Vildea Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Lille fine pusen min, Ursulina, forsvant igår ettermiddag. Hun har aldri vært borte så lenge før. Vi har ropt og leita etter henne. Jeg er så bekymret. Noen som er klarsynte eller noe i den duren, som klarer å få frem hvor hun er? Setter utrolig stor pris på om noen hadde ville hjulpet.
Chablis Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Jeg skjønner at du er desperat, og jeg håper du finner katten din. Og jeg håper folk her inne har såpass medfølelse at de ikke benytter sjansen til å forsøke å drite deg ut fordi du ber om noe som mange ikke tror på. Jeg hadde nok gjort det samme selv, selvom jeg ikke tror på slikt. Man blir bare så desperat og redd. Lykke til ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Jeg er ikke klarsynt men jeg kan trøste deg med at katter kan forsvinne over lang tid for så å komme hjem igjen. Katten min har vært på rømmen i månedsvis flere ganger, den ene gangen i et helt år. Det er helt forferdelig og man tror jo katten er død, men noen ganger har katter overraskende gode survivor skills. Heng opp plakater, snakk med folk og etterlys på nett. Plutselig står hun på døra som om ingenting har hendt. Det håper jeg i hvertfall, og det er slett ikke umulig Anonymkode: b8232...c35 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 Skjønner at du er lei deg. Har dere gått ut med lommelykt nå på kvelden og lyst opp i trær, under busker o.l.? Anonymkode: 5a7d0...e2e
Skilpadden Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 Gå ut hver 10. min om det så bare er å rope etter henne. Sjekk skogen, nærområdene, legg ut bilde på dyrebeskyttelsen sin Facebook side og på dyrbar.no. Etterhvert kan du skrive ut bilde av pusen og legge det i postkassen til ALLE i nabolaget. Det kan hende en snill nabo har tatt den inn fordi de ikke vet om den er hjemløs eller ikke. Den kan ha låst seg inn i garasjene til naboer. Min katt var borte en gang, så viser det seg st jenta mi bare var låst i boden. Katter er ofte ikke langt unna! Er hun chippet og merket, forresten? 2
Chablis Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 Du kan ofte låne kattefelle hos dyrebeskyttelsen eller veterinær. Det kan være lurt nå for hun burde være sulten og bli tiltrukket av matlukten. Det er nemlig fullt mulig at hun har det helt supert og ikke vil inn igjen.. Når vi mistet vår katt så måtte vi lure henne i felle, og med en gang hun kom inn døra prøvde hun seg på samme vindu hun hoppet ut av første gangen..
Rumle Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 (endret) I tillegg til gode råd du allerede har fått; hør med folk i nabolaget om de kan sjekke alle boder og garasjer osv. Katter smetter veldig fort og usett inn på slike steder. Gå ut om kveld/natt/grytidlig morgen når det er stille og tryggere for pus å komme frem om hun er redd. Håper du finner henne snart ❤ Endret 17. november 2018 av Rumle
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2018 30 minutter siden, Rumle skrev: I tillegg til gode råd du allerede har fått; hør med folk i nabolaget om de kan sjekke alle boder og garasjer osv. Katter smetter veldig fort og usett inn på slike steder. Gå ut om kveld/natt/grytidlig morgen når det er stille og tryggere for pus å komme frem om hun er redd. Håper du finner henne snart ❤ Tusen takk for gode råd❤️
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2018 35 minutter siden, Elektra skrev: Du kan ofte låne kattefelle hos dyrebeskyttelsen eller veterinær. Det kan være lurt nå for hun burde være sulten og bli tiltrukket av matlukten. Det er nemlig fullt mulig at hun har det helt supert og ikke vil inn igjen.. Når vi mistet vår katt så måtte vi lure henne i felle, og med en gang hun kom inn døra prøvde hun seg på samme vindu hun hoppet ut av første gangen.. Smart. Men det er så ulikt henne å være borte lenge. Hun elsker å være hjemme, og elsker å ha oss i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #10 Skrevet 18. november 2018 Hun kommer garantert hjem, det er jeg helt sikker på! Anonymkode: 41eae...257 2
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #11 Skrevet 18. november 2018 39 minutter siden, Skilpadden skrev: Gå ut hver 10. min om det så bare er å rope etter henne. Sjekk skogen, nærområdene, legg ut bilde på dyrebeskyttelsen sin Facebook side og på dyrbar.no. Etterhvert kan du skrive ut bilde av pusen og legge det i postkassen til ALLE i nabolaget. Det kan hende en snill nabo har tatt den inn fordi de ikke vet om den er hjemløs eller ikke. Den kan ha låst seg inn i garasjene til naboer. Min katt var borte en gang, så viser det seg st jenta mi bare var låst i boden. Katter er ofte ikke langt unna! Er hun chippet og merket, forresten? Har sjekket skogen og nærområder. Vi har lagt ut bilde på facebook åsså. Ja hun er chippet og merket. Håper noen finner henne!
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #12 Skrevet 18. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hun kommer garantert hjem, det er jeg helt sikker på! Anonymkode: 41eae...257 Håper det!❤️ 1
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at du er lei deg. Har dere gått ut med lommelykt nå på kvelden og lyst opp i trær, under busker o.l.? Anonymkode: 5a7d0...e2e Jepp det har vi. Er ganske mye skog her vi bor, så det er litt vanskelig å lete, men vi prøver så godt vi kan.
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #14 Skrevet 18. november 2018 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke klarsynt men jeg kan trøste deg med at katter kan forsvinne over lang tid for så å komme hjem igjen. Katten min har vært på rømmen i månedsvis flere ganger, den ene gangen i et helt år. Det er helt forferdelig og man tror jo katten er død, men noen ganger har katter overraskende gode survivor skills. Heng opp plakater, snakk med folk og etterlys på nett. Plutselig står hun på døra som om ingenting har hendt. Det håper jeg i hvertfall, og det er slett ikke umulig Anonymkode: b8232...c35 Det er helt forferdelig å ikke vite hvordan hun har det, hvor hun gjør eller hva hun gjør. Men forhåpentligvis er hun nok ikke død. Haha, gode survivor skills ja, det har hun!
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #15 Skrevet 18. november 2018 54 minutter siden, Elektra skrev: Jeg skjønner at du er desperat, og jeg håper du finner katten din. Og jeg håper folk her inne har såpass medfølelse at de ikke benytter sjansen til å forsøke å drite deg ut fordi du ber om noe som mange ikke tror på. Jeg hadde nok gjort det samme selv, selvom jeg ikke tror på slikt. Man blir bare så desperat og redd. Lykke til ❤️ Tusen takk❤️
alli634 Skrevet 18. november 2018 #16 Skrevet 18. november 2018 Et tips er å sette ut kattedoen hennes, om dere har en. Det skal hjelpe dem å finne veien hjem 😊 er hun kastrert også?
Vildea Skrevet 18. november 2018 Forfatter #17 Skrevet 18. november 2018 19 minutter siden, alli634 skrev: Et tips er å sette ut kattedoen hennes, om dere har en. Det skal hjelpe dem å finne veien hjem 😊 er hun kastrert også? 👍🏻👍🏻. Ja hun er kastrert
Gjest PaN Skrevet 18. november 2018 #18 Skrevet 18. november 2018 (endret) Naboen min hadde en katt som var ute en hel uke om gangen flere ganger på rad, så om det bare er noen timer ekstra så trenger du ikke bekymre deg helt enda. Er som normalt at katter vandrer rundt om, leste en historie hvor en familie fra sør i Norge flyttet vest eller nord og katten hadde gått hele veien til de, lykke til uansett Endret 18. november 2018 av PaN
Chablis Skrevet 18. november 2018 #19 Skrevet 18. november 2018 57 minutter siden, Vildea skrev: Smart. Men det er så ulikt henne å være borte lenge. Hun elsker å være hjemme, og elsker å ha oss i nærheten. Katten vår er også veldig sosial og elsker familien sin, en skikkelig sofapus og kosepus. Men allikevel var det visst veldig spennende der ute i verden.
Skilpadden Skrevet 18. november 2018 #20 Skrevet 18. november 2018 24 minutter siden, Ramble said: Naboen min hadde en katt som var ute en hel uke om gangen flere ganger på rad, så om det bare er noen timer ekstra så trenger du ikke bekymre deg helt enda. Er som normalt at katter vandrer rundt om, leste en historie hvor en familie fra sør i Norge flyttet vest eller nord og katten hadde gått hele veien til de, lykke til uansett Hæ????? Har du link til historien? Hvordan går det an?? Så utrolig rørende 😭
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå