Gå til innhold

Hund som sleiker og smånapper i huden min. Hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger sleiker hunden på meg. Det har oftest skjedd om jeg ligger i sengen. Hun kryper da under dynen og sleiker en kort stund på leggene. 

Men nå i dag så begynte hun å sleike meg på armen. Hun lå ved siden av. Men så etter en stund la hun seg oppå armen og holdt den fast med ene poten mens hun slikket og etterhvert begynte å smånappe i huden. 

Ingen av gangene har jeg vært svett eller smurt meg med noe. Jeg har heller ikke grist noe på meg. 

Hva betyr dette?

Anonymkode: 61b6c...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sulten? 

Anonymkode: 27c8f...295

Skrevet

Hun synes nok at du trengte en skikkelig vask. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sulten? 

Anonymkode: 27c8f...295

Det er ikke lenge siden hun fikk mat og hun har fått mer enn hun pleier i dag. 

Skrevet
Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Hun synes nok at du trengte en skikkelig vask. 

Jeg dusjer hver dag :) 

Skrevet

Kanskje et hint om at du trenger en vask.

Anonymkode: 81822...68c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg dusjer hver dag :) 

Tror dere har forskjellig oppfatning av hva rent er 🙂

Gjest Nina1975
Skrevet

Hunder slikker når de viser underdanighet.

Skrevet

har lest at når hunder vasker hverandre så slikker de og smånapper. Ellers er det bare kos.

Anonymkode: 5bb8a...6d5

Skrevet

Hunder lukter kreft...

Skrevet
8 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Hunder lukter kreft...

Tull. Det er en måte å vise underdanighet på, at hunden er snill og steller deg som er sjefen dens.

Anonymkode: 4d34c...45c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tull. Det er en måte å vise underdanighet på, at hunden er snill og steller deg som er sjefen dens.

Ja, men hunder kan lukte kreft også...

Skrevet

Huden vår smaker generelt sett ganske godt for hunder, fordi den smaker salt. Det er nok en blanding av det samt en måte å kose på. :)

Skrevet (endret)
1 time siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Hunder lukter kreft...

Og hvordan er det relevant i denne tråd og sammenheng? 

Endret av Elektra
  • Liker 1
Skrevet

At hunden slikker oss fordi den er underdanig er i beste fall gammel overtro. 

Hunder bruker en del tid på å stelle hverandre. De slikker hverandre, sover med hverandre, spiser sammen og til og med klør hverandre. Dette er for å styrke samholdet i familien/flokken hunden er med. Dette er ikke overtro. Dette er faktabasert vitenskap.

At hunder slikker oss mennesker kan være fordi vi smaker godt (salt smak i huden), at vi har på noe som smaker/lukter godt (hundene har en ENORM luktesans!) og/eller de bare vil kose med oss og være endel av familien - med det språket de bruker, nemlig blant annet ved å slikke.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær snill og ikke spre feilinformasjon.:)

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg noen hundespesialist, men dette med å slikke, både i luften og på personer/andre hunder er tegn på affeksjon. Det samme gjelder spesielt den "små-bitingen". Bitingen er (slik jeg ser det) en "omsorgs-greie"...  Mulig det ikke gjelder alle hunder, men for hundene jeg har erfaring med, er det helt opplagt. Det er noe som er basert på "kjærlighet" måte å vise omsorg på. Det er noe jeg har sett hunner gjøre med valper flere ganger også...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...