Jostein50 Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Hei prøver å fullføre planer om et eget glassmesterfirma men sliter med navnevalg😱 har Hansen til etternavn så har litt på å bruke det men er usikker. har tenkt på Hansen glass/ Hansrn glass og vinduer, noen som har noe tips?😅
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Glansen😛 Anonymkode: 84c16...82b 2
Grandidosa83 Skrevet 18. november 2018 #4 Skrevet 18. november 2018 20 minutter siden, Jostein50 skrev: Hei prøver å fullføre planer om et eget glassmesterfirma men sliter med navnevalg😱 har Hansen til etternavn så har litt på å bruke det men er usikker. har tenkt på Hansen glass/ Hansrn glass og vinduer, noen som har noe tips?😅 Firmanavn kan ha litt å si for oppfatningen av firmaets tyngde. Jeg ser fra egen erfaring at å bruke stedsnavn ofte gjør at man assosierer tyngde, seriøsitet og erfaring med firmaet. En annen ting er å ha et navn som starter med en bokstav tidlig i alfabetet - slik at man havner tidlig i søkefiltre. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Skrevet 18. november 2018 Ville enten gått for seriøsitet og favne om lokale områder, Agder Glass f.eksempel, eller mer generiske som Glassxperten. Anonymkode: 1a858...744 2
Gjest Fvonk Skrevet 18. november 2018 #6 Skrevet 18. november 2018 "Hansen glass" er enkelt og greit. Eller "Glassmester Hansen". Denne type navn er bedre enn ordspill og finne-på-navn som like gjerne kunne vært navn på butikker som selger krimskrams og garn.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 Jeg liker også stødige navn til håndverkeryrker. Brødrene Wilhelmssen Rørlegger Aadal og sønn Sørfjord Glassmester Solvik Smie Hurtigruta, Tut og Kjør verksted, Glassexperten... Jeg tenker kreative og morsomme navn tiltrekker meg til kreative yrker. Til spisested, klesbutikk, festarrangører... Men håndverk vil jeg ha noe stødig. Anonymkode: 08fc3...551 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #10 Skrevet 18. november 2018 Mottoet kan i alle fall være «et glassikkert valg». Anonymkode: 56432...338
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå