AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Dette er litt merkelig.. Men etter at jeg fikk mitt andre barn for to år siden, så har min søster (som også har 2 barn) blitt ganske ivrig på å fortelle meg bakdelene med å få flere barn.. Som feks at der er vanskeligere å dra på ferie, økonomi, ingen tid til seg selv osv.. Dette gjør hun helst når hun har drukket et par glass vin. Jeg er gift, har jobb, hus og bil. Hun hadde vanskeligheter med å få barn nr 2. Kan det være en redsel for at jeg får flere enn henne, eller er det at hun vil at jeg skal leve på best mulig måte med bedre tid til meg selv og bedre økonomi? Hun er veldig opptatt av dette. Merkelig hele greia.. Noen som har opplevd lignende?? Anonymkode: 9a891...29f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Hvorfor tolker du dette til at hun ikke vil du skal ha flere barn? Jeg leser det mer som at hun relflekterer høyt til «seg selv» - enten som en trøst eller faktisk oppriktig mening. Jeg leser det dog ikke til å handle om deg slik du beskriver det, med mindre du har glemt å ta med i HI at hun faktisk sier «DU/VI burde ikke få flere barn». Jeg ser ikke helt hvorfor dette er et problem for deg? Anonymkode: df313...14b 27
Gjest Mass Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Din søster lever i skyggen din og føler kanskje at du er stjernen blant dere to. Ta et steg til siden, få henne ut av skyggen og skinn litt på henne slik at hun ikke lengre føler at hun må sammenligne seg med deg.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 2 minutter siden, Mass skrev: Din søster lever i skyggen din og føler kanskje at du er stjernen blant dere to. Ta et steg til siden, få henne ut av skyggen og skinn litt på henne slik at hun ikke lengre føler at hun må sammenligne seg med deg. Det er vel ingenting som tyder på det utfra HI? De har begge to barn, og jeg regner med at søsteren da også har mann/samboer. Hvorfor hun er opptatt av at to barn er bedre enn tre, kan ikke vi vite. Jeg syns egentlig det er en smule innbilsk å tenke at det er fordi hun er misunnelig på deg fordi du ikke hadde problemer med å få nr.2. Overgangen fra 2 til 3 barn er ganske stor. Du går fra å kunne ha et barn på hver arm, til å ikke ha mange nok armer. 1 barn, 2 barn, mange barn! Jeg kunne aldri tenkt meg tre barn selv. Anonymkode: a87df...12c 14
Nuith Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 Jeg tror hun bare prøver å overbevise seg selv om at to er nok. Fordi hun ikke får til å få flere, mannen ikke vil ha flere, eller hun ser det er mest praktisk - men hun ønsker seg litt en til. 17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 Alt hun sier er jo sant? Hvorfor i all verden skulle hun være redd for at du får flere barn ? Klager du mye ? Er du mye sliten? Har du gitt uttrykk for at du vil ha flere barn? Ser ikke en eneste grunn til hvorfor hun skulle være redd for det, om det ikke er sånn at dere er den typen søsken som absolutt skal konkurrere om alt. Det virker ihvertfall om du liker å konkurrere siden du tolker det sånn. Anonymkode: 98c76...435 8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 Som storesøster føler jeg ofte at jeg til tider kjenner lillesøster bedre enn hun kjenner seg selv.... de gangene hun har spurt om råd og jeg har sagt hva jeg tror hører hun ofte på meg. De gangene hun har gått imot mine råd har det ofte gått skeis. så der kan rett og slett hende at søstra de tror du ikke bør få et barn til fordi du har nok med de to du har. Uten at det er sjalusi Anonymkode: d7459...d8f 8
Gjest Mass Skrevet 17. november 2018 #8 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingenting som tyder på det utfra HI? De har begge to barn, og jeg regner med at søsteren da også har mann/samboer. Anonymkode: a87df...12c Viss søsteren slet med å få barn to, og nå er redd for, skal vi tolke Ts, at Ts skal få flere barn når hun selv sliter med å holde tritt med søsteren og ikke kan holde takt med henne, og nå velger å snakke ned det å få flere barn (var det i det hele tatt reelt liksom?) for å «forhindre» at søsteren får flere, så kan det jo tyde på at det ligger noe press her på å være like god nok og det å leve opp til en annen person.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 2 timer siden, Mass skrev: Din søster lever i skyggen din og føler kanskje at du er stjernen blant dere to. Ta et steg til siden, få henne ut av skyggen og skinn litt på henne slik at hun ikke lengre føler at hun må sammenligne seg med deg. Haha. Hæ? Anonymkode: 3779a...0b7 2
Gjest Mass Skrevet 17. november 2018 #10 Skrevet 17. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Haha. Hæ? Anonymkode: 3779a...0b7 😊
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #11 Skrevet 17. november 2018 Jeg ville som andre her tenkt at det var mer noe hun driver og forteller seg selv, og egentlig ikke deg. Klart, om hun egentlig vil ha et barn til men ikke kan av den ene eller andre årsaken så kan det godt være det er litt sårt om du får det, men selv da er det nok fort mer for å overtale seg selv om at det er bra med bare to enn å overtale deg til å bare ha to. Og det kan jo bare være en oppriktig mening også, jeg er frivillig barnløs og har hatt denne samtalen med min bror, der i gården er det nok litt at samboeren hans godt kunne tenke seg en til men han synes to er haugen på nok (helt ærlig tror jeg han hadde stoppet på en om det bare var opp til han), så han kan sitte og snakke om ulempene med tre barn når han har fått noen øl innabords, for det er noe han har tenkt mye på. Anonymkode: 4feef...6f8 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #12 Skrevet 17. november 2018 5 timer siden, Mass skrev: Viss søsteren slet med å få barn to, og nå er redd for, skal vi tolke Ts, at Ts skal få flere barn når hun selv sliter med å holde tritt med søsteren og ikke kan holde takt med henne, og nå velger å snakke ned det å få flere barn (var det i det hele tatt reelt liksom?) for å «forhindre» at søsteren får flere, så kan det jo tyde på at det ligger noe press her på å være like god nok og det å leve opp til en annen person. Klarer du å skrive en lengre setning? Shit, jeg håper ikke at du snakker som du skriver 😳😆 ble jo nesten andpusten av å lese, og det måtte jeg gjøre to ganger. Anonymkode: 98c76...435 9
Gjest Mass Skrevet 17. november 2018 #13 Skrevet 17. november 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klarer du å skrive en lengre setning? Shit, jeg håper ikke at du snakker som du skriver 😳😆 ble jo nesten andpusten av å lese, og det måtte jeg gjøre to ganger. Anonymkode: 98c76...435 Huff, stakkars deg - og så måtte du lide deg gjennom det hele 2 ganger i tillegg da, gitt. Håper ikke du tvinger deg selv til å gjøre ting du ikke liker der ute også 😬
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #14 Skrevet 17. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tolker du dette til at hun ikke vil du skal ha flere barn? Jeg leser det mer som at hun relflekterer høyt til «seg selv» - enten som en trøst eller faktisk oppriktig mening. Jeg leser det dog ikke til å handle om deg slik du beskriver det, med mindre du har glemt å ta med i HI at hun faktisk sier «DU/VI burde ikke få flere barn». Jeg ser ikke helt hvorfor dette er et problem for deg? Anonymkode: df313...14b 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er vel ingenting som tyder på det utfra HI? De har begge to barn, og jeg regner med at søsteren da også har mann/samboer. Hvorfor hun er opptatt av at to barn er bedre enn tre, kan ikke vi vite. Jeg syns egentlig det er en smule innbilsk å tenke at det er fordi hun er misunnelig på deg fordi du ikke hadde problemer med å få nr.2. Overgangen fra 2 til 3 barn er ganske stor. Du går fra å kunne ha et barn på hver arm, til å ikke ha mange nok armer. 1 barn, 2 barn, mange barn! Jeg kunne aldri tenkt meg tre barn selv. Anonymkode: a87df...12c 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt hun sier er jo sant? Hvorfor i all verden skulle hun være redd for at du får flere barn ? Klager du mye ? Er du mye sliten? Har du gitt uttrykk for at du vil ha flere barn? Ser ikke en eneste grunn til hvorfor hun skulle være redd for det, om det ikke er sånn at dere er den typen søsken som absolutt skal konkurrere om alt. Det virker ihvertfall om du liker å konkurrere siden du tolker det sånn. Anonymkode: 98c76...435 Oi, snakk om defensive svar! Skulle tro dere følte dere truffet her. Jeg skjønner godt at Ts begynner å lure når søsteren så aktivt prøver å snakke henne fra det å få flere barn. Om hun kun snakket om seg selv, så hadde det vært mer naturlig å si at for meg/oss er det nok med to pga de og de grunnene, men andre får gjøre som det passer for dem. Anonymkode: 6aceb...346 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Skrevet 17. november 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Som storesøster føler jeg ofte at jeg til tider kjenner lillesøster bedre enn hun kjenner seg selv.... de gangene hun har spurt om råd og jeg har sagt hva jeg tror hører hun ofte på meg. De gangene hun har gått imot mine råd har det ofte gått skeis. så der kan rett og slett hende at søstra de tror du ikke bør få et barn til fordi du har nok med de to du har. Uten at det er sjalusi Anonymkode: d7459...d8f Snakk om sitte på sin høye hest. Jeg går ut fra at det gjelder motsatt vei og? Eller det kun du som besitter denne innsikten livet ut i kraft av å være storesøster? Anonymkode: 6aceb...346 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #16 Skrevet 17. november 2018 Jeg tror jeg skrev litt for lite info i HI.. Når hun snakken om disse bakdelen med å få flere barn enn 2, så snakker hun ikke generelt eller om seg selv. Det er hele tiden "Dere må ikke få flere barn fordi ditt og datt " Hun blir så rar og dur når hun snakker om dette. Hun har det fint som hun har det med mann og barn , og jeg har ikke sagt noe om at jeg vil ha flere har. Likevel nevner hun dette ganske ofte. Litt vanskelig å forklare hvordan hun blir... Det er bare merkelig hele greia.. Anonymkode: 9a891...29f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #17 Skrevet 17. november 2018 Du får bare si det til henne da. At du synes det er merkelig at hun snakker om det, og spørre om hva hun mener med det. Anonymkode: 1f0fe...5fb
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #18 Skrevet 17. november 2018 Jeg vet ikke. Hvordan har forholdet mellom dere vært? Har dere alltid vært "konkurrenter" eller har dere et fint søsterforhold? Kanskje hun prøver å få 3. og ikke klarer? og er redd du skal klare det? hvis det er slik er det toppen av frekkhet. Hun har ingenting med hvor mange barn du får! Kan være hun tenker på miljøet, og ja, hvordan livet ditt blir. Hvor gamle er dine barn nå? Man blir faktisk veldig låst til situasjonen. Ser jo mamma som har 4 barn inkludert meg. 2 av oss er voksne og hun har en tenåring og en 9 åring. Hun har jo aldri tid til å dra på lengre reiser, økonomien strekker ikke helt til og hun må alltid være der for dem. Følge opp skole, tilpasse tider, og tilpasse tider med barnas far. Alltid noe man må ta hesyn til. Føles kanskje ikke slik for de som har barn, meg for meg ser det veldig kjipt ut, å ikke ha den friheten at de kan reise når de vil. Anonymkode: 1a220...653
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #19 Skrevet 18. november 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Snakk om sitte på sin høye hest. Jeg går ut fra at det gjelder motsatt vei og? Eller det kun du som besitter denne innsikten livet ut i kraft av å være storesøster? Anonymkode: 6aceb...346 Hvilken høy hest? Nå får du gi deg. Anonymkode: d7459...d8f
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #20 Skrevet 18. november 2018 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken høy hest? Nå får du gi deg. Anonymkode: d7459...d8f Nei, jeg vil si personen du siterer nå var on point der. Anonymkode: c53d3...dc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå