AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Hei! Hva vil det si å ha god råd? Ha en null i gjeld og en god buffer? Anonymkode: a105f...528
Rullestolbruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Buffer, er det man kaller en for.eks. sparekonto. Da har du en økomomisk buffer. Bolig er forsåvidt ikke en buffer om du har gjeld på den. Uten gjeld kan jo du tjene på den og dermed har du en gevinst.. En økonomisk buffer betyr å ha noe ekstra i tilelle man trenger det. Slik jeg har oppfattet det
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 BSU, Aksjesparingskonto, hus, hjem. Altså: når du har det sånn at dersom du må selge bolig eller bil i morgen, så sitter du igjen med mer penger enn gjeld når bilen eller huset er solgt. I min verden vil det å ha god råd si at du har orden på økonomien din. Om du føler for å bruke noe, så kan du det uten å bekymre deg for morgendagen, eller om du har skrapa bunnlinjen når månen er omme. Anonymkode: 61190...386
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 God råd i mine øyne er å kunne kjøpe ting og reise på ferier osv uten å tenke på hva det koster. Dette etter alle regninger og faste utgifter er betalt. Huset og bilene ser ikke jeg på som en buffer. Tror de sier en alltid bør ha en månedslønn som buffer. Jeg selv foretrekker å ha minimum 100.000 alltid tilgjengelig på sparekonto. Anonymkode: b087c...912
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei! Hva vil det si å ha god råd? Ha en null i gjeld og en god buffer? Anonymkode: a105f...528 Hvis du lurer på om du har dårlig råd, har du god råd. Anonymkode: c6a78...8d3 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: God råd i mine øyne er å kunne kjøpe ting og reise på ferier osv uten å tenke på hva det koster. Dette etter alle regninger og faste utgifter er betalt. Huset og bilene ser ikke jeg på som en buffer. Tror de sier en alltid bør ha en månedslønn som buffer. Jeg selv foretrekker å ha minimum 100.000 alltid tilgjengelig på sparekonto. Anonymkode: b087c...912 De anbefaler ikke kun en mnd lønn, men 3-5 mnd lønner Anonymkode: 8d17f...a0b 3
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #8 Skrevet 17. november 2018 Trådtittelen bryter med forumreglene. Anonymkode: 229d2...b76
Papirfly Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Papirfly, mod.
Anbefalte innlegg