Cherie Skrevet 28. mars 2005 #1 Skrevet 28. mars 2005 Hvordan reagerer hunden deres på nyttårsaften? Hva er dyret deres redd for? Hva gjør dere me det? Mitt dyr er redd for musikkorps av alle ting. Det spiller ikke noen rolle om det er på tv, radio eller rl. Derfor lusker min kjære sambo bak musikkorpset hver gang de øver til 17.mai *lol* Det funker faktisk, men hun har glemt det til neste 17.mai da...så da er det på'n igjen. Hun rister i bilen som vi kjører forbi et korps som øver .... Men når hun er kommet inn i det der med korps igjen...kan man ta henne med på 17.mai og hun stortrives... Til dere som nå kommer til å foreslå cd med div spor hunden kan øve seg med. Finnes jo for fyrverkeri, skudd m'm...det er ikke løsningen for oss ...da det ser ut til at hundne må vite hvor lydene stammer fra for å venne seg til det. Hunden min er ikke redd på nyttårsaften. Til dere som sliter med dette har jeg et råd som jeg tror er viktigere enn noe annet. Lat som dere ikke enser smellene. unngå ooooj se denn og slike utbrudd + IKKE trøst hunden...
Midnattsol Skrevet 28. mars 2005 #2 Skrevet 28. mars 2005 Han er livredd for raketter og høye smell. Hadde han ute en liten tur på nyttårsaften men gikk raskt inn igjen. Inne var han ikke redd.
Gjest Revenka Skrevet 28. mars 2005 #3 Skrevet 28. mars 2005 Min hund (berner sennen hanne på 3,5 år) er ikke skuddredd. Vi har hatt han med ut på nyttårsaften uten problemer. Han bryr seg ikke. På forrige nyttårsaften var han inne med sviger-bestemor sin valp slik at hans trygghet kanskje smittet litt over på valpen. V har også hatt han med for å se på 17.mai toget. Han er ikke redd for det. Men nå tar vi han ikke med lenger fordi han er så stor, og det er masse folk som ikke er begeistret for store bikkjer. Vi har forøvrig mentaltestet han, noe man kanskje bør gjøre hvis man har en engstelig hund (egentlig uansett). Da kan man kartlegge hundens reaksjoner og hvor/når den engster seg, og om den klarer å avreagere.
Gjest Revenka Skrevet 28. mars 2005 #4 Skrevet 28. mars 2005 Det med nyttårsaften, det er ikke så lett å trene på heller. Det er jo ikke bare lyd, men det er jo også lys og lukt inne i bildet.
Cherie Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2005 Det med nyttårsaften' date=' det er ikke så lett å trene på heller. Det er jo ikke bare lyd, men det er jo også lys og lukt inne i bildet.[/quote'] Det kan du si, men det er jo noen helt klare ting man i alle fall ikke bør gjøre lixom. Og en ting til .. min hund er ikke redd fyrverkeri, men er skuddredd. De to tingene henger ikke sammen. Mange jaktbikkjer er livende redde på nyttårsaften.....
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #6 Skrevet 28. mars 2005 Aldri sett en så redd hund som min på nyårsaften. Klynga seg inntil oss, bare vi skulle på do. Litt over 12 så var det så ille at den kaster opp. ikke redd noe annet
Cherie Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2005 Dere har ikke muligheter til å f.eks reise et sted det ikke er så mye fyrverkeri da? på en hytte f.eks? Ellers så kan man jo kjøpe beroligende midler for hunden, men mange er skeptiske til dette da de mener hundene blir enda mer redde av at de blir sløvet ned. Finnes vel også sånn dufte greier som dere kan stikke i stikkontakt som utsonderer drektig eller var det diende tispe... noe som skal gjøre dyret mer rolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå