Gå til innhold

Streng mor som bestemmer over alle andre i hjemmet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er 17 snart 18 år, og bort fortsatt hjemme. Min mor skal ta alle valg for meg, absolutt alle. Om jeg blir invitert på et selskap, så er det opp til henne å avgjøre om jeg kan dra eller ikke. Og som regel sier hun alltid nei og lar meg ikke dra. Hun sier nei fordi ifølge henne så må jeg sitte å lese fra morgen til kveld og gjøre det bra på eksamenene mine og derfor kan jeg ikke ta meg tid til å gjøre noe annet. Mamma har selv ingen venner og jobber heller ikke. Hun er ufør og sitter bare hjemme og snoker/blander seg inn i alle andres saker. Her om dagen sa hun til meg at hun syntes jeg trente for ofte og likte ikke at jeg trente under eksamensperioden. Ifølge henne måtte jeg stenge abonnementet mitt på treningssenteret og kun sitte hjemme og fokusere på eksamen. Jeg ble skikkelig irritert og tenkte; greit nok at jeg ikke får lov til å dra ut å besøke venner/delta i selskaper, men la meg i det minste få beholde treningssenteret. Hvordan håndterer man en slik mor? Alt hun vil er at jeg og søsknene mine skal sitte oppe på rommet vårt hele dagen og bare lese fra morgen til kveld

Anonymkode: 87664...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ønsker tydeligvis at dere skal gjøre det bra, men så tar hun litt vel mye av. Jeg hadde nok bare holdt ut enn så lenge, og flyttet ut så fort jeg begynte på universitetet! 

Anonymkode: ded00...efa

• Liker 2
Gjest Lykkespreder
Skrevet

Uff, dette var kjip lesing! Din mamma vil nok at du bare skal gjøre det kjempe bra på skolen, men hennes måte å «tvinge» og «styre» livet ditt på er ikke den løsningen som skal til for at du skal kunne klare å lykkes. Livet skal ikke handle om å stå opp, gå på skole, komme hjem og lese også legge seg. Man må ha noe å se frem til, man må koble av i mellom, gå ut og nyte frisk luft. Å tilbringe tid med venner samt trene er like sunt og viktig som det er å lese til eksamen. Det du må gjøre er å finne en balanse og vise moren din at det er mulig å kunne nyte noen timer fri om dagen for å gå å trene og samtidig lese til eksamen. 

Skrevet

Hun vil så gjerne at du skal gjøre det bra på skolen, men skjønner ikke at dette virker mot sin hensikt. Noen mødre er dessverre slik, og det eneste du kan gjøre er å forsøke å snakke med henne om hvordan du føler at dette bare er pes for deg.

Skrevet

Ikke finn deg i det, dra ut og gjør det du vil. 

Anonymkode: bfaef...5ec

Skrevet

Hun vil sikkert at du skal gjøre det bedre enn henne. At du, i voksen alder, skal slippe å ha økonomiske beskymringer. Så det kommer nok fra er godt sted. Trening er uansett bra for å kunne holde fokus lengre, og det finnes det masse forskning på.

Anonymkode: cfd50...bc1

• Liker 1
Skrevet

Det som de andre her sier.

Også det åpenbare, så lenge du bor under hennes tak så må du følge hennes regler. Flytt ut når du er 18 så kan du gjøre det du vil når du vil.

Anonymkode: eef62...850

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke finn deg i det, dra ut og gjør det du vil. 

Anonymkode: bfaef...5ec

Det fungerer ikke sånn om man er 17år og bor hjemme. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...