AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #1 Del Skrevet 18. november 2018 Fagforeningen min (tekna) har inngått ny avtale med danskebank, hadde tidligere avtale med Gjensidige. Noen som har erfaring? Er du fornøyd/ikke fornøyd? Hva er du i tilfelle ikke fornøyd med? Har boliglån ung selv om jeg er 35. Dersom man flytter dette, får man fortsatt beholde *ung*, eller må an over på ordinært lån? Alle forsikringene mine blir i Gjensidige. Anonymkode: 59179...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #2 Del Skrevet 18. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fagforeningen min (tekna) har inngått ny avtale med danskebank, hadde tidligere avtale med Gjensidige. Noen som har erfaring? Er du fornøyd/ikke fornøyd? Hva er du i tilfelle ikke fornøyd med? Har boliglån ung selv om jeg er 35. Dersom man flytter dette, får man fortsatt beholde *ung*, eller må an over på ordinært lån? Alle forsikringene mine blir i Gjensidige. Anonymkode: 59179...a2b Selv om fagforeningen din bytter samarbeidspartner på banktjenester, så trenger ikke du å gjøre det samme. Når avtalene reforhandles om noen år, så kan de bytte til enda en ny bank, skal du da følge etter? Du må se på forskjellene på de banktjenestene du benytter og se hvot du kommer gunstigst ut. Danske bank sin ledelse har nylig vært involvert i noe hvitvasking/kriminalitet. Selv om de aktuelle personene har fått sparken så gir ikke det tillit at en bank ikke har bedre kontroll enn dette. I yillegg har Danske bank tidligere båret navnet Fokus bank, og der var mer enn nok av ugrie ting som skjedde. Jeg har vært kunde der, men har ikke den banken som hovedbank lengre. Anonymkode: 58b9f...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #3 Del Skrevet 18. november 2018 Jeg er veldig fornøyd med de. Har bedre rente på boliglånet mitt der enn andre banker tilbyr blant annet. Anonymkode: 9b9f8...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #4 Del Skrevet 18. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om fagforeningen din bytter samarbeidspartner på banktjenester, så trenger ikke du å gjøre det samme. Når avtalene reforhandles om noen år, så kan de bytte til enda en ny bank, skal du da følge etter? Du må se på forskjellene på de banktjenestene du benytter og se hvot du kommer gunstigst ut. Danske bank sin ledelse har nylig vært involvert i noe hvitvasking/kriminalitet. Selv om de aktuelle personene har fått sparken så gir ikke det tillit at en bank ikke har bedre kontroll enn dette. I yillegg har Danske bank tidligere båret navnet Fokus bank, og der var mer enn nok av ugrie ting som skjedde. Jeg har vært kunde der, men har ikke den banken som hovedbank lengre. Anonymkode: 58b9f...8d6 Det er nettopp derfor jeg spør. Vil få samme boligånsrente (ca 2%) som jeg har nå, bedre sparerente enn jeg har gjensidige (men sparer andre plasser enn Gjensidige uansett). Det er ikke gitt at jeg vil fortsette å ha samme lånerente i Gjensidige uten tekna avtalen, men skal iallfall prøve meg. Noe lavere enn 2% kan man vel se langt etter? Så mye av vurderingene ligger i erfaringer folk har med danskebank. Det er egentlig en ganske ukjent bank for meg. Anonymkode: 59179...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #5 Del Skrevet 18. november 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp derfor jeg spør. Vil få samme boligånsrente (ca 2%) som jeg har nå, bedre sparerente enn jeg har gjensidige (men sparer andre plasser enn Gjensidige uansett). Det er ikke gitt at jeg vil fortsette å ha samme lånerente i Gjensidige uten tekna avtalen, men skal iallfall prøve meg. Noe lavere enn 2% kan man vel se langt etter? Så mye av vurderingene ligger i erfaringer folk har med danskebank. Det er egentlig en ganske ukjent bank for meg. Anonymkode: 59179...a2b Hvilken boliglånsrente du får, er en forhandlingssak fordi det hele av avhengig av din økonomi, sikkerhet og belåningsgrad. En kan ha dårlig erfaring,men annen god erfaring uten at noen av disse erfaringene har betydning for nettopp ditt kundeforhold. Gammel bank kan jo gi deg bedre betingelser nettopp for å forhindre at hele fagforeningsmedlemsmassrn forsvinner til den nye banken. Så dette er forhandling og eller å velge å følge bjellesauen. Anonymkode: 58b9f...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #6 Del Skrevet 18. november 2018 Jet VET hvilken lånerente jeg har i gammel bank. Og jeg VET hvilken lånerente jeg får i ny bank. Det er den samme. Jeg kommer selvfølgelig til å prøve å forhandle på denne. Anonymkode: 59179...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå