Gå til innhold

Sofa fra Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan anbefale en sofa fra Ikea ? Har sett på Vimle. Ønsker en sofa som er ok å se på , god å sitte i og holder formen.

Anonymkode: e3953...d0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her skal jeg følge med. 

Skrevet
4 minutter siden, jabx skrev:

Gå og prøvesitt?

Har gjort :) Nå skal jeg ta runden til alle de andre : Bohus, Skeidar, Møbelringen osv, osv. Men en sofa kan se fin ut i butikken. Spørsmålet er hvordan kvaliteten er når den har blitt brukt en stund. Derfor spørs jeg om andres erfaring med bruk av sofaene.

Anonymkode: e3953...d0c

Skrevet

Denne, til 1800? Hvis du er uheldig og den blir skitten, kjøper du bare ny.

Anonymkode: d8728...277

Skrevet
35 minutter siden, jabx skrev:

😂😂😂😂😂😂😂 akkurat hva jeg tenkte også......

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøpe ny sofa om den blir skitten? Trekket kan vaskes! Dessuten er den ikke så veldig god, smal er den også. 

Hvis du skal ha sofa fra IKEA kan Söderhamn-sofaene anbefales!

Anonymkode: c2696...21b

• Liker 3
Skrevet

Sofaene til ikea er ganske dype, og dermed er det vanskelig å sitte godt i dem. Jeg har Kivik og angrer på kjøpet. Før hadde jeg Ektorp, den var bedre.

Anonymkode: b2637...cff

Skrevet
59 minutter siden, jabx skrev:

Hahahah hvaaa???! Det morsomste jeg har sett på lenge!! 😂😂😂 Så fengende sang og!!! 😂😂😂😂

Anonymkode: 94671...072

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet ikke hva status er nå, men for et par tiår siden var det alminnelig kunnskap at sofa var av de tingene man IKKE kjøpte på IKKEHA.

Men så er jo spørsmålet om sofaen skal holde i 3-4 år eller i 20.

For god, tilbakelent sittekomfort gjelder at ryggen skal være forholdsvis høy, sammelignet med setedybden. Dagens 60-talls inspirerte mote er det omvendte.

Anonymkode: c74c1...d73

Skrevet

Nockeby er faktisk HELT fantastisk. Jeg elsker at den er enkel, stilren OG at den er helt nydelig å sitte i. Putene holder på formen, trekkene kan vaskes og den er DIGG å sove en liten lur på. Anbefales 100%.

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt denne i årevis og er fornøyd: 

https://m2.ikea.com/no/no/p/friheten-hjornesovesofa-med-oppbevaring-skiftebo-mork-gra-s39216754/

Anonymkode: 6688c...9d6

Kjøpte samme i 2013. Etter ett halvår begynte den å bli tydelig nedsunken midt på. Helt ok å sitte i, men ikke god til å sove på. 

Har også hatt en ektorp 2 seter. Svært myk og god, og ikke like tydelig bruksslitasje 

Skrevet (endret)

Hadde den bare funnes i noen fine farger... 

Men den har jo vaskbart trekk, så man trenger da ikke kjøpe ny om den blir skitten. 

Endret av Thyra
Skrevet

Kjempefornøyd med vår Nockeby. Hadde tidligere en dyr motesofa fra Bohus som var mindre dyp. Tenk over hvordan du sitter i en sofa, sitter du rett opp og ned bør du kanskje ikke ha en som er så dyp.

Anonymkode: 550f8...09d

Skrevet
På 18.11.2018 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva status er nå, men for et par tiår siden var det alminnelig kunnskap at sofa var av de tingene man IKKE kjøpte på IKKEHA.

For god, tilbakelent sittekomfort gjelder at ryggen skal være forholdsvis høy, sammelignet med setedybden. Dagens 60-talls inspirerte mote er det omvendte.

Har hatt sofa fra IKEA som varte i mange år. Den ble til slutt byttet ut, men den var fortsatt fullt brukbar.

Skrevet
På 18.11.2018 den 13.01, AnonymBruker skrev:

Nå har dette forandret seg betraktelig, møblene fra IKEA er like bra som møbler fra hvilken som helst andre steder. 

Anonymkode: d3f40...bed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...