AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Tenkte å ha velkomstdrink. Tapas til mat. Anonymkode: cc3b7...1c4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Folk, altså gjestene... Anonymkode: cc3b7...1c4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Du bør spesifisere det i innbydelsen... At de som ønsker å drikke alkohol må ta det med seg. Anonymkode: 4cc75...2c9 5
Gjest theTitanic Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 Så lenge du opplyser om reglene så er det opp til deg. Men lar du være å si noe bør du stå for drikken. Da er det forventet at er inkludert. Helt innafor å si at msn skal ta med det msn ønsker å drikje.
Måbarefåsiat... Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 Hvis du vil at folk skal ha med eget, så skriver du bare det i invitasjonen.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 ...og ingen vil reagere på at de må ta med egen alkohol? Så bra 👏👏👏 Anonymkode: cc3b7...1c4 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: ...og ingen vil reagere på at de må ta med egen alkohol? Så bra 👏👏👏 Anonymkode: cc3b7...1c4 Selvsagt er det i orden. Jeg hadde aldri reagert på det. Men skriv det i invitasjonen, som andre skriver over her. Anonymkode: e34f5...238
TheGirlWhoWaited Skrevet 17. november 2018 #8 Skrevet 17. november 2018 Har nettopp arrangert et 40-årslag og der fikk gjestene velkomstdrikk og mat. Jeg spesifiserte i innbydelsen hva de fikk, og det de ønsket utover dette måtte de ha med seg. Helt vanlig i mine kretser. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 I mitt fikk gjestene velkomstdrikk og mat. Mener jeg skrev i innbydelsen at det ble servert mat, men med en hyggelig oppfordring til at man tok med den drikken man ønsket til maten og utover kvelden. Jeg hadde alkoholfritt da, brus og farris. Anonymkode: d2c0d...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #10 Skrevet 17. november 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mitt fikk gjestene velkomstdrikk og mat. Mener jeg skrev i innbydelsen at det ble servert mat, men med en hyggelig oppfordring til at man tok med den drikken man ønsket til maten og utover kvelden. Jeg hadde alkoholfritt da, brus og farris. Anonymkode: d2c0d...aa8 Akkurat slik jeg tenker eg vil ha det Anonymkode: cc3b7...1c4
venus24 Skrevet 18. november 2018 #11 Skrevet 18. november 2018 Jeg var i en 40-årsdag i sommer der vi fikk mat og velkomstdrink, og i tillegg hadde vertskapet en dunk med vin som alle kunne forsyne seg av. Det sto spesifisert i invitasjonen at gjestene skulle ta med alkohol selv. Tror det er den vanligste ordningen.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #12 Skrevet 18. november 2018 Fra 40 og oppover så tenker jeg det er rart om man ikke stiller med drikke. Min erfaring er dog at folk tar med seg vin som vertinnegave uansett. Satt igjen med nesten mer vin enn vi hadde kjøpt inn etter mannen min sin. Anonymkode: 5cec4...202 3
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #13 Skrevet 18. november 2018 Ville hatt velkomstdrink som du skriver og litt drikke utenom til gjester. Anonymkode: bb176...d42
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #14 Skrevet 18. november 2018 Vi skal i 40 års lag om noen uker og der står vertskapet for både mat og drikke. De har god råd og i våre kretser er dette vanlig. Det er vel opp til deg å bestemme dette. Hvis mange i din krets pleier å gjøre det på den måten så er det vel ingen som hadde reagert. I vår krets hadde folk reagert på det. Anonymkode: 64c2c...279 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #15 Skrevet 18. november 2018 Jeg var i 40 år lag i fjor. Vi fikk velkomstdrink og alkohol til maten. Ang alkohol til maten, så stod det i invitasjonen at vi måtte velge mellom dette --> (vann, øl, vin, brus) og si fra om ønsket drikke når vi svarte på invitasjonen om vi kom eller ei. Skulle vi ha mer drikke utenom dette, måtte vi kjøpe selv. 40 års laget var på et utested, på ettermiddagen. Når kvelden kom, og kaken spist, så gikk folk til baren på utestedet. Traff på kjentfolk, drakk mer eller gikk hjem. Veldig koselig Anonymkode: 3b6d3...a02
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #16 Skrevet 18. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fra 40 og oppover så tenker jeg det er rart om man ikke stiller med drikke. Min erfaring er dog at folk tar med seg vin som vertinnegave uansett. Satt igjen med nesten mer vin enn vi hadde kjøpt inn etter mannen min sin. Anonymkode: 5cec4...202 Enig. Jeg anser det som normen at vertskapet stiller med alt. Det er jo kostbart, men det kalkulerer man inn når man velger å ha selskap, og hvor stort man vil ha det. Har aldri opplevd at folk i den aldersgruppen ber en ta med eget, og jeg ville nok synes det var rart. Vertinnegave har man uansett. Anonymkode: 3575e...a37 3
Tibbie Skrevet 18. november 2018 #17 Skrevet 18. november 2018 Enten så kan du skrive at det blir velkomstdrink, men at man må ta med egen alkohol dersom man ønsker å drikke mer utover det. Så kan du heller kjøpe inn noe mineralvann som du kan tilby til de som ønsker det. Eller så kan du høre om folk er med på spleiselag. For eksempel at alle vippser 100 kroner, så kjøper du inn masse alkohol som folk kan drikke av. Du spanderer jo mat, så jeg er sikker på at de fleste ville vært med på å spleise på drikken. Alkohol er dyrt om dere blir flere enn fem personer, og det forstår nok de aller, aller fleste
sølvdryss Skrevet 18. november 2018 #18 Skrevet 18. november 2018 Ja, det går helt fint, men presiser det i invitasjonen. Men still gjerne med en velkomstdrink og evt. blandevann. Skriv også i innbydelsen hvilken mat det er slik at de som ønsker kan kjøpe passende vin.
FrankDrebin Skrevet 18. november 2018 #19 Skrevet 18. november 2018 Jeg har fortsatt tilgode å delta i et selskap, bursdag eller andre festligheter, hvor man ikke må ta med drikke selv, så dette er helt klart innafor.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #20 Skrevet 18. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig. Jeg anser det som normen at vertskapet stiller med alt. Det er jo kostbart, men det kalkulerer man inn når man velger å ha selskap, og hvor stort man vil ha det. Har aldri opplevd at folk i den aldersgruppen ber en ta med eget, og jeg ville nok synes det var rart. Vertinnegave har man uansett. Anonymkode: 3575e...a37 Er nok litt forskjellig, vi er rundt 40 og alle tar med drikke selv. Anonymkode: 04fb7...e25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå