Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jobber 152 t denne mnd, og har kontrakt på 80% stilling, dvs at jeg har jobbet en del mer enn det jeg egentlig skal nå. Neste mnd får jeg bare 112t ... skal jeg ikke ha krav på 130 timer uavhengig om jeg jobbet mer denne mnd? Eller tenker jeg feil? 🧐 spurte sjefen før planen kom ut, om alle fikk timene sine, og hu bekreftet det, men det er vel en feil her?

Anonymkode: b75a4...433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du skal fortsatt jobbe 130t neste mnd.

Anonymkode: ffa60...47c

Skrevet

Det spørs litt hvordan man ser på det. Hos oss har vi f.eks en turnus som går over 12 uker. Så noen mnd er det lite arbeidstimer andre mere. Men utløpet av de ukene får vi utbetalt for 80 % hver mnd uansett.

Men om du er ansatt i 80 % skal du jo ha tilsvarende i lønn uansett. Hva slags jobb er det du har? Hvor ofte får dere slik plan utdelt? 

Skrevet

Min mann har kun fast jobb 50%, og det står i kontrakten hans at prosentene fast jobb kan skjevfordeles gjennom året. Altså at han i perioder kan jobbe mer, i andre perioder mindre enn 50% (og får da ulik lønn i forhold til hvor mye han har jobbet den måneden), men han skal minst ha 50% jobb i snitt. 

Nå jobber han som regel 80-100 %, men han kan altså risikere å ha svært lite jobb (og lønn) enkelte måneder, uten at han kan protestere på det. Han har ikke 50% lønn garantert hver måned, men garantert 50%jobb hvert år. 

Kanskje det står noe om det i din kontrakt også? 

Anonymkode: 5922b...979

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...