Stellia Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Jeg får tørr og sviende hud når gradestokken begynner å nærme seg 0. Tips til noen gode ansiktsmasker eller fuktighetskremer som hjelper? Gjerne noe som fås på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #2 Skrevet 19. november 2018 Hvor gammel er du? Jo eldre man blir jo senere går hudfornyingen, altså vil det samle seg døde hudceller på overflaten. Hvis man tar krem oppå døde hudceller så vil den ikke trekke ned i huden, så det første du burde gjøre var å få fjernet de døde hudcellene enten med en god kornete rens eller syrebehandling hos hudpleier. Jeg ville uansett påspandert meg en time hos hudpleier, hun vil gi deg tips om hva huden din trenger. Viktig at du ikke kjøper dyre kremer hos hudpleieren, spør alltid etter prøver, er kjipt hvis man kjøper kremer for mange hundrelapper, og så viser det seg at man ikke liker dem. Anonymkode: 09f1b...8a7
Gjest Raptuza Skrevet 19. november 2018 #3 Skrevet 19. november 2018 Eg ville forsøkt kremen A-Derma Skin Care Cream. Den brukar eg, har tørr sensitiv hud med rosacea. Kremen er utan parfyme og irriterande stoffar. Finns i dei fleste apotek til rundt 200,- kr, vil du ha den til ca halv pris kan den kjøpast på www.123apotek.no
Scherbatsky Skrevet 21. november 2018 #4 Skrevet 21. november 2018 Sier meg enig med å ha time hos hudpleier hvis du har sjans til det. De vil nok si at du må få inn noe syre for å fjerne døde hudceller (Pixi Glow Tonic anbefales fra min side, så fremt du ikke er grusomt sensitiv til vanlig), men hva, hvordan og hva slags hudtype du har ser de da. For røffe skrubber er ikke godt for huden, så om du velger skrubb, velg for all del en med små korn og husk godt med fukt etterpå. Jeg hadde vond hud en lang periode, og det eneste så hjalp var time hos hudpleier og gode produkter tilpasset hudtypen min. Og å LÆRE om hudtypen min slik at jeg vet hva den trenger når, og kan kjenne igjen tegnene. Krem-messig så liker jeg både Weleda (den grønne) som litt sånn livredding på hele kroppen, og Tromborg sin Below 10 Degrees krem til fast bruk på vinterstid. Below 10 er knallgod og som navnet sier, spesielt god når det er kaldt vær.
Stellia Skrevet 21. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 21. november 2018 Jeg fjerner jevnlig døde hudceller, både i form av BHA og AHA. Har begynt på høyere nivå av retinol i det siste, og muligens derfor huden reagerer med å være ekstra tørr og sensitiv. Huden min er kombinert, men heller mest mot tørr på vinterstid. Har sett på A-derma tidligere, spesielt Exomega. Tar fortsatt i mot flere tips!
Scherbatsky Skrevet 21. november 2018 #6 Skrevet 21. november 2018 Å ja, retinol kan nok absolutt være grunnen. Ro ned på retinolen litt, kanskje, og se om det hjelper? Jeg håper du finner ut av det, fordi slik hud kan være skikkelig ubehagelig og vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå