mzluze Skrevet 28. mars 2005 #1 Skrevet 28. mars 2005 Hei alle. Dette er kanskje et helteit spørsmål, men siden det er mitt første barn så har jeg ærlig talt ikke peiling, heh. Han er snart 6 mnd'er og har begynt med grøt-mat og banan og litt sånt. Prøvesmaking mer enn egentlig spising. Jeg blander grøten med MME. Det jeg lurer på er...når han får grøt, er det da mindre viktig at han drikker opp melken sin? Når begynner vi med vann som drikke til måltider? jeg vil jo ikke at magen skal fylles opp med grøt om det er melk han trenger mest....eller omvendt.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2005 #2 Skrevet 28. mars 2005 Du kan godt prøve å gi han vann fra tutkopp når han får grøt. Evt gi han litt melk på forhånd, så han ikke er så altfor sulten. Helsesøstra her sier at de ikke skal ha mer enn 600 ml melk i døgnet når de spiser godt med grøt og middagsmåltid. Men gutten vår tar ikke grøt eller noe særlig middagsmat. Derfor drikker han mer melk enn det. Vi har prøvd forskjellige grøter i snart 3 mnd!! Så nå gir jeg opp, og innser at han rett og slett ikke er noen grøtspiser. Ellers kan du også prøve å gi han forskjellige frukter som banan, pære, fersken etc.
mzluze Skrevet 28. mars 2005 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2005 gutten her ligger på ca 800 ml MME pr døgn, han er en slank type unge men vekt/høyde forholdet er helt gjennomsnittlig bra.
Gjest samme gjest... Skrevet 28. mars 2005 #4 Skrevet 28. mars 2005 Våres gutt er tynn. Da han ble født var han 54 cm og 4360 g. Men på 6 mnd kontrollen var han 68 cm og bare 6950 g. Han ligger på den nest nederste percentilen på vektskjemaet. Lengda er helt ok. Vi får i han mellom 800 og 900 ml mme i døgnet fordelt på 5-6 flasker. Nå er han snart 7 mnd, og jeg skal på ny vektkontroll med han i neste uke. Vi får ikke i han noe særlig fast føde. Men nå har vi prøvd å gi han mat fra finger og da sutter han i seg litt. Har to barn fra før som var noen slukhalser. Jeg føler meg derfor litt rådløs som ikke får i denne krabaten noe særlig. Jeg leser at andre prøver å gi små brødbiter til sine barn når de er rundt 6-7 mnd, så det skal jammen jeg også begynne med. Prøve iallefall.... Har allerede prøvd å gi han litt leverpostei og det likte han. Man tror ting skal gå så glatt når man får unge nr 3, men da blir man jammen overrasket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå