Gå til innhold

Når studieretningen og/eller høyskolen bytter navn etter endt utdanning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom studieretningen man har gått endrer navn etter man har fullført (innholdet er fortsatt det samme), skriver man da gammelt eller nytt navn i CVen? Og fører man opp gammelt eller nytt navn på skolen hvis denne bytter navn (f.eks. dersom høyskole har blitt til universitet)?

Anonymkode: 9b78f...a25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på Høyskolen i Oslo og Akershus før de ble et universitet og skiftet navn til Oslo Met. På CVen min skriver jeg bare: Oslo Metropolitan University (tidligere Høyskolen i Oslo og Akershus) 

Anonymkode: ff115...c2a

• Liker 1
Skrevet

Man skriver det gamle navnet. Feks har jo cand.jur skiftet navn til mastergrad i rettsvitenskap, men i stillingsutlysninger så skriver de begge deler, fordi for de som tok den før 2007, så heter det fortsatt cand.jur.

Vil anta det blir det samme med utdanningsinstitusjonen. 

Anonymkode: f0520...e86

• Liker 2
Skrevet

Ja du skal skrive navnet som står på vitnemålet ditt. Det er jo fra den gamle institusjonen akkurat du har utdanningen din.

Anonymkode: 0eb34...d73

• Liker 2
Skrevet

Du skriver det navnet skolen og utdanningen hadde da du gikk der. 

Anonymkode: 606e3...f7d

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på Høyskolen i Oslo og Akershus før de ble et universitet og skiftet navn til Oslo Met. På CVen min skriver jeg bare: Oslo Metropolitan University (tidligere Høyskolen i Oslo og Akershus) 

Anonymkode: ff115...c2a

Da hadde jeg nok heller gjort det omvendt: "Høyskolen i Oslo og Akershus (nå Oslo Met)", eller noe sånt. 

Anonymkode: e5a03...f98

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...