Gå til innhold

Strikkehjelp til romper for baby!


Elayne

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg strikker en romper (sparkebukse) til baby og trenger hjelp nå med oppskriften for å gå videre.. 
Nå har jeg strikken beina og satt de sammen, strikket delen bak og skal begynne på mønsteret, meeeen det er en del felling før det og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gå frem. Setter stor pris på hjelpen jeg får! 

Oppskriften sier: 

Beg i venstre side.
Forstykke: Str 33 m glattstr, str 3 r sm x ta 1 m r løs av, str 3 r sm, trekk den løse m over x, str fra x-x i alt 4 ganger, 3 r sm (=
16 m felt), str 33 m glattstr = 72 m, sett ett merke.

Bakstykke: Fell 16 m jevnt fordelt = 72 m, sett ett merke.
Alle størrelser: Beg i venstre side og str mønsterbord etter diagram II, beg ved pil for valgt størrelse.
Del arb ved merkene i hver side og str hver del ferdig for seg.

Jeg forstår ikke, skal jeg strikke fra midten(der hvor skrittet er), eller begynne på siden for at det skal gå opp? Nå har jeg 176m på en rundpinne og skal felle til 144m. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal strikke 33m og felle 3m 4 ganger når jeg bare har 88m på forstykket? Skal jeg strikke flere pinner? Eller skal dette gjøres på en pinne? Hjelp! Takk!

Screen Shot 2018-11-16 at 19.30.18.png

Endret av Elayne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg, skal prøve å hjelpe så godt jeg kan😅

 

du begynner i venstre side og ikke midt foran/bak. Strikk 33m, så feller du tre masker fire ganger (=16 masker felt) og deretter 33 masker. 33m+ de 16 du felte+33m = 88masker til sammen😊 dette gjøres på en omgang. Sett merke.

Deretter begynner du på bakstykket som skal felles jevnt. 72m dele på 16(maskene som skal felles) =4,5. Da strikker du annenhver gang 2m rett, 2rsm, 3m rett 2rsm ut omgangen😊 Når man strikker 2rsm er det den siste masken som blir felt. Altså skal man felle annenhver gang maske 4 og 5, da må 3. og 4. Maske strikkes sammen =4. Maske felt. Neste gang må 4. Og 5. Maske strikkes sammen! 

Skjønte du dette?😊 hvis ikke så gi beskjed😅 

du ser på romperen foran at det er ett «legg», det er der hvor de 16maskene har blitt felt. Så du kan se for deg 33 masker rett, legget (16 masker felt), 33 masker rett😊 håper det var oppklarende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...