AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Skrevet 18. november 2018 Hei! Jeg lurer på om det er flere som har det som meg. Jeg sliter med det sosiale. Jeg har ikke noe problem med å snakke med folk, men jeg får ikke til noen nære relasjoner. Og det virker som at andre ikke er interessert i å bli bedre kjent med meg. Jeg klarer ikke å snakke avslappet med mine foreldre og søsken, mens de er veldig utadvendte og selvsikre. Stikk motsatt av meg. Jeg har hatt flere venner opp gjennom, men de mister interessen etterhvert. Jeg har flyttet en del, noe som gjør ting vanskeligere. Jeg ser aldri naboene. Arbeidskolleger er heller ikke interessert utenfor jobb. Og problemet er at jeg savner et par gode vennner, men så finner jeg ingen som jeg føler meg på bølgelengde med. Og gjør jeg det, så er ikke de interessert. Og jeg blir nedfor etter større sosiale sammenkomster. Flere? Noen tips? Anonymkode: a4bfd...f29
Chantielle Skrevet 18. november 2018 #2 Skrevet 18. november 2018 Det er 'lettere' å finne venner,komme på bølgelengde' via felles interesser,noe som engasjerer begge parter.Hobbyer?Kurs du kan tenke deg?
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Skrevet 18. november 2018 Sliter du med dårlig selvfølelse/selvtillit? Det er ofte da det sosiale blir vanskelig. Vennskap og vellykket sosialt liv handler mye om å glemme seg selv, og heller være tilstede i øyeblikket. Om man er en usikker person, bruker man typisk sammenkomster til å overanalysere seg selv og hvordan man blir oppfattet, "hva skal jeg si nå, var det teit av meg å si" osv. Det blir en selvforsterkende greie, for da klarer man heller ikke gjøre noe ordentlig inntrykk på folk, man blir litt tilbaketrukken og en person det er lett å glemme. Og så er man dausliten i hodet etter å ha deltatt på noe, fordi man har brukt så mye energi på å analysere.. Så da orker man ikke bli med så ofte heller. Så jeg ville begynt der, med å styrke selvfølelsen. Og snu tankegangen når man trer inn i sosiale settinger - ikke tenke automatisk "hva synes folk her om meg?", men mer "hvordan kan jeg få det mest mulig gøy her?". Vende fokus utover mot det som skjer, heller enn innover mot seg selv. Og ta initiativ! Folk som tar mye initiativ får som regel venner. Man må vise tydelig at man vil skape en relasjon. Trenger ikke være så komplisert, bare be folk med på et foredrag/konsert/by på litt vin hjemme, noe casual. Og husk at det er sjelden man er skikkelig på bølgelengde første gang man møter noen. Den andre personen er også litt stiv og usikker, og det tar noen møter før man mykner opp og tør å vise flere sider. Gi folk en ordentlig sjanse. Anonymkode: be8b6...607 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå