AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #1 Skrevet 16. november 2018 Hei, jeg føler jeg ikke har så mange venner lenger, faktisk har jeg vel egentllig ingen. Jeg ble mye mobbet på barne/ungdomsskolen, så byttet jeg skole og fikk venner på VGS. Nå har vi ingen kontakt og jeg savner dem! Men det har gått noen år.. Har dem fortsatt som venn på facebook, og sender bursdagsgratulasjoner og noen snapper, men ikke mer enn det.. Blir det da å virke teit å ta opp kontakten igjen? Dem er en ganske så etablert gjeng allerede, så blir vel litt rart om en "ny" kommer inn? Jeg er jo ikke akkurat ny, men har jo ikke sett dem på flere år så mye har forandret seg. Isåfall hvordan skal jeg gå frem for å bli venn med dem igjen? Er det stor risiko for at dem vil avvise meg? Anonymkode: 84cbf...a28
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #2 Skrevet 16. november 2018 Blir kanskje litt rart å plutselig skulle dukke opp i hele gjengen igjen? Hva med å ta den personen du følte du hadde best kontakt med, og foreslå en kaffi eller en gåtur, så ta det derfra? Anonymkode: cea8a...036
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 Jeg har tatt opp kontakten og visa versa med flere fra VGS etter lengre pause, og det har i varierende grad vært positivt. Altså; med noen har det sklidd litt ut i intet (ogs fra min side) - mens det med noen andre har blitt mer kontakt igjen. Du taper egentlig ingenting på å prøve. Om jeg fikk en henvendelse fra noen som jeg ikke helt tenkte jeg hadde behov for å henge med igjen hadde jeg bare tatt en enkelt kaffe, og latt det blir med det. Som AB over her sier, så hadde jeg kontaktet den jeg trodde det var størst sjanse for å få interesse av. Anonymkode: 264ec...379
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 Jeg tenker det kan være lurt. Hvis noen fra tidligere som jeg hadde hatt en fin tid med tok kontakt med meg ville jeg blitt glad og åpen for kontakt. Nå er det jo ikke sikkert at alle reagerer sånn, men du har ingeting å tape tenker jeg. OG hvis du tenker mye på dette så er det bedre å få det gjort. Noen ganger eller egentlig mange ganger er det bedre å angre på noe en har gjort enn noe man ikke har gjort. For hver dag er det enda lengre siden dere hadde kontakt, og vanskeligere kan det føles. Som ene over her foreslår, send en melding til den du hadde best kontakt med den gangen. Og når det er sagt så kan jeg fortelle at jeg hadde mistet all kontakt med min gjeng fra ungdomstiden og tidlige voksen tiden. Etter noen år savnet jeg de så veldig, men ble bare så vanskelig å ta kontakt, og for hvert år som gikk ble det enda vanskeligere. Men så kom facebook. Jeg meldte meg inn etterhvert, så alle de andre var der. Men turte ikke legge de til, var så redd for avvisning, men så gjorde jeg det, og en etter en så la de meg til. Ingen tok mer kontakt med meg så da sattt jeg der og lurte hva gjør jeg nå da. Så tok jeg mot til meg og skrev en melding til hver enkelt, en hyggelig liten hilsen. Og jeg ble jammen lettet da alle svarte. OG litt etter litt ble jeg mer og mer kjent med de på nytt, og ved neste treff så ble jeg invitert med, og nå enda flere år etter dette så er jeg endel av gjengen igjen. Er sjeleglad jeg turte ta kontakt. Anonymkode: 34c5d...ded 1
Ymra Skrevet 18. november 2018 #6 Skrevet 18. november 2018 Du har ingenting å tape på å prøve i alle fall! Jeg hadde satt utrolig pris på om tidligere venner tok opp kontakten i alle fall- kanskje hadde det ført til mer kontakt, men om ikke og det hadde sklidd ut igjen, hadde jeg fortsatt syntes det at de tok kontakt var en hyggelig greie i seg selv. Sikkert lurt å starte med den/de du hadde aller best kontakt med som noen nevner over her. Ville også passet på ikke å ha for høye forventninger, for det er jo en risiko for å bli avvist. Men jeg tenker at de aller fleste synes det er fint at andre mennesker vil ha mer kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 Jeg ville ikke gjort det, ikke at det er noe negativt mellom oss. Vi har vokst fra hverandre. Hyggelig om noen hadde tatt kontakt via messenger kanskje, bare for å si hei. Men jeg hadde ikke hatt behov for å treffes. Folk er forskjellige da. Du kan prøve. Anonymkode: 0608a...94d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #8 Skrevet 18. november 2018 Jeg har gjort det et par ganger. Hun ene er i dag en av mine beste venninner. Jeg sier kjør på 😀👍 Anonymkode: 65dfb...ebe 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2018 #9 Skrevet 19. november 2018 Jeg synes du bør prøve. Jeg prøver selv, men det skal en del initiativ til fra begge parter før det går. Det er ikke lett. Er nok lettere dersom man bor nærmere hverandre. Anonymkode: 81749...60f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå