Gå til innhold

Hvordan vasker dere bh’er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Litt usikker på om dette skulle stått under klær eller her) 

Jeg syns mine blir så fort slappe. Vasker de på 40 grader i vaskepose, men er det best å vaske de for hånd? Skal kjøpe meg nye å tenkte at NÅ skal de holde litt lenger uten at spilen knekker, stikker ut eller at de blir myke og ikke støtter godt. 

Anonymkode: d2a02...783

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I vaskepose, alene i maskinen, på ullprogram, uten sentrifuge, henges våte til tørk på badet!

(Flytende ullvaskemiddel,ikke tøymykner)

Endret av Hurrahei
  • Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Hurrahei skrev:

I vaskepose, alene i maskinen, på ullprogram, uten sentrifuge, henges våte til tørk på badet!

Da skal jeg forsøke det! Slutter hvertfall å vaske de som jeg har gjort til nå. Er så dyrt å kjøpe hele tiden når jeg må ha skikkelige bh’er fordi jeg har tunge bryst 😩

Anonymkode: d2a02...783

• Liker 1
Skrevet

Trenger ikke være vaskinga som gjør det? Man skal visst ikke bruke BHen over flere dager, har jeg lest, men bytte på.......(gidder jeg i hvert fall ikke).  

Anonymkode: 91715...1a6

Skrevet

Vasker de pent for hånd når de er nye og etterhvert gidder jeg ikke lengre så tar de sammen med 40 grader i vaskepose.

• Liker 1
Skrevet

Mine vaskes også på 40 grader i vaskepose.

Noen holder seg gode som ny i mange år, andre blir fortere litt slapp i fisken. Tror nok det har med mer å gjøre enn vaskemaskin eller ikke vaskemaskin, men det er nok verdt et forsøk om du har tid og ork til det.

Skrevet

At noen bh'er blir litt fortere slappe i fisken enn andre, har vel like så mye å gjøre med hvor godt brukt de er, og hvordan man oppbevarer dem mellom hver bruk, enn hvordan man vasker dem.. 

Anonymkode: dde6c...e19

Skrevet

Jeg vasker som alt annet undertøy på 60 grader, men bruker vaskepose. Har BH-er fra triumph som jeg har hatt i flere år uten at de er slitte. Jeg oppbevarer BH-ene mine veldig pent dog, og bruker ikke BH hjemme så ofte. 

Anonymkode: 624e7...480

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At noen bh'er blir litt fortere slappe i fisken enn andre, har vel like så mye å gjøre med hvor godt brukt de er, og hvordan man oppbevarer dem mellom hver bruk, enn hvordan man vasker dem.. 

Anonymkode: dde6c...e19

Hva mener du med "hvordan man oppbevarer dem mellom bruk"? 

Skrevet
1 minutt siden, Nuttery skrev:

Hva mener du med "hvordan man oppbevarer dem mellom bruk"? 

Jeg er ikke den du siterte, men de skal helst henge i skapet på en BH-henger. Jeg har BH-henger med 3 plasser for hver henger. Eller du kan legge dem i skuffen og så legge cupene "oppå" hverandre og sokker i cuppen på den som blir liggendes nederst sånn at ingen av cuppene blir liggendes flate. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterte, men de skal helst henge i skapet på en BH-henger. Jeg har BH-henger med 3 plasser for hver henger. Eller du kan legge dem i skuffen og så legge cupene "oppå" hverandre og sokker i cuppen på den som blir liggendes nederst sånn at ingen av cuppene blir liggendes flate. 

Ah, da gjør jeg det riktig. Skjønte ikke at det fantes mange måter å "oppbevare" bher på. Aldri tenkt på det.

Skrevet

Vaskepose. Finvask i maskin. Laveste sentrifugehastighet. Aldri skyllemiddel.

Henges på henger for tørk.

Holder seg pent. Holder spenst og fasong. Holder seg lenge (mange år).

Anonymkode: d21e5...251

Skrevet

Vaskepose, 40 grader. Vasker dem sammen med andre klær som gensere, t-skjorter o.l.  Henger dem til tørk på stativet og slenger dem i undertøysskuffen etterpå.  Synes jeg har dem i en evighet, enten det er dyre merker eller lindex.

Anonymkode: 9c72b...502

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...