waco Skrevet 21. august 2002 #1 Skrevet 21. august 2002 Mange ganger har jeg fått det spørsmålet om hvorfor jeg forakter damer. Hallo, la meg ha det helt klart, jeg liker damer jeg! =) Men det er klart at damer er annerledes skapt enn oss, og da derfor trenger ekstra beskyttelse mot seg selv og egen atferd. Vi vet at damer er ansvarsfraskrivere som ikke gjør annet enn å finne på årsaker til hvorfor det ikke er deres eget skyld. Før var ikke kvinner myndige og kunne heller ikke stilles til ansvar for sitt eget økonomi, hvorfor fant man det naturlig å gjøre det hensiktmessig? Og damer tuller seg bort i fantasier og drømmer, det er noe alle vet. Spåkunst og sjelevandringer er noe alle damer er opptatt av. Det er jo ikke annet enn eventyr. Man tør til å med påstå at man har en sjel. En sjel? Åssen går det an da? Vi er bare kjøtt og blod. Tankene våre er ikke annet enn elektroder som sendes omkring i vår hjerne. Det er også våre følelser, et virvarr av elektriske spenninger som farer omkring i kroppen vår i et nettverk av nervebaner. Gleden over å se et fint bilde, et maleri, lytte på litt klassisk musikk, - som ikke gjør annet enn å vekke minner, men disse minnene er ikke annet enn elektroniske impulser. Det er sånn det er, beklager å måtte ødelegge illusjonen deres. Waco Noen må jo si dem sannheten.
Gjest Turi Skrevet 21. august 2002 #2 Skrevet 21. august 2002 Neida, du forakter oss nok ikke. Du har bare ikke skjønt hvem vi er og hvordan vi er skrudd sammen. Lykke til med videre kartlegging. :blunke:
aline Skrevet 21. august 2002 #3 Skrevet 21. august 2002 Og damer tuller seg bort i fantasier og drømmer, det er noe alle vet. Spåkunst og sjelevandringer er noe alle damer er opptatt av. Det er jo ikke annet enn eventyr. Altså, når jeg tenker på hvor mange av mannfolka jeg møter som bare eeeelsker å sitte å se på en piction-film av forskjellige arter.... så bør vel innrømme gleden ved eventyr før du dømmer oss til udugelige drømmere pga god fantasi og muligheten til å drømme og føle!? :evil: Og bare pass deg du! Jeg vet hvor du vanker!!! kanskje jeg spår en "la øllen bli til saltvann med ketshup i"-spådom på deg!!! Så følg godt med neste gang du tar deg en i sola!
aline Skrevet 21. august 2002 #4 Skrevet 21. august 2002 prøvde å si fiction her da.... :oops: :oops:
Gjest Missuganda Skrevet 21. august 2002 #5 Skrevet 21. august 2002 piction-film, jøss nå lurte jeg fælt på hva det var.....men fikk jo ryddet opp i det da...
waco Skrevet 21. august 2002 Forfatter #6 Skrevet 21. august 2002 Aline, ikke bry deg om uganda hun går bare etter stavefil hun skjønner du. Forskjellen mellom gutter og jenter, er at gutter i større grad enn jenter forstår forskjellen mellom fantasi og virkelighet. Hvorfor eller skulle det være en kvinne som forbød dataspillet grand theft auto III? W
aline Skrevet 21. august 2002 #7 Skrevet 21. august 2002 :oops: :oops: gikk litt fort det der... men sant ja?
aline Skrevet 21. august 2002 #9 Skrevet 21. august 2002 Så når jeg sitter å ser på Buffy eller skrekkfilm sammen med kjæresten min, så burde han egentlig fortelle meg at dette bare er film? Hm... da er det jo ikke noe festlig??? Og det der spillet, ikke vet jeg hva det var, ikke vet jeg hvem som forbød det, og siden det ikke bryr meg akkurat det, så tar jeg ditt ord på at et var ei dame, og at det sikkert var teit!
waco Skrevet 21. august 2002 Forfatter #10 Skrevet 21. august 2002 Husker du ikke? Det var i vinter, Barne og familieminister Laila Dåvøy fra krf ble så forferdet over dataspillfictionsvold at hun rett og slett totalforbød det. Og vi kan jo se på andre ting... f eks reklamens makt... er det ikke av jenter jeg får høre fraser som skjønnhetspress og modellslanking? Alt pga påvirkninger. Altså, en jente sulter seg selv ihjel pga ytre omstendigheter. Hvis ikke det er fantasiflukt så skjønner ikke jeg. Waco Men jeg liker fantasi jeg...
Tusenfryd Skrevet 21. august 2002 #11 Skrevet 21. august 2002 Du Waco, du Waco... *rister på hodet over tette Waco-gutten*
Gjest veruca salt Skrevet 21. august 2002 #12 Skrevet 21. august 2002 *gjesp* jeg misliker heller ikke damer -men selvfølgelig av litt andre grunner...
waco Skrevet 21. august 2002 Forfatter #13 Skrevet 21. august 2002 Hva hadde dere sagt dersom jeg ødela trådene deres på samme måte? De om å hate unger eller må man få orgasme samtidig. Hvis det er noe dere ikke forstår så kan dere heller holde dere unna. W
Gjest Missuganda Skrevet 21. august 2002 #14 Skrevet 21. august 2002 Hva hadde dere sagt dersom jeg ødela trådene deres på samme måte? De om å hate unger eller må man få orgasme samtidig. Hvis det er noe dere ikke forstår så kan dere heller holde dere unna. W Ha ha, skulle det være en spøk!!!! Tenker du har ødelagt omtrent 90 % av alle trådene du har entret. Nei, dette må være dagens fleip fra Waco.........
Gjest veruca salt Skrevet 21. august 2002 #15 Skrevet 21. august 2002 -misliker ikke damer nå heller (faktisk mye p.g.a deres meget gode fantasi) så vi er jo enige i utgangspunktet? det er sikkert noen fine fotball og mekke-sider der ute hvor alle forstår alt? nei,på tide å ta en virkelighetsflukt ut i sola (i minimalt med klær selvfølgelig), før kveldens tegneserier begynner.. middagen består selvfølgelig av vann (vil jo ikke bli feit), men i fantasien er det svineribbe med smultsaus) du kan din thales (han som mente alt var vann, egentlig), skjønner jeg..
Lazy Skrevet 21. august 2002 #16 Skrevet 21. august 2002 Greit nok at du ikke misliker damer, men jeg synes ikke du viser oss noe særlig respekt. Virker som du synes damer er 2. rangs borgere. Alle damer er ikke like fordi om du har hatt noen dårlig erfaringer... Og du skriver: damer er annerledes skapt enn hos og trenger derfor beskyttelse mot seg selv og egen adferd... Hva mener du med dette? Vis oss litt mer respekt, det er tross alt KG du er inne på. Og ikke ta alle damer under ett; vi er alle forskjellige og har ikke alle de egenskapene du beskriver.
waco Skrevet 21. august 2002 Forfatter #17 Skrevet 21. august 2002 Lazy, da får du heller fortelle hva jeg tar feil, istedetfor å gå på meg som privatperson som jenter i forumet har gjort kanskje ettusenfemhundre ganger mot meg. Dere skjønner hvorfor det er vanskelig å ta dere seriøst da? Waco
Kid-a Skrevet 21. august 2002 #18 Skrevet 21. august 2002 La meg forklare... Kvinner og menn er forskjellige, det er noe alle vet... men kjønnen er nok likere enn enkelte her inne liker å tro, da vet du. Kvinner har evner som ikke menn har, menn har evner som ikke kvinner har. Gode som dårlige. Det vet du godt waco, du har hørt det før... så nå får du jammen meg ta deg sammen. Bare et lite spørsmål til slutt, ikke ta det som persontrakkasering eller noe. Jeg spør av pur nysgjerrighet: Hva er bakgrunnen til at du føler deg så truet av det kvinnelige kjønn?? Vi er nok gode på bunnen, vi kvinner også. Nå er det på tide at du finner noe annet morsomt å snakke om...
Bettie Skrevet 21. august 2002 #19 Skrevet 21. august 2002 Jeg synes det er flott at vi er annerledes enn menn, tenk så kjedelig det hadde vært uten dem. Jeg liker både menn, kattunger og hvalper,jeg. Klart at en mann har problemer med å forstå en kvinne. Vi er annerledes kobla, og bruksansvisningen fulgte ikke med (for menn). Dersom det hadde fulgt med bruksansvisning ville mannen likevel ikke forstå kvinnen, for en MANN leser ikke bruksanvisninger. Han prøver og feiler, og noen ganger går det bra - men slett ikke hver gang. Klart det meste som foregår i kroppen kan forklares med el-impulser. Men vi kvinner har et godt avkodingssystem som gjør at vi kan fantasere, kanskje mer enn en mann. Det kalles ofte for intuisjon - en meget flott egenskap. Kvinner er også rasjonelle - men hvorfor skal man det til enhver tid. Det blir rett og slett kjedelig. Hvorfor det tok så lang tid for kvinner å bli myndige. Det er ikke helt sant. Kvinner var meget myndige i vikingetiden og fram mot middelalderen. Da ble en del menn redde for at de skulle bli for myndige, og umyndiggjorde kvinnene. Det kunne de gjøre i kraft av bl.a. sin fysiske styrke. Og DA tok det sin tid før kvinner igjen ble myndiggjort. Forklaring - det er jo sånn at ingen liker å miste privilegier - ei heller menn, så motstanden var stor. Akkurat som vi i dag, i den vestlige verden, ikke vil miste privilegiet med å sløse i vilden sky mens store deler av verden sulter.
Lionda Skrevet 21. august 2002 #20 Skrevet 21. august 2002 Man tør til å med påstå at man har en sjel. En sjel? Åssen går det an da? Vi er bare kjøtt og blod. Tankene våre er ikke annet enn elektroder som sendes omkring i vår hjerne. Det er også våre følelser, et virvarr av elektriske spenninger som farer omkring i kroppen vår i et nettverk av nervebaner. Kan du bevise det der vitenskapelig? Meg bekjent har man ikke funnet noe som beviser at bevisstheten ikke eksisterer som noe annet enn fysiske substanser. Man har heller ikke bevist det motsatte. Dette er noe du antar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå