Gå til innhold

Gran Canaria

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 40 år og aldri vært på Gran Canaria. Men vi tenker på å reise dit i januar. Vi vurderer Puerto Rico, Playa del Ingles og San Augustin. 

Hvilke av disse stedene ville dere valgt å reise til? (Vi har ikke barn. Kun meg og min samboer.)

Anonymkode: 5e4d7...667

Skrevet

Playa del Inglés er litt variert, ikke bare turistgetto. Men lei bil noen dager og kjør rundt og gjør deg kjent på øya. Både koselige og imponerende steder å finne.

Anonymkode: ad430...1a6

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Playa del Inglés er litt variert, ikke bare turistgetto. Men lei bil noen dager og kjør rundt og gjør deg kjent på øya. Både koselige og imponerende steder å finne.

Anonymkode: ad430...1a6

Takk for tipset! Vi leier gjerne bil, 👍

Skrevet

Finnes det noe mer harry turistmål enn Gran Canaria??        

Anonymkode: bc034...77e

Skrevet

Jeg har vært et par ganger i Puerto Rico, og det var helt ok der.

Playa del Ingles var jeg også innom, men syntes ikke noe om stedet. Bare stort og flatt og helt uten sjarm. (jeg fant ingen da.) 

Anonymkode: 1a1a2...af4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes det noe mer harry turistmål enn Gran Canaria??        

Anonymkode: bc034...77e

Hvis du synes det er så Harry, så kom gjerne med andre reise tips da for et par som ønsker seg en uke i sol og varme til en noenlunde fornuftig pris i januar. 

Og hvorfor er det forresten Harry? 

Skrevet

Ville valgt Puerto Rico i januar, der er det best vær. Lei gjerne bil og kjør litt rundt.

Anonymkode: 2bb36...1bc

Skrevet

Var i Puerto de Mogan i nov/des for to år siden. Sjarmerende, lite, rent, rolig og gode butikker, fint å gå turer. Tror det betegnes som en fiskerlandsby, men vet ikke hvor godt akkurat det stemmer lengre. Vi likte oss iallefall godt der. 

Obs:vi er ikke partymennesker, så hvis dere liker nattklubber/barer med høy musikk og mye folk så er nok ikke dette stedet. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville valgt Puerto Rico i januar, der er det best vær. Lei gjerne bil og kjør litt rundt.

Anonymkode: 2bb36...1bc

Ok. Takk for tips. Men er det så stor forskjell på vær mellom disse stedene? De ligger litt nær hverandre ser det ut til på kart. 

Skrevet
På 17.11.2018 den 20.29, AnonymBruker skrev:

Er 40 år og aldri vært på Gran Canaria. Men vi tenker på å reise dit i januar. Vi vurderer Puerto Rico, Playa del Ingles og San Augustin. 

Hvilke av disse stedene ville dere valgt å reise til? (Vi har ikke barn. Kun meg og min samboer.)

Jeg har skrevet i mange tråder om Gran Canaria på dette underforumet. Søker du finner du mye info. 

Hvilke av de aktuelle stedene du velger, er avgjørende for hvor varmt du vil ha det, i januar og hva du ønsker å oppleve. Men vær obs på at nettene er kalde i januar, og hotellene har ikke alle annet enn laken og fleecetepper. Særlig playa og enda mer san Augustin er iskalde med vind fra havet. 

Anonymkode: ab186...56c

Skrevet

Puerto Rico. Mye leilighetshoteller av varierende standard.  Mye trapper. Kan være endel kakerlakker der.   Ok strand. Endel svindel spesielt elektroniske butikkene nede ved havna. Ikke handle der eller  bruk bare kontanter.  Eller ikke handle der. Styr unna.  Et stk shopping og restaurantsenter.  Bor  du i nærheten  så kan party og musikk  forstyrre til klokken 4 om  morgenen, minst. Men liker dere ut og danse til tidlig morgen så er det flott. Godt klima. Som regel et par grader  varmere enn de andre alternativene dine.Veldig mange norske pensjonister som trives bra i Puerto Rico  om vinteren.  Amadoresstranden er i nærheten.   

Playa del Ingles.  Tar ca en halv time mellom Puerto Rico og Playa del Ingles med lokalbussen. Playa ligger mere i retning av las Palmas  før San Augustin når du kommer fra Puerto Rico.  Mye barer  og restauranter og er nok mere en partyplass for mange. Men man kan jo få rolige hotel her og.Stor strand. Fin steandpromenade som går hele veien til San Augustin hvertfall. Pass opp for afrikanere med blomster etc. som de prøver å dytte på deg.   Holder deg  igjen i armen og slikt. Stoler ikke på de og politiet kom og fjernet de den ene gangen som vi traff på de.

San Augustin.  Lite rolig  sted. Nå nå har vi beveget oss enda nærmere Las Palmas siden og som regel er det litt kjøligere her enn på sydsiden nede ved Puerto Rico.  Vi snakker om 24 grader kontra 26 så noen krise er det ikke akkurat. Og jeg har jo opplevd 27 grader i San Augustin  i januar mange ganger.   Endel svensker som liker seg her.   Gloria  Palace San Augustin  er et fint hotel.   Det blåser litt mere på denne siden av øya. Grei nok strand her og .

Personlig så bader jeg aldri i sjøen da understrømmer kan være skumle og mange har druknet .

Holder meg til hoteller som har oppvarmet svømmebasseng for ellers så kan de være kalde .

Endel hoteller har dyner mens andre fremdeles bare har laken som dyne og det kan bli litt kaldt om nettene .  Facebook har mange Grand Canaria grupper og her kan man få  andres erfaring med forskjellige hoteller  og ting man lurer på.

Du kan leie bil, men lokalbusser er billige å bruke og de går i ett sett hele dagen og det er bussholdeplasser overalt. Så det er enkelt å busse og man får billig sightsing  samtidig. 

Vi har bodd mye på Bahia Feliz  og trives veldig godt på det området selv om det blåser litt mere der enn andre steder   

Har også bodd i Arguineguin.  Greit nok . 

Ellers så er Puerto Mogan en fin liten by og jeg kommer nok til å bo der neste gang vi reiser ned.

Uansett. Dere vil helt sikkert treffe på folk som maser om lodd og slikt.  Si nei og bare gå.  Det er en måte de prøver å lure folk inn i timshare  og slikt. Så styr unna.

Ellers så er Grand Canaria en grei øy å feriere på. Jeg trives med å kunne bevege meg trygt rundt på egenhånd,, bruke lokalbusser  og slikt.  Vi har vært der mange ganger  og jeg har vel vært rundt mesteparten av øya.

Ta hvertfall en tur på Fredagsmarkedet  i Puerto Mogan. . 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...