AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #1 Skrevet 16. november 2018 Begynte å tenke over hvorfor jeg er så glad i julen. Selv om jeg ikke bare har hatt perfekte julefeiringer i årenes løp, fyller fortsatt julens lukter og lyder meg med julestemning. Det er nok barndommens jul som sitter i. Og som jeg nå ønsker å videreføre til egne barn. Hadde en bestemor som også var veldig glad i jul. Hun bakte masse julekjeks, spilte julemusikk på kassett, kjøpte små juletrær med lys som vi kunne ha på rommene våre og en liten gave til å legge under på lille julaften. Hun fortalte veldig fine rørende historier fra hennes egen barndoms jul. Selv om hun er borte nå, så minnes jeg henne veldig rundt jul. Og tenner alltid lys på graven hennes julaften. Og pynter vårt juletre sammen med barna med noe av hennes gamle juletrepynt. Hadde ikke gavekalender da jeg var liten. Men fikk alltid en sjokoladekalender. Jeg var så glad i den. Husker jeg studerte motivet, virkelig koste meg med den lille sjokoladen og telte ned til jul. Jeg elsket at huset var helt rent til jul, fylt med god mat og godterier. Alle var så glade, og det var julemiddager, lunsjer og juletrefester. Vi satte frem den samme pynten, år etter år. Julestrømpen. Husker den ble hengt på dørhåndtaket utenfor soveromsdøren. Forventningen og spenningen da vi tok den med inn på stua. Godteri, klementin og julehefte. Som vi spiste mens vi så jule-TV på NRK. I dag skjønner jeg ikke at vi orket å spise godteri så tidlig på morgenen, før frokost:p Anonymkode: 6941d...2de
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #2 Skrevet 16. november 2018 Da jeg vokste opp var vi annenhvert år hos bestemor og bestefar på morssiden (var annenhvert år med mamma og pappa). Jeg husker fortsatt lukta av fyr i ovnen, bestemor som laget masse god mat, juletreet og pynten som sto på samme sted hvert år, at vi ofte var hele familien (smekk fullt hus) hvor alle vi søskenbarna lekte sammen, akte i bakken utenfor huset og fanget til bestemor og bestefar når det ble seint og jeg var trøtt. Nesten vondt å tenke på at jeg aldri får feiret med dem igjen 💔 men jeg skal gjøre mitt for å beholde de minnene, hvert år tenker jeg på dem, samtidig som at jeg finner igjen minner fra feiringen hver gang tradisjoner dukker opp. Anonymkode: 05abb...837
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå