AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Hva tenker veganere om abort? Er de imot, fordi de synes fosterets rett til liv er viktigst? Eller for, fordi flere barn i verden betyr mindre miljø ødleggelser, og færre som spiser kjøtt? Anonymkode: b0f97...e1e 3
Chablis Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Dette blir for dumt. Drar du virkelig paralleller mellom abort og å avstå fra dyreprodukter fordi man er i mot utnyttelse og mishandling av dyr? 17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 7 minutter siden, Elektra skrev: Dette blir for dumt. Drar du virkelig paralleller mellom abort og å avstå fra dyreprodukter fordi man er i mot utnyttelse og mishandling av dyr? Jeg stiller bare et enkelt spørsmål fordi jeg er nysgjerrig. Jeg drar ikke paralleller mellom noe som helst. Jeg la frem to forskjellige påstander og spør kg's veganere og vegetarianere hva de tenker. Anonymkode: b0f97...e1e 3
Chablis Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg stiller bare et enkelt spørsmål fordi jeg er nysgjerrig. Jeg drar ikke paralleller mellom noe som helst. Jeg la frem to forskjellige påstander og spør kg's veganere og vegetarianere hva de tenker. Anonymkode: b0f97...e1e Når du setter det opp mot hverandre i den konteksten så drar du jo paralleller. Anbefaler deg å lese deg opp på vegetarianere og veganere, så ser du selv hvor borti natta innlegget ditt er. 7
Mystic woman Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 21 minutter siden, Elektra skrev: Dette blir for dumt. Drar du virkelig paralleller mellom abort og å avstå fra dyreprodukter fordi man er i mot utnyttelse og mishandling av dyr? Er du veganer selv og fikk noe å reflektere over, ettersom du reagerer så heftig? 17
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 10 minutter siden, Elektra skrev: Når du setter det opp mot hverandre i den konteksten så drar du jo paralleller. Anbefaler deg å lese deg opp på vegetarianere og veganere, så ser du selv hvor borti natta innlegget ditt er. Dette har da vært et stort tema i veganske samfunn og grupper i det siste? Så hvorfor kan jeg ikke stille spørsmålet når det allerede er på aøles tunger? Hvorfor er det borti natta når en som spiser kjøtt spør, men ikke når veganere diskuterer det?? Anonymkode: b0f97...e1e 4
Chablis Skrevet 17. november 2018 #7 Skrevet 17. november 2018 8 timer siden, Mystic woman skrev: Er du veganer selv og fikk noe å reflektere over, ettersom du reagerer så heftig? Nei, jeg er altfor glad i kjøttmat.
Tibbie Skrevet 17. november 2018 #8 Skrevet 17. november 2018 Jeg er vegetarianer og har tatt abort. Det var et riktig valg. Både for meg og det som kunne blitt et barn. Grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt, er fordi jeg er imot at andre dyr skal lide for min nytelse. Abort er ikke det samme! Abort tar man ikke av egoistiske grunner. 9
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #9 Skrevet 17. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker veganere om abort? Er de imot, fordi de synes fosterets rett til liv er viktigst? Eller for, fordi flere barn i verden betyr mindre miljø ødleggelser, og færre som spiser kjøtt? Anonymkode: b0f97...e1e Du mener færre? Anonymkode: 77fde...646 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #10 Skrevet 17. november 2018 Det er ikke så svart hvitt for samtlige veganere og vegetarianere. At man er veganer betyr ikke at man følger deontologiske prinsipper og automatisk er mot abort. Jeg er veganer fordi jeg synes det er forkastelig å torturere og drepe dyr for menneskers nytelse og fråtseri. Det er helt absurd for meg å tenke på at folk finner seg i jævelskapen griser opplever bare så de kan spise kotelett til middag. Det er ingen som tar abort for deres egen nytelse. Det er ingen som vil ta abort. Det er en NØDVENDIGHET og en rett til å bestemme over egen kropp. Anonymkode: 0b917...b37 3
Mystic woman Skrevet 17. november 2018 #11 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, Tibbie skrev: Jeg er vegetarianer og har tatt abort. Det var et riktig valg. Både for meg og det som kunne blitt et barn. Grunnen til at jeg ikke spiser kjøtt, er fordi jeg er imot at andre dyr skal lide for min nytelse. Abort er ikke det samme! Abort tar man ikke av egoistiske grunner. Det er vel nettopp av egoistiske grunner de aller fleste tar abort! Hva skulle det ellers være? 10
Mystic woman Skrevet 17. november 2018 #12 Skrevet 17. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke så svart hvitt for samtlige veganere og vegetarianere. At man er veganer betyr ikke at man følger deontologiske prinsipper og automatisk er mot abort. Jeg er veganer fordi jeg synes det er forkastelig å torturere og drepe dyr for menneskers nytelse og fråtseri. Det er helt absurd for meg å tenke på at folk finner seg i jævelskapen griser opplever bare så de kan spise kotelett til middag. Det er ingen som tar abort for deres egen nytelse. Det er ingen som vil ta abort. Det er en NØDVENDIGHET og en rett til å bestemme over egen kropp. Anonymkode: 0b917...b37 Forklar meg hvorfor du mener det er en nødvendighet å ta abort. 3
Tibbie Skrevet 17. november 2018 #13 Skrevet 17. november 2018 Akkurat nå, Mystic woman skrev: Det er vel nettopp av egoistiske grunner de aller fleste tar abort! Hva skulle det ellers være? Av ekte og ansvasfulle grunner, vel. Ikke som ved kjøttspising, der "dyrene skal lide hele sitt liv for at jeg skal kunne spise ribbe på julaften". Man tar abort enten fordi man ikke er skikket for å ta vare på et barn, ikke har råd, at barnet er sykt eller at den ene parten ikke vil ha barn. Det er tunge avgjørelser som står bak en abort, og det hadde vært et stort samfunnsproblem om alle som ikke skulle hatt barn beholder. Jeg tar selv mange egoistiske avgjørelser, men jeg har aldri sett på som aborten som noe egoistisk. 5
magikeren Skrevet 17. november 2018 #14 Skrevet 17. november 2018 At jeg er for abort har ingenting med mitt plantebasrete kosthold å gjøre. Jeg mener at i mange tilfeller er abort bedre enn at et barn vokser opp i dårlige hjem der de vil ha høyere sannsynlighet for å utvikle depresjon, angst, rusmisbruk, voldelig adferd osv. Jeg har sett så mange voksne som ble ødelagt av foreldrene sine at jeg har mistet troen på at alle barn som blir født vil ha et bra liv. Mange mennesker finner aldri glede, noen av dem tar livet sitt før de dør etter 50 år med lidelse og jævligheter. For noen er det rett og slett bedre å aldri ha eksistert. Det er for øvrig ikke slik at jeg er imot drap av mennesker og dyr i alle situasjoner. Jeg synes for eks aktiv dødshjelp for mennesker som lider er ok, og jeg synes avliving av syke dyr er ok. 4
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #15 Skrevet 17. november 2018 For min egen del så håper jeg veganere ikke reproduserer. Mange av de er vel også antivaxxere og burde for guds skyld ikke få barn. Samfunnet taper ingenting av verdi. Anonymkode: 15e26...68d
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #16 Skrevet 17. november 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stiller bare et enkelt spørsmål fordi jeg er nysgjerrig. Jeg drar ikke paralleller mellom noe som helst. Jeg la frem to forskjellige påstander og spør kg's veganere og vegetarianere hva de tenker. Anonymkode: b0f97...e1e Det blir som å spørre «Hva slags farge har en bil?» Svarene du får blir fullstendig meningsløse da de to temaene du nevner ikke har noe som helst med hverandre å gjøre. Anonymkode: e4afd...61e 2
Camlon Skrevet 17. november 2018 #17 Skrevet 17. november 2018 1 hour ago, Tibbie said: Av ekte og ansvasfulle grunner, vel. Ikke som ved kjøttspising, der "dyrene skal lide hele sitt liv for at jeg skal kunne spise ribbe på julaften". Man tar abort enten fordi man ikke er skikket for å ta vare på et barn, ikke har råd, at barnet er sykt eller at den ene parten ikke vil ha barn. Det er tunge avgjørelser som står bak en abort, og det hadde vært et stort samfunnsproblem om alle som ikke skulle hatt barn beholder. Jeg tar selv mange egoistiske avgjørelser, men jeg har aldri sett på som aborten som noe egoistisk. Om man ikke er skikket så kan man adoptere bort ungen. Foreldre står på lange ventelister for å adoptere. Grunnen til at mange ikke gjør det er fordi fødsel er vondt og man vil ikke skade kroppen. Det er egoisitiske grunner. 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #18 Skrevet 17. november 2018 12 timer siden, Elektra skrev: Dette blir for dumt. Drar du virkelig paralleller mellom abort og å avstå fra dyreprodukter fordi man er i mot utnyttelse og mishandling av dyr? Fordi det ville være veldig rart om man ikke kan gå i en ullegenser fordi dakkar sauen bli barbert med barbermaskin, men på en annen side stiller seg positiv til å støvsuge eget barn i biter ut av livmoren? Anonymkode: d112a...308 2
magikeren Skrevet 17. november 2018 #19 Skrevet 17. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi det ville være veldig rart om man ikke kan gå i en ullegenser fordi dakkar sauen bli barbert med barbermaskin, men på en annen side stiller seg positiv til å støvsuge eget barn i biter ut av livmoren? Anonymkode: d112a...308 Jeg ser på tidlig foster som på nivå med en plante. I tillegg er et abortert foster potensielt forhindret lidelse 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #20 Skrevet 17. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fordi det ville være veldig rart om man ikke kan gå i en ullegenser fordi dakkar sauen bli barbert med barbermaskin, men på en annen side stiller seg positiv til å støvsuge eget barn i biter ut av livmoren? Anonymkode: d112a...308 Det er ikke rart i det hele tatt, fordi premisset for «argumentet» ditt er fullstendig feil og rent følelsesstyrt. Det finnes ikke et barn, da et foster ikke er et barn. Bare en idé om et barn finnes. Ingen blir støvsugd ut i biter. Nå er ikke jeg veganer og har ikke problemer med ull, men en sau har tross alt flere følelser og tanker enn et foster. Et foster verken føler eller tenker. Ser du da hvor irrasjonell tankegangen din er? Ingen synes forøvrig abort er en «positiv» opplevelse. Det er et nødvendig onde basert på en høyst nødvendig bestemmelsesrett over sin egen kropp og sitt eget liv. Anonymkode: e4afd...61e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå