åpnet munnen sin mot politiet. Får han prikk på rullebladet også? 

Har man ikke økonomi til å være stor i munnen mot politiet, så får man lære seg å bite tennene sammen før boten er et faktum.

Avbetaling på bøter? Neppe, da går de til inkrevning som trekk i lønn eller annen utbetaling. 

Anonymkode: 89bd2...fcf

• Liker 4
Skrevet

8k for munnbruk? Det var mye, han må ha sakt noe jævlig grovt!

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Avbetaling på bøter? Neppe, da går de til inkrevning som trekk i lønn eller annen utbetaling. 

Feil. Les hva jeg skrev over her.

• Liker 2
Skrevet

Har han fått en bot eller et forenklet forelegg? 

Kjipt med bot da, blir stående i bøteregisterer i flere år. Får problemer hvis han har bruk for en vandelsattest eller vil reise til feks USA. 

Det er forresten statens innkrevningssentral som krever inn begge deler, han kan få den delt opp hvis han kontakter dem

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Selvsagt er det mulig, dette ordner man lett selv med selvbetjeningsløsningene på www.sismo.no

Selv om de har gått til trekk i lønn kan man bruke nettløsningene for å korrigere trekket dersom det er satt for høyt eller lavt.

• Liker 2
Skrevet

Det havner på rullebladet, til evig tid.

Anonymkode: 39165...8ff

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, BMW 5-serie 535D skrev:

8k for munnbruk? Det var mye, han må ha sakt noe jævlig grovt!

Mest sannsynlig trusler. Det passer med størrelsen på boten

Anonymkode: 93a12...c14

• Liker 5
Skrevet

Får samle flasker da: det er dobbelt så bra betalt som før. Ikke synd på han: når han klarer få 8000 i bot, har han ikke bare bedt dem dra til helvete, liksom.

Anonymkode: ce61d...f5a

• Liker 6
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr egentlig det at man har "åpnet munnen sin" mot politiet?   

Anonymkode: 8f5cd...a11

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne aldri ha vært sammen med en som bruker sånn språk til andre mennesker. Bor på 8000 er ikke lite.

Anonymkode: 6631a...bf0

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det havner på rullebladet, til evig tid.

Anonymkode: 39165...8ff

Tull.  Ikke om det er et forenklet forelegg.

Anonymkode: 10f46...d3a

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri ha vært sammen med en som bruker sånn språk til andre mennesker. Bor på 8000 er ikke lite.

Anonymkode: 6631a...bf0

Flott at du er så perfekt at dette var fælt for deg.

Anonymkode: 761f7...afb

Skrevet

Trenger ikke være veldig perfekt for å forstå at det er hinsides dumt å krangle med politiet på den måten. 

Anonymkode: fafdb...07c

• Liker 3
Skrevet

Som regel skjer slike ting i helgen og i kombinasjon med for mye rus. Ta en prat med kjæresten og be han roe ned rusingen neste gang.

Anonymkode: af09b...bf2

Skrevet

Bot for å åpne munnen? 8000? Billigere å kjøre for fort da. Fått 3 fartsboter i 2017 og 18. Ca 9000+ kr til sammen og han må betale 8000kr for å åpne kjeften en gang? Sorry men det var litt morsomt.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man ikke økonomi til å være stor i munnen mot politiet, så får man lære seg å bite tennene sammen før boten er et faktum.

uthevd tekst er kraftig feil. Statens innkrevingssentral er veldig medgjørlige på delbetaling. Dere får fikset dette uten problem, TS

Anonymkode: e9483...439

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...