Gjest Æsj.. Skrevet 28. mars 2005 #1 Del Skrevet 28. mars 2005 Jeg prøver å gå ned i vekt, men det er ikke så lett når jeg også sliter med angst og depresjon. Fordi jeg har så lyst på sjokolade hele tiden. Jeg trøstespiser sjokolade når jeg er deppa og lei meg. Men jeg spiser sjokolade istedenfor annen mat fordi jeg ikke har lyst til å gå opp i vekt. Jeg spiser feks. Frokost: To rundstykker med ost. Vann. Middag: Feks. halv kylling med salat. En sjokolade. ca. 100 gram. Vann. Kvelds: En sjokolade. ca. 100 gram. Vann. Også går jeg ikke ned noe. Går bare opp i vekt. Jeg er helt avhengig av sjokolade. Hvis jeg ikke spiser sjokolade så blir jeg helt fra meg. Det er liksom den eneste oppturen i den ellers så grusomme dagen. Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg kutter ned sjokoladen blir jeg bare enda mere deppa. Sjokoladen er liksom min eneste venn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bhsiltsk Skrevet 28. mars 2005 #2 Del Skrevet 28. mars 2005 Spis krom. Da demper du søthungeren. Du kan også begynne å hjernevaske deg motsatt vei, istedenfor slik du holder på nå. Nå: Jeg trenger sjokolade, hvis jeg ikke får det, er ikke tilværelsen min ok. Forandre det til: Jeg klarer meg godt uten sjokolade. Tilværelsen min bedres uten sjokolade. Si det til deg selv, til tross for at du ikke føler det stemmer. Si det mange ganger hver eneste dag, og til slutt går sjokoladebehovet bort fordi du du VET bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherie Skrevet 28. mars 2005 #3 Del Skrevet 28. mars 2005 Man kan ikke kutte en avhengighet, men man kan styre den, Dette ser man serlig ofte på folk som slutter å røyke. Røyken er borte, men ikke avhengigheten, men nå er det styrt inn mot mat. Sier ikke at alle er slik... men .. Mitt råd er å finne noe du liker ... noe sunt som du kan bytte ut sjokoladen med. Kan f.eks banan være en grei overgang? eller annen søt frukt. Et annet tips er å holde seg opptatt. Rydd huset, vask klær osv. Når suget kommer gå ut,,, gå deg en tur... ellers så har jo også leger begynt å skjønne at ikke alle er skrudd sammen likt. Snakk med legen din. Kanskje kan h*n hjelpe deg ned i vekt på en sunn måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå