AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #1 Skrevet 16. november 2018 Jeg har ikke noe i mot dugnader og stiller gjerne opp på dem flere ganger i året. Men nå synes jeg det begynner å ta av litt på laget til dattera. Nå er vi akkurat ferdige med salg av disse kakeboksen som alle selger og så får vi beskjed om at det skal være loddsalg de to siste helgene før jul. Dette hadde vi i fjor også. Er det bare jeg som tenker at lille julaften gjerne kan brukes til andre ting enn å selge lodd? Og alle må levere inn 5 gevinster til en verdi av 100kr pr stk. Vi snakker om er lag med godt over 20 spillere. Er jeg helt urimelig som synes at det begynner å bli litt mye? Anonymkode: ea507...b41 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #2 Skrevet 16. november 2018 Dette er grunnen til at vi (barna våre) ikke er med i idrettslaget. Det tar helt av. På jobben min ligger det bunker med kake-eske-kataloger, loddbøker etc som folk prøver å hjelpe barna sine med å selge. Det ender med at de kjøper det meste selv. Da heller betale litt mer i fast avgift for å slippe dette salgsstyret. Slik man gjør på kulturskolen, eller i tae-kwondo-gruppa til barna våre. Det jeg liker dårligst med alt dette salget av doruller og kaker og spekematesker, er at produsentene skor seg på dette, de får barn og familier til å selge produkter for seg! De er vinnerne her. Anonymkode: cad5e...255
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #3 Skrevet 16. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er grunnen til at vi (barna våre) ikke er med i idrettslaget. Det tar helt av. På jobben min ligger det bunker med kake-eske-kataloger, loddbøker etc som folk prøver å hjelpe barna sine med å selge. Det ender med at de kjøper det meste selv. Da heller betale litt mer i fast avgift for å slippe dette salgsstyret. Slik man gjør på kulturskolen, eller i tae-kwondo-gruppa til barna våre. Det jeg liker dårligst med alt dette salget av doruller og kaker og spekematesker, er at produsentene skor seg på dette, de får barn og familier til å selge produkter for seg! De er vinnerne her. Anonymkode: cad5e...255 Nettopp. Se hvor mye man må selge for å tjene inn penger selv, det regnestykke er ikke pent. Vi har valgt å ha barna på kampsport. Det er dyrt men da vet jeg i det minste hvor mye det virkelig koster. Fotball og håndball har lav kontignent men når dugnad prises inn koster det mye likevel. Anonymkode: a168b...2ac
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #4 Skrevet 16. november 2018 Det er mye, men det er mulig dere har mindre avgifter ellers til gjengjeld? Her koster fotballen 1500 kr i året, og vi selger bursdagskort for 300 kr i tillegg. Foreløpig har vi ikke solgt noe direkte for laget, men noen gjør det også Vi har istedet betalt selv ved avslutninger osv. Nå i år har 2 avslutninger til sammen kommet på nesten 500 kr, noe jeg syns er drøyt... Da er det nesten bedre med salg til inntekt for klubbkasse. Og så har vi 2-3 runder med dugnad i tillegg da, altså type stå i kiosk, parkeringsvakter e.l. Anonymkode: cfe4d...f1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå