Perle Skrevet 18. november 2018 #21 Skrevet 18. november 2018 (endret) Er hun sterilisert/kastrert og er hun chippet og har hun bånd? Når hun kommer hjem så fixerdu dette asp! Kjøp bånd først med en hylse med navn og nummer gjerne i refleks. Sjekk kjellere boder, garager, stabbur, loft containere og vedskjul. Både hjemme og hos naboen. Flere av mine har sittet dagevis og innestengt UTEN å mjaue selvom de er veldig «mjauete» ellers. Gå også på veiene rundt der dere bor og sjekk grøftekanter. Ring på, og alle naboer sjekke sine uterom. Kansje har en garasje stått åpen også har huseier reist bort over helgen. Hvis hun blir matet av andre snille gamle damer, kan det godt hende hun har «flyttet» dit også. De er ikke alltid like lojale disse små, derom de får god mat andre steder.. heh. På mandag ringer du lokale veterinærer og spør om hun har kommet inn, samt lokale omplasseringssentre dersom slikt finnes der dere bor. Lag lapper med bilde og beskrivelse og telfnummer. Heng de opp på luktestolper på butikken og tavler inborettslag. Håper det ordner seg! ♥️ Endret 18. november 2018 av Perle 1
Gjest PaN Skrevet 18. november 2018 #22 Skrevet 18. november 2018 19 minutter siden, Skilpadden skrev: Hæ????? Har du link til historien? Hvordan går det an?? Så utrolig rørende 😭 Leter etter artikkelen nå forhåpentligvis finner jeg den
Gjest PaN Skrevet 18. november 2018 #23 Skrevet 18. november 2018 Kan hende jeg blandet historien, men rørende er det i alle fall; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/ookJ0/katten-ernst-kom-hjem-etter-ni-aar
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #24 Skrevet 18. november 2018 7 timer siden, Perle skrev: Er hun sterilisert/kastrert og er hun chippet og har hun bånd? Når hun kommer hjem så fixerdu dette asp! Kjøp bånd først med en hylse med navn og nummer gjerne i refleks. Sjekk kjellere boder, garager, stabbur, loft containere og vedskjul. Både hjemme og hos naboen. Flere av mine har sittet dagevis og innestengt UTEN å mjaue selvom de er veldig «mjauete» ellers. Gå også på veiene rundt der dere bor og sjekk grøftekanter. Ring på, og alle naboer sjekke sine uterom. Kansje har en garasje stått åpen også har huseier reist bort over helgen. Hvis hun blir matet av andre snille gamle damer, kan det godt hende hun har «flyttet» dit også. De er ikke alltid like lojale disse små, derom de får god mat andre steder.. heh. På mandag ringer du lokale veterinærer og spør om hun har kommet inn, samt lokale omplasseringssentre dersom slikt finnes der dere bor. Lag lapper med bilde og beskrivelse og telfnummer. Heng de opp på luktestolper på butikken og tavler inborettslag. Håper det ordner seg! ♥️ Tusen hjertelig takk for at du bruker tiden din på å hjelpe meg! Det er utrolig snilt. Dette skal jeg gjøre!❤️
Perle Skrevet 18. november 2018 #25 Skrevet 18. november 2018 50 minutter siden, Vildea skrev: Tusen hjertelig takk for at du bruker tiden din på å hjelpe meg! Det er utrolig snilt. Dette skal jeg gjøre!❤️ Bare hyggelig. Å savne dyr er så vondt. 💔 Håper hun kommer snart!
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #26 Skrevet 18. november 2018 Du kan også legge ut bilde av katten din på savnede katter i ditt område på facebook. Det hjalp meg engang. Håper du finner den. Anonymkode: 622b5...872
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #27 Skrevet 18. november 2018 Det har vi gjort. Har nesten 30 delinger! Håper hun kommer hjem snart
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #28 Skrevet 18. november 2018 Ville ikke satt på pusen bånd, da de kan sette seg fast. Det finnes halsbånd som skal åpne seg selv, hvis de blir sittende fast, men det er ingen garanti for at de nettopp gjør det. Katten vår er 12 år, og har aldri vært borte lengre enn max 1 døgn. Det var helt til i sommer, da ble den borte i flere uker. Var sikker på at noe hadde skjedd. Ingen naboer hadde sett den heller. Etterlyste den på FB, i nærbutikken, la lapper i postkasser, lagde etterlysning på dyrebar osv. Etter nesten 2 mnd kom den hjem som om ingenting hadde hendt. Den var blitt tynn, men ellers i fin form. Anonymkode: c523b...279
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #29 Skrevet 18. november 2018 Vil ikke risikere at den setter seg fast nei. 2 mnd er ganske lenge. Katten min er ganske glad i å være hjemme hos oss, og jeg tror aldri hun hadde villet vært borte lenge med vilje. Jeg tror rett å slett hun har gått seg bort.
Perle Skrevet 19. november 2018 #30 Skrevet 19. november 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke satt på pusen bånd, da de kan sette seg fast. Det finnes halsbånd som skal åpne seg selv, hvis de blir sittende fast, men det er ingen garanti for at de nettopp gjør det. Katten vår er 12 år, og har aldri vært borte lengre enn max 1 døgn. Det var helt til i sommer, da ble den borte i flere uker. Var sikker på at noe hadde skjedd. Ingen naboer hadde sett den heller. Etterlyste den på FB, i nærbutikken, la lapper i postkasser, lagde etterlysning på dyrebar osv. Etter nesten 2 mnd kom den hjem som om ingenting hadde hendt. Den var blitt tynn, men ellers i fin form. Anonymkode: c523b...279 Den største anledningen til at katter blir hjemløse, er fordi de de mangler halsbånd. De blir påkjørt og folk dumper de, og eier går aldri vite. Eller de vandrer seg vill og de lever et utsatt og fælt liv på gata i et vinterland og dør kulde, sult og parasitter. Med bånd er det STOR sansynlighet for at man får katten sin hjem død eller levende. Den lille risikoen med med bånd veier opp for den minimale med st de kan sitte fast. Sett på bånd med refleks med strikk i siden som de kan vri seg ut av. Båndene med utløsbar mekanisme er desverre ofte så dårlige st de løser seg ut hele tiden og man ender mrd å kjøpe et nytt bånd i uken. Ha på navnhylse på båndet ellers forsvinner poenget. Å chippe en katt er ikke nok, da de fleste folk ikke vet om dette og antar antar at katten er hjemløs. Kastrere/sterilisere er også helt nødvendig om man skal ha utelatt. Ta ansvar, det er forferdelig mange grusomme sjebner med hjemløse katter! Vi bor et kaldt land og dette er ikke fyr som er skapt for å leve ute alene.
Tvist Skrevet 19. november 2018 #31 Skrevet 19. november 2018 3 timer siden, Perle skrev: Den største anledningen til at katter blir hjemløse, er fordi de de mangler halsbånd. De blir påkjørt og folk dumper de, og eier går aldri vite. Eller de vandrer seg vill og de lever et utsatt og fælt liv på gata i et vinterland og dør kulde, sult og parasitter. Med bånd er det STOR sansynlighet for at man får katten sin hjem død eller levende. Den lille risikoen med med bånd veier opp for den minimale med st de kan sitte fast. Sett på bånd med refleks med strikk i siden som de kan vri seg ut av. Båndene med utløsbar mekanisme er desverre ofte så dårlige st de løser seg ut hele tiden og man ender mrd å kjøpe et nytt bånd i uken. Ha på navnhylse på båndet ellers forsvinner poenget. Å chippe en katt er ikke nok, da de fleste folk ikke vet om dette og antar antar at katten er hjemløs. Kastrere/sterilisere er også helt nødvendig om man skal ha utelatt. Ta ansvar, det er forferdelig mange grusomme sjebner med hjemløse katter! Vi bor et kaldt land og dette er ikke fyr som er skapt for å leve ute alene. Jeg har sett katter med skader etter halsbånd med strikk, tok mnd med opptrening, måtte nesten avlives. Mine får ikke halsbånd, men er selvsagt chippet og kastrert. Om noen etterlyser eier til en katt på funnet/savnet dyr sider på facebook, blir det alltid spurt om de har sjekket chip. Ene katten min har forsvunnet to ganger, og ikke funnet veien hjem. Annonserte og utlovet dusør begge gangene og hengte opp masse lapper. Det krevde mye men pus kom hjem begge gangene. Hadde kanskje gått raskere med halsbånd, men det tør jeg ikke (med mindre det er halsbånd med GPS).
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #32 Skrevet 19. november 2018 Hvis en katt er skadet, så vil instinktet fortelle dem at de må ligge i skjul slik at de ikke blir angrepet av rovdyr når de er på det mest svake. Så se inni busker etc. Min katt var syk, rottegift, uansett hvor mye jeg ropte så kom han ikke, fant han tilslutt, rett ved hjemmet, hadde gjemt seg inni en busk. Den overlevde pga dyktig veterinær . Anonymkode: 7c204...7a8 2
Gjest justcurious Skrevet 21. november 2018 #33 Skrevet 21. november 2018 Har hun ikke kommet hjem enda?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå