Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg er gravid, men hvis jeg hadde vært det hadde jeg ikke vært mer enn 10-11 uker. 

Men i det siste har jeg kjent en sånn boble bevegelse i underlivet, en boble som sprekker ( (veldig rart) tenkte først deg vær eggstokkene som beveger seg, og tenker det fortsatt... har noen opplevd dette? Livredd

J 19

Anonymkode: 0e390...38d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri vært gravid selv, men «bobbler» på slik måte er akkurat det venninner har beskrevet fosteret som. 

Ville tatt meg både en hjemmetest og en tur til legen for å være helt sikker. 

Anonymkode: ee8d2...617

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri vært gravid selv, men «bobbler» på slik måte er akkurat det venninner har beskrevet fosteret som. 

Ville tatt meg både en hjemmetest og en tur til legen for å være helt sikker. 

Har tatt graviditettest og har fått både positive og negative, men tenker å dra til legen snart. Er på ferie så blir litt vanskelig nå. 

Men er det ikke tidlig?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt graviditettest og har fått både positive og negative, men tenker å dra til legen snart. Er på ferie så blir litt vanskelig nå. 

Men er det ikke tidlig?

Det var rundt uke 10 de snakket om dette... som sagt aldri opplevd det selv, men nesten ordrett hva du skrev som de snakket om 😅 

Skrevet

Du ville aldri kjent liv så tidlig. Ta en test om du tror du er gravid:)

Anonymkode: bf200...919

• Liker 2
Skrevet

Man kjenner ikke liv så tidlig. Så tidlig så veier fosteret bare noen gram. 

Ta en test. 

Anonymkode: 11d85...146

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kjenner ikke liv så tidlig. Så tidlig så veier fosteret bare noen gram. 

Ta en test. 

Anonymkode: 11d85...146

Ja, tenkte jeg også. Men hva kan det være?

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg er gravid, men hvis jeg hadde vært det hadde jeg ikke vært mer enn 10-11 uker. 

Men i det siste har jeg kjent en sånn boble bevegelse i underlivet, en boble som sprekker ( (veldig rart) tenkte først deg vær eggstokkene som beveger seg, og tenker det fortsatt... har noen opplevd dette? Livredd

J 19

10-11 uker er ganske langt på vei hvis du ikke tar hensyn til graviditeten 🙄 Og hvis du har fått positiv test sist av de du har tatt er det jo ikke noen tvil. Boblene er nok ikke fosterbevegelser, men luft eller voksesmerter som er nye for deg. De har vel apotek der du er, kjøo et par tester. Men de kan bli svake/negative igjen om hcg blir for høyt.

Anonymkode: 88751...f18

• Liker 1
Skrevet

Hvis du er 10-11 uker på vei, er det ikke liv du kjenner. Fosteret er altfor lite til at du vil kjenne noe som helst til det. Bevegelsen du kjenner er mest sannsynlig luft som flytter på seg eller livmoren som jobber. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kjente sånne luftbobler når jeg var gravid - men det var mellom uke 12-17 en gang.

Jeg hadde foranliggende morkake og kjente mindre enn andre.

Jeg ville vanligvis tolket det som luftboble som sprekker - og det kan det også være. Helt merkelig forøvrig at du ikke har gått til lege når du har fått både positive og negative tester. Lær deg å ta vare på deg selv og kroppen din, og JO - du får kjøpt test på ferie. 

Begynn på folat straks om du vurderer å beholde evt foster, er du helt sikker på abort så må du bestille time raskt hos lege.

Anonymkode: 6fb4f...c31

• Liker 4
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...