AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #1 Skrevet 16. november 2018 Dersom studieretningen man har gått endrer navn etter man har fullført (innholdet er fortsatt det samme), skriver man da gammelt eller nytt navn i CVen? Og fører man opp gammelt eller nytt navn på skolen hvis denne bytter navn (f.eks. dersom høyskole har blitt til universitet)? Anonymkode: 9b78f...a25
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #2 Skrevet 16. november 2018 Jeg gikk på Høyskolen i Oslo og Akershus før de ble et universitet og skiftet navn til Oslo Met. På CVen min skriver jeg bare: Oslo Metropolitan University (tidligere Høyskolen i Oslo og Akershus) Anonymkode: ff115...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #3 Skrevet 16. november 2018 Man skriver det gamle navnet. Feks har jo cand.jur skiftet navn til mastergrad i rettsvitenskap, men i stillingsutlysninger så skriver de begge deler, fordi for de som tok den før 2007, så heter det fortsatt cand.jur. Vil anta det blir det samme med utdanningsinstitusjonen. Anonymkode: f0520...e86 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #4 Skrevet 16. november 2018 Ja du skal skrive navnet som står på vitnemålet ditt. Det er jo fra den gamle institusjonen akkurat du har utdanningen din. Anonymkode: 0eb34...d73 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #5 Skrevet 16. november 2018 Du skriver det navnet skolen og utdanningen hadde da du gikk der. Anonymkode: 606e3...f7d 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #6 Skrevet 16. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på Høyskolen i Oslo og Akershus før de ble et universitet og skiftet navn til Oslo Met. På CVen min skriver jeg bare: Oslo Metropolitan University (tidligere Høyskolen i Oslo og Akershus) Anonymkode: ff115...c2a Da hadde jeg nok heller gjort det omvendt: "Høyskolen i Oslo og Akershus (nå Oslo Met)", eller noe sånt. Anonymkode: e5a03...f98 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå