Gå til innhold

Heller kløe og cottage cheese utflod enn hår i underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Glattbarbering gir større risiko for soppinfeksjoner, fordi det blir klammere nedentil. Hvorfor er det likevel så mange som glattbarberer seg? Gir et glattbarbert underliv en så god følelse at man velger kløe, cottage cheese utflod og ørten Canesten kurer fremfor kjønnshår? Nesten alle kvinner har hatt soppinfeksjon en eller flere ganger, så hvis alle glattbarberte påstår at de aldri har sopp så kjøper jeg ikke den 😜

Anonymkode: 9fff3...e88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I løpet av de 11 årene jeg har barbert meg nedentil har jeg ikke hatt noen av de nevnte problemene, eller andre problemer nedentil. Derfor fortsetter jeg med det! Får jeg problemer som følge av barbering så slutter jeg så klart!

• Liker 7
Skrevet

Som om det er enten eller, liksom? 🤷🏼‍♀️

• Liker 5
Skrevet

Har brukt canesten en gang i løpet av mitt voksne liv (er 45) og det var før jeg begynte å barbere meg. Har ikke problemer som glattbarbert, men det hjelper det ikke å si for du sier jo at du ikke kjøper det allikevel. 

Anonymkode: af384...3b5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har hatt sopp én gang, da var jeg langt fra glattbarbert. Jeg har ikke hatt sopp eller andre underlivsproblemer de 13 årene jeg har barbert meg - ikke at jeg tror det har noen sammenheng, men.. 

Hadde jeg fått gjentatte sopp-problemer som glattbarbert hadde jeg nok latt det gro litt. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Glattbarbering gir større risiko for soppinfeksjoner, fordi det blir klammere nedentil. Hvorfor er det likevel så mange som glattbarberer seg? Gir et glattbarbert underliv en så god følelse at man velger kløe, cottage cheese utflod og ørten Canesten kurer fremfor kjønnshår? Nesten alle kvinner har hatt soppinfeksjon en eller flere ganger, så hvis alle glattbarberte påstår at de aldri har sopp så kjøper jeg ikke den 😜

Jeg er 30, har fjernet hår siden det kom hår, det eneste problemet jeg har hatt i underlivet er UVI èn gang da jeg var 16. Og det fikk jeg ikke fordi jeg fjerner håret. 

Endret av IommI
Skrevet

Jeg er singel nå og lot det gro for å sjekke om det luktet mindre svette, men det ble verre! Så nå barberte jeg igjen!

Får kun sopp når jeg stresser, uavhengig av hårvekst oppigjennom. Er over 40.

Anonymkode: 52616...da3

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde sopp en gang i mnd omtrent før når jeg var glattbarbert, lot håret gro og har siden ikke hatt sopp én eneste gang! Det er et par år siden jeg sluttet å glattbarbere meg der nede. 

De første årene jeg var glattbarbert hadde jeg aldri sopp, men etter en kraftig antibiotikakur var eneste måten å bli kvitt sopp på å la det være hår der. Hvis jeg prøver å glattbarbere meg igjen nå får jeg sopp med en gang igjen, og jeg velger heller å å ha hår der enn å ha sopp!! 

Anonymkode: 0688f...b35

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har verken hår eller noen av de plagene du nevner. Er det din dårlige selvtillit som taler her? 😂

Endret av Macro
Skrivefeil
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Macro skrev:

Jeg har verken hår eller noen av de plagene du nevner. Er det din dårlige selvtillit som takler her? 😂

Sjalusi sannsynligvis. 

Anonymkode: 04f27...483

• Liker 3
Skrevet
50 minutter siden, IommI skrev:

Jeg er 30, har fjernet hår siden det kom hår, det eneste problemet jeg har hatt i underlivet er UVI èn gang da jeg var 16. Og det fikk jeg ikke fordi jeg fjerner håret. 

Så heldig du er 😊

Jeg har heller aldri hatt sopp, er 37. 

Anonymkode: 943bf...4c9

Skrevet

Har glattbarbert meg nedentil siden jeg var 12 år og nå er jeg 26 år. Har aldri hatt noen av de probleme der. Hatt sopp en gang når jeg var 16 pga jeg dusjet to ganger om dagen. Legen sa jeg vasket bort se gode bakteriene. 

Anonymkode: 3a01a...7fe

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får lettere sopp med hår. Dette er individuelt.

Selv ved soppinfeksjoner så lar jeg det da ikke gå så langt som de beskriver.

Jeg er 45 og har hatt noen forsøk... Med/uten hår etc. Innlegget ditt er bare fordummende og ekkelt.

Kvinner bør ha hår fordi

-det er naturlig 

- det øker sekslysten

- det beskytter

- vi ikke skal føye oss etter menn

etc etc. Cottage Cheese er bare ekkelt..

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Skrevet

Eneste gangen jeg slet mye med soppinfeksjon og urinveisinfeksjon var når jeg hadde en kjæreste som ikke vasket seg skikkelig hver dag. Jeg har glattbarbert meg i ti år etter og aldri hatt noen problemer. Så det å skylde på barbering blir rett og slett for dumt.

Anonymkode: e8056...4f8

• Liker 1
Skrevet

For min del så har ikke hår/ikke hår noen betydning for soppinfeksjon. Men klamhet, kløe og sårhet derimot. Har sluttet å barbere, lar det være i fred og trives bedre med det. 

Anonymkode: 2195f...101

Skrevet
15 timer siden, Macro skrev:

Jeg har verken hår eller noen av de plagene du nevner. Er det din dårlige selvtillit som taler her? 😂

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjalusi sannsynligvis. 

Anonymkode: 04f27...483

Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle vært det ene eller det andre. Jeg tok opp dette fordi det er ørten tråder om barbering her og en så stor del som glattbarberer seg. Jeg har ikke vært glattbarbert på 10 år, føler meg mer vel som frisert. Men jeg husker hvor klamt det ble uten hår den gangen og med påfølgende soppinfeksjoner. Denne artikkelen bygger opp under dette: 

https://www.kk.no/livstil/vaer-forsiktig-med-intimbarberingen-67834033

«Når man fjerner kjønnshårene er det lettere å få soppinfeksjon, da underlivet bli mer klamt og fuktig.»

Men dette gjelder plutselig ingen...

Skrevet

Jeg tror jeg har hatt soppinfeksjon 2 ganger i løpet av mitt snart 29 år gamle liv, og dette var i tenårene da jeg ble sexuelt aktiv. Det hadde en ganske naturlig forklaring med andre ord. Så hva du gjør med underlivet ditt for å klare å pådra deg cottage cheese-utflod og sopp flere ganger i året må du nesten gå inn i deg selv for å finne ut.

Anonymkode: 98dab...417

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt hvorfor jeg skulle vært det ene eller det andre. Jeg tok opp dette fordi det er ørten tråder om barbering her og en så stor del som glattbarberer seg. Jeg har ikke vært glattbarbert på 10 år, føler meg mer vel som frisert. Men jeg husker hvor klamt det ble uten hår den gangen og med påfølgende soppinfeksjoner. Denne artikkelen bygger opp under dette: 

https://www.kk.no/livstil/vaer-forsiktig-med-intimbarberingen-67834033

«Når man fjerner kjønnshårene er det lettere å få soppinfeksjon, da underlivet bli mer klamt og fuktig.»

Men dette gjelder plutselig ingen...

Altså, det er jo ganske stor forskjell på hva som teoretisk sett kan skje ut ifra en artikkel på kk.no og hva som faktisk er reelt.

Anonymkode: 98dab...417

• Liker 2
Skrevet

TS igjen her. Glemte å tilføye: Jeg har ikke hatt soppinfeksjoner på 10 år nå, fordi jeg ikke lenger er så klam nedentil. Er det virkelig bare jeg som følte meg klam nedentil uten hår..?

Skrevet

Har hatt tre infeksjoner i løpet av 15 år. Alle tre i forbindelse med badeferier. 

Og selv om jeg fikk infeksjoner som skyldes barbering, ville jeg fortsatt barbert. Tar en Diflucan i det symptomene dukker opp, så er problemet borte innen 12 timer. Canesten er jo fullstendig utdatert, sølete og tullete behandling. 

Føler meg aldri "klam". Tvert i mot, særdeles ubehagelig med hår. 

Anonymkode: c5f88...8dc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...