Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! dette er mitt første innlegg her som nytt medlem, men har lenge fått svært bra tips innpå her! 😃 
Jeg har spart håret mitt i flere år nå, det rekker meg til rompa. men jeg har gått utrolig lei av lengden nå, for det er umulig å få noe som helst form eller volum i det og dermed er det alltid hengende kjedlig rett ned! alle har alltid sagt at jeg har utrolig nydelig farge og at lengden klær meg, men det er så upraktisk så jeg har det alltid opp i klemme eller strikk og det klær jeg ikke! 
jeg ønsker dermed nå å klippe det skulderlangt og få krøller! jeg har alltid ønsket meg det og nå trår jeg til! det er bare jeg som taper på det uansett tenker jeg. 
men da lurer jeg på om det er noen innpå her som faktisk har positive erfaringer av permanent? jeg har aldri vært lett påvirkelig av ting jeg leser på nett, men vil veldig gjerne høre hva dere har å si! 
PS. legger med bilde av håret mitt nå 😊

46420087_1131368600361088_7164922055878508544_n.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en kjemisk behandling som sliter på håret. Når det er sagt så tenker jeg at det ikke er noe krise. Jeg har tørt krøllete hår, men jeg retter det ut regelmessig og farger det. Ser ikke helt hvorfor jeg skal unngå slike ting, når jeg ikke får håret sånn som jeg liker det når det er naturlig, men såklart sunnere. Hår vokser ut😊

Skrevet

Ikke ta permanent samtidig som du klipper deg. Klipp det i ønsket lengde, og test ut litt forskjellige look`s både med glatt og krøllet hår først.  Når man ser hvor fine mange er med krøller så er det lett å automatisk tenke at det er kledelig for alle. (jeg er litt misunnelig på de som har fine krøller, men etter å ha prøvd og feilet litt har jeg funnet ut at jeg er finere med slett hår).  Når jeg var yngre tok jeg permanent to ganger, følte ikke at det skadet håret mitt. Litt senere hadde jeg noen år med hjemmebleking, DET slet på håret!

Skjønner forresten godt at du vil klippe deg, det blir ofte upraktisk med "hår overalt" og da ender det ofte opp i en kjedelig hestehale :) 

Anonymkode: 7fd2b...2be

Skrevet

Jeg ville behold håret mitt om det var så langt. :) 
Er mange frisyrer du kan lage med så langt og fint hår, som folk med kort hår bare kan drømme om. 
Du har mange muligheter. 

Skrevet

Berre pass på at du forklarer lengden håret skal ha ETTER at du har fått krøller. 

• Liker 1
Skrevet

Det blir jo veldig mye kortere med krøller. Kanskje du ikke trenger å klippe så mye? Det blir jo endel kortere uansett, mener jeg.

Jeg hadde permanent en gang som barn, og det gikk helt fint. Skulle gjerne gjort det igjen for å få litt volum, men som du sier hører man jo bare om hvor mye det sliter.  Det hadde forresten vært interessant å vite i forhold til hva? Er bleking eller permanent verst, f.eks? 

Skrevet

Ville forsøkt krøller i langt hår først. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...