Gå til innhold

Erfaringer med remeron?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok første pilla i går kveld. Har sovet skikkelig tungt i natt. Ble våknet av min sønn i dag morges. Var skikkelig tungt og våkne fra den søvnen. Lenge siden jeg har sovet så tungt. Hadde likevel en del oppvåkninger. 

Syns det er ille idag for jeg føler meg helt fjern. Føler jeg bare går inni min egen boble. Visste eller trodde ikke disse pillene skulle ha sånn effekt. Frister lite å prøve flere, kan jo ikke gå på jobb på den måten. 

Flere som har opplevd det sånn? Går det bort, eller går man rundt sånn konstant til behandlingen er avsluttet? 

Anonymkode: 879ff...f26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble ikke spesielt trøtt. Men jeg ble sulten. Måtte slutte etter seks dager da jeg innså jeg kom til å spise meg ihjel

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble også sånn. Den hangoveren varte for min del i et par uker. Søvn effekten gikk over etter et par mnd for min del. Grusomt å ha en slik tung hangover.

Men verst av alt var sulten som kom. La på meg 30 kg på få mnd, trodde ikke det var mulig en gang. Var sulten støtt, klarte ikke å holde igjen. Aldri mer Remeron for min del. 

Anonymkode: 25760...97c

Skrevet

Jeg kjente faktisk ingen sult, men var helt i zombiemodus den første måneden. Den første uka er aller verst. Jeg sov så tungt at det var en sølepytt med sikkel på puta mi når jeg våknet, og det var nesten umulig å våkne. Jeg studerte og var absolutt ikke istand til å følge med i forelesninger eller når noen snakket til meg. Det var ikke som om jeg var i min egen boble heller, for jeg klarte nærmest ikke å tenke engang. Jeg bare gikk rundt i hverdagen mens jeg var helt blank i hodet. Det er utrolig ubehagelig, men det går over. 

Etter 2 uker begynte jeg å kjenne at det ikke var like ille lenger. Jeg besvimte ikke når jeg tok pillen på kvelden, og jeg hadde ikke en like sterk hangover dagen etter. Når det hadde gått en måned så følte jeg meg mer våken og etter 2 måneder kjente jeg nærmest ingen bivirkninger. 

Det er derimot veldig forskjellig fra person til person hvordan kroppen reagerer, så jeg anbefaler deg å bare prøve å fortsette så lenge det gjør seg mulig. 

Anonymkode: 2e940...dbe

Skrevet

Det kan hjelpe å ta den litt tidligere på kvelden.

Anonymkode: 449e8...d86

Skrevet

Huff, jeg vil ikke ta noe mer av det. Sliter med alvorlig depresjon. Har vært deprimert i årevis, men det her var ikke noe greit. Regner med virkenigen går ut i løpet av helgen? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff, jeg vil ikke ta noe mer av det. Sliter med alvorlig depresjon. Har vært deprimert i årevis, men det her var ikke noe greit. Regner med virkenigen går ut i løpet av helgen? 

Vær så snill, prøv en uke til. Jeg var alvorlig deprimert og hadde selvmordstanker da jeg begynte. Etter under to uker var selvmordstankene mine helt borte. Så for meg fungerte Remeron helt fantastisk. Ikke døm dem etter en dag.

Anonymkode: 98f3d...189

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, prøv en uke til. Jeg var alvorlig deprimert og hadde selvmordstanker da jeg begynte. Etter under to uker var selvmordstankene mine helt borte. Så for meg fungerte Remeron helt fantastisk. Ikke døm dem etter en dag.

Problemet er bare at jeg føler meg så fjern/rusa at jeg ikke anser det som trygt for meg å kjøre. Har dette av yrke. 

Skrevet

Jeg gikk på remeron (en halv tablett hver kveld) fordi jeg slet skikkelig med å sove, det sier jo sitt. Jeg måtte starte i juleferien for å lære meg å våkne, det tok mange timer i starten men når jeg først var våken var jeg våken. Nå tok jeg bare små doser, men jeg husker de første gangene som skikkelig tunge, og så ble det bedre. 

Anonymkode: e02ca...4e7

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er bare at jeg føler meg så fjern/rusa at jeg ikke anser det som trygt for meg å kjøre. Har dette av yrke. 

Nei, du må ikke kjøre så lenge du har disse hangoverene. Da må du be om en sykemelding til det har forsvunnet. Det blir bort etterhvert når kroppen har vent seg til medisinen.

Anonymkode: 25760...97c

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor leger skriver ut akkurat dette middelet om man ikke sliter med søvnen i tillegg til depresjon. Jeg hadde alvorlig insomnia i mange år, sov ofte bare 2 timer per natt i ukesvis. Så Remeron hjalp meg å få god søvn, noe som egentlig reddet livet mitt. Men den har en så kraftig effekt at jeg vet ikke om jeg ville tatt det om søvnen var normal...

Anonymkode: 6d8c1...2c4

Skrevet

Jeg har gått på Remeron i noen måneder nå, og det blir bedre. Jeg sover bedre, depresjonen er mildere og jeg har ikke selvmordstanker lengre. Det eneste jeg kan si er litt plagsomt er at jeg har så inngående og detaljerte drømmer.

Hold ut. 

Skrevet

Tok de for kronisk hodepine.  Sovnet fort på de. Fikk skikkelig hangover hver dag da jeg gikk på full dose og la på meg 6 kg på bare noen uker.  Sluttet etter 5-6 uker.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg. Du skal selvfølgelig ikke kjøre bil med en sånn kraftig hangover. Som en foreslo så kunne du kanskje fått sykemelding til det går over? Men om du sånn generelt har bestemt deg for at Remeron ikke passer deg, så er jo ikke det nødvendig. For min del var jeg kvitt hangoveren etter 2-3 dager bare :)

Skrevet

Gått på de i 13 år. Har null effekt på søvn, men eneste medisin som fungerer på min psyke om. Var tøffe 14 dager da jeg begynte på de. Men opplevd verre med andre medisiner jeg har prøvd. 

Økt sultfølelse fikk jeg, men man vet om det og passer derfor på å påse man ikke spiser mer enn normalt.

Anonymkode: a5f7e...43c

Skrevet

Jeg sov som en stein, men var ekstremt trøtt utover dagen. For meg gikk det ikke over i løpet av to uker, så jeg måtte bytte. 
Mange snakker om oksehunger, jeg var så zombie at jeg ikke fikk i meg mat. 

De fleste antidepressiva og sovemedisin virker forskjellig fra person til person. Noen får mye bivirkninger, andre lite. De fleste bivirkninger går over etter en uke eller to. 
Remeron er fantastisk for veldig mange, for andre funker det ikke. 

Jeg hadde zooloft eller cipralex som antidepressiva i perioden, og remeron for søvn. 
Jeg byttet til quetapin for søvn, null bivirkninger! Kjenner flere som bruker quetapin for søvn, jeg har 75mg, andre tar 150-200mg uten bivirkning, en annen tar 25mg, og er zombie i to døgn... 
Man må bare prøve seg fram, få deg en uke sykemelding, og om det ikke er tegn til bedring så kontakter du lege for å vurdere annet legemiddel. 

Anonymkode: 0c178...8c2

Skrevet

Remeron kalles ofte apedop. Det er en grunn for det. 

Anonymkode: 2fe8e...1b8

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Remeron kalles ofte apedop. Det er en grunn for det. 

Anonymkode: 2fe8e...1b8

Apedop? Forklar? 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det forstår jeg. Du skal selvfølgelig ikke kjøre bil med en sånn kraftig hangover. Som en foreslo så kunne du kanskje fått sykemelding til det går over? Men om du sånn generelt har bestemt deg for at Remeron ikke passer deg, så er jo ikke det nødvendig. For min del var jeg kvitt hangoveren etter 2-3 dager bare :)

Det er uaktuelt med sykemelding da ledelsen gjør jobben ekstrem sur for meg hvis jeg er sykemeldt. Vurderer å vente med det til jul for da har jeg fri en uke. Samtidig er det kjipt å sitte som en amøbe hele jula.. 

Syns bare det var så ekkelt det som skjer med hodet mitt. Tok bare den ene pilla, hoppet over igår. Like klein i hodet idag fordiom. 

Skrevet
På 17.11.2018 den 9.41, AnonymBruker skrev:

Tok første pilla i går kveld. Har sovet skikkelig tungt i natt. Ble våknet av min sønn i dag morges. Var skikkelig tungt og våkne fra den søvnen. Lenge siden jeg har sovet så tungt. Hadde likevel en del oppvåkninger. 

Syns det er ille idag for jeg føler meg helt fjern. Føler jeg bare går inni min egen boble. Visste eller trodde ikke disse pillene skulle ha sånn effekt. Frister lite å prøve flere, kan jo ikke gå på jobb på den måten. 

Flere som har opplevd det sånn? Går det bort, eller går man rundt sånn konstant til behandlingen er avsluttet? 

Jeg gikk på Remeron i starten av min psykiske lidelse. Da slet jeg med å sovne, pga tankekjør og angst. Derfor fikk jeg Remeron. Det hjalp meg å sove. Følte det gikk tålig greit med meg på morran, såvidt jeg husker. Men jeg sov jo mye tyngre. Kunne liksom ikke huske noe fra jeg la meg og våknet. Så at du føler det slik, er kanskje ikke helt rart da? Men jeg tenker også at hvis du ikke har problemer med søvnen, så burde du kanskje hatt noe annet? Det kan også være en bivirkning til kroppen er blitt vant. 

Jeg hadde ellers også en god effekt av dem, men etterhvert som jeg ble litt bedre, så byttet jeg, da jeg la på meg av dem. Som også er ganske vanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...