Gå til innhold

Tips til barnebøker fra 6-12 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Veldig stor forskjell på 6-åringer og 12-åringer da. Vanskelig å finne noe som favner en så stor aldersgruppe. Det er gode bøker som er foreslått her, men mye av det fenger ikke en 12-åring.

Anonymkode: fa0a5...d92

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig stor forskjell på 6-åringer og 12-åringer da. Vanskelig å finne noe som favner en så stor aldersgruppe. Det er gode bøker som er foreslått her, men mye av det fenger ikke en 12-åring.

Anonymkode: fa0a5...d92

Ønsker tips som passer for barn mellom 6 og 12 år. Forventer ikke at en 6 åringen skal lese det samme som 12 åring. 

Anonymkode: c3be6...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet å lese «snøsøsteren» i dag. For en fin bok, og nydelige illustrasjoner! Leser den til sønnen min på 8. 

Anonymkode: 19685...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detektivbøkene har vært en hit her i huset det siste året. 

Nå har vi gått over på Harry Potter (6 år). Han ELSKER bøkene (vi er på bok nr 2). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10-12 år, bøkene om vikingbarna av Torill Torstad Hauger (Røvet av Vikinger, Ravnejenta, Sigurd Drakedreper mm). Spennende og handler om barn i samme aldersgruppe i forskjellige "klasser" i samme samfunn om område i vikingtiden. Alt fra treller, fattige, og jarlesønn. En bok om hver. Lettleste og passe lengde. 

Samme alder: Hobbiten. Den er faktisk ikke så lang, og veldig spennende. 

Anonymkode: 61330...509

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Serien til Jørn Lier Horst er veldig populær hos mitt arnebarn på 8 år.  Den siste heter Operasjon Skrotnisse og står på ønskelista hennes til jul.
Mange av de tidligere bøkene hans har jeg kjøpt for 79 og 99 kr.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 22.36, AnonymBruker skrev:

Helst med farger og enkel tekst, 

På 16.11.2018 den 22.54, AnonymBruker skrev:

Ønsker tips som passer for barn mellom 6 og 12 år. Forventer ikke at en 6 åringen skal lese det samme som 12 åring. 

? Det du spør om er gode barnebøker? Eller populære bøker?

6 år: Astrid Lindgren. 7 år: detektivbyrå nr2. 8 år: Astrid Lindgren MIO min MIO, Ronja Røverdatter, Brødrene Løvehjerte. 9 år: spørs: lese selv eller høytlesning? Gutt el jente? Harry Potter illustrert er uansett bra, de første. 10 år: nå snakket vi Harry Potter. Pingle/dustedagbøkene. Gutta i trehuset er de kanskje ferdig med? 11-åring: den nye Ingenlund-serien. 12-år: kattekrigerne. Petcy Jackson.  Statsminister Fahr. Innimellom her er jo alle andre bøker: Doktor Proktor (alle bøkene, les selv), Amuletten, nifse Nella, lille frøken detektiv, Lasse-Maja detektivbyrå .

Gå i en bokhandel og se? 

Anonymkode: 79c9c...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-7 år: Detektivbyrå nr 2

6-10 år: Gutta i trehuset, kaptein supertruse, Tom Gates, Verdens verste.. bøkene, Hundemannen (tegneserie)

8-12 år: Harry Potter-serien, vitsebøker,Amuletten-serien

12 år: Percy Jackson-serien (fantasy)

Dette er bøkene gutta min har digget. Det er stooor forskjell på barn og interesser i den alderen da. Eldste slukte tykke fantsybøker som 10-åring, mellomste elsker lettere humorbøker.

Vi har prøvd oss på Doktor Proktor-bøkene også, men de fenger ikke noen av dem. Samme med bøkene av Roald Dahl. Null interesse.

Anonymkode: d4e6d...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...