AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Del Skrevet 17. november 2018 Pizza Lasagne Pasta bolognese Chili con carne Kjøttkaker Hamburger Hva er godt? Vurderer jo taco men er på en måte lei det også 😅 Anonymkode: 971b0...c33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #2 Del Skrevet 17. november 2018 Shepherds pie Anonymkode: 2704c...814 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 17. november 2018 #3 Del Skrevet 17. november 2018 Kjøttdeiglapskaus fant jeg nettopp ut at det er noe som heter. Oppskrift på matprat.no. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #4 Del Skrevet 17. november 2018 Enchiladas Anonymkode: 2fefb...782 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #5 Del Skrevet 17. november 2018 Kjøttdeig, couscous og grønnsaker. Pasta med kjøttboller/tomatsaus Kjøttdeig og makaroniform Fylle paprika med kjøttdeig, ost og løk Anonymkode: 95327...2c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Del Skrevet 17. november 2018 https://www.matprat.no/sok/#1/all/kjøttdeig/ Anonymkode: d317f...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #7 Del Skrevet 17. november 2018 -En digg salat: 400g kjøttdeig, 1 pk (500g) pastaskruer, 1 glass grønn pesto (noen synes et helt glass blir for mye, prøv deg frem), 1 rødløk, en neve med pinjekjerner og ønsket mengde ruccola. Kok pasta, og avkjøl mens du steker kjøttdeigen. Skjær løken i tynne strimler. Rist pinjekjerner lett i tørr panne hvis du vil (jeg gidder aldri det). Bland pesto og pasta først, putt resten oppi og bland alt sammen. PS: Hvis ikke alt skal spises til et måltid pleier jeg å blande inn ruccola bare i den porsjonen som skal spises. -Pai med kjøttdeig og løk er veldig godt. Har jeg taco-krydder steker jeg ofte kjøttdeigen med det. Kjøttdeig er i grunnen godt til alt Anonymkode: e0d38...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #8 Del Skrevet 17. november 2018 Vårruller eller samosa. Anonymkode: 871e1...b7e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #9 Del Skrevet 17. november 2018 Pizzahorn Burritos Anonymkode: 893e4...3c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. november 2018 #10 Del Skrevet 17. november 2018 Pytt i panne. Kjøttdeig, litt bacon, poteter i små terninger og løk. Alt stekes godt i panne, serveres med brød, smør og gjerne et speilegg på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 17. november 2018 #11 Del Skrevet 17. november 2018 Pirog 👍🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #12 Del Skrevet 17. november 2018 Jeg lager følgende rett med karbonadedeig: Del karbonadedeigen i 4 deler, og rull 4 baller. Press de ned til halv størrelse. Stek de med salt og pepper til de er gjennomstekt. Skrell søtpotet og skjær fries-biter. Vend dem i olivenolje og legg de én og én i ei form. Drypp honning over og stek i ovnen på 210 g i 25-30 min. Å bytte ut med gulrot er også godt. Lag salat du liker ved siden av. Da legger jeg oppskjært salat på et stort flatt fat, har skiver av avokado oppå og drypper balsamico over. Istedet for saus lager jeg soppstuing, helst med kantareller. Bruker maaasse smør og kremfløte, som koker lenge. Disse smakene er veldig gode sammen Anonymkode: d436b...e8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. november 2018 #13 Del Skrevet 17. november 2018 Kanskje litt oldis-mat, men likevel nydelig: - Benløse fugler - Kålruletter - Kjøttbrød - Hakk Tysk klassiker: - Königsberger klopse Koreansk: Bulgogi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #14 Del Skrevet 17. november 2018 Makaronilåda. Anonymkode: 90d2a...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 17. november 2018 #15 Del Skrevet 17. november 2018 Kinesiske dumplings/wonton. Kjøttdeig er også veldig ok i woken sammen med finkuttet grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 17. november 2018 #16 Del Skrevet 17. november 2018 Moussaka? Det skal egentlig lages med lammekjøttdeig, men blir det blir godt med vanlig også. Krydrede, litt sterke kjøttboller. Kan serveres på pizza, med spaghetti og tomatsaus, i krydret tomatsaus (ALA albondigas), med potetmos, med tzatziki, i pitabrød med salat og hoummus eller tzatziki osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nimneri Skrevet 18. november 2018 #17 Del Skrevet 18. november 2018 Seekh kebab med masse godt tilbehør 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 18. november 2018 #18 Del Skrevet 18. november 2018 Stek kjøttdeig, rotgrønnsaker i terninger, hvitløk og løk. En terning hønsebuljong, vann . Når dette har blitt mørt, tilsett Philadelphia med urter og varm opp. Serveres med ris eller bulgur. Om du vil ha tykkere saus, ha i hvetemel når du steker grønnsakene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #19 Del Skrevet 18. november 2018 Fransk bondesuppe med en slags twist. Anonymkode: 3cc55...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #20 Del Skrevet 18. november 2018 Dolma/ fylte grønnsaker. Mange oppskrifter fra Midt-Østen er med lammekjøttdeig som er absolutt best, men feks den siste oppskriften i denne artikkelen ser bra ut: https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2017/oct/07/stuffed-vegetables-recipes-courgette-tomato-pepper-beef-rice-salsa-yotam-ottolenghi Anonymkode: b01eb...ffb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå