Gjest Gjest Skrevet 21. august 2002 #1 Skrevet 21. august 2002 Vi ønsker oss barn nå og er veldig klar for det. Håper å kunne slutte på pillen etter nyttår. Av helsemessige grunner (jeg har MS) bør vi vente litt. Jeg må få skikkelig uttredning av lege. Og på grunn av min samboers arbeidssituasjon. Det mest ideelle er at jeg går ut i permisjon fra november 2003. Hva skal jeg gjøre i mellomtiden???? Hva hvis jeg får beskjed av legen min at dette bør vi ikke gi oss ut på , pga. multippel sklerose. Da blir vi skuffet.
Gjest Lottemor Skrevet 21. august 2002 #2 Skrevet 21. august 2002 nå skal jeg ikke kritisere deg for at du vil ha barn,det er jo menneskelig å ville ha barn med et menneske man elsker.... Jeg vet litt om MS og en i min nære slekt er støtte kontakt til en Dame med MS... denne damen har en datter på snart 5 år som bor hos faren sinsiden moren har en alt for alvorlig grad av MS til å ha foreldre ansvar for henne ..... Hun har ikke kunne tatt seg at barne sitt siden barnet var 2 år hun har ikke kunne gi barne sitt en klem uten å "slå" barne på over 2 år..... Hun kan ikke lenger snakke slik at barnet forstår hva hun sier,tenk deg,hun kan ikke formidle at hun elsker barne sitt..... Hun har ikke lenge igjen og mest sansynlig kommer hun til å dø av lungebetennelse eller ødemer i lungene og hennes datter kommer aldrig til å bli kent med sin mor,det eneste hun kjenner er sykdommen....... Håper at du slipper å oppleve dette og at din MS ikke er så "hissig" som den som denne damen har...... Håper at du kan få barn og at du holder deg frisk så lenge at du får se barne ditt bli voksen og at du kan formidle og vise at du elsker barnet ditt mer enn noe annet......
Lillan Skrevet 21. august 2002 #3 Skrevet 21. august 2002 Det er jo veldig stor forskjell på hvilken grad en har MS også da! Min mor har MS,ho har fått tre unger!!!! Hun er i veldig god form enda!!! Hun orker også å ha barnebarnet sitt,og gleder seg til de to som kommer nå!! Synes ikke du bare skal se negativt på det,det spørs jo på hvor hardt "rammet" du er..... Lykke til!!!!! Klem fra Lillan
Gjest Mortitia (ikke innlogget) Skrevet 22. august 2002 #4 Skrevet 22. august 2002 Heisann Jeg føler at jeg kan skrive litt om dette da jeg kjenner mange som har MS. Min svigermor hadde MS i veldig alvorlig grad, men hun fødte alikevel to barn og fikk se dem vokse opp. Har ei venninne som er så vidt over 30 som har en mildere grad av MS og som har to nydelige små. Man kan aldri helt vite hva som kommer til å skje. Det er en lumsk sykdom, men det er jammen gode støtteaparater rundt om i landet også. Sjekk med legen din og finn også ut hvilke krav du har på hjelp. Jeg ønsker deg all lykke videre og håper at dere får oppleve den gleden av å bli foreldre. Klem fra Mortitia
Gjest Cruella Skrevet 22. august 2002 #5 Skrevet 22. august 2002 Ja, MS er en lumsk sykdom, men hvis man er kommet tidlig igang med behandling, er prognosen god. Det kommer jo også an på hvor "aggressivt" sykdomsforløpet er. Ønsker deg lykke til med baby og alt det blir nok din tur og! Lisa-Beth
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå