Gå til innhold

Vil ikke være med på 30 kroners gave til barnehagepersonalet🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å dra i gang en innsamling til å kunne kjøpe en liten oppmerksomhet til barnehagepersonalet i dag. Tenkte at 30kr per barn ville være overkommelig, men nei da. En sa bare «nei» uten forklaring og en sa «nei, jeg føler jeg har betalt nok for barnehage.» 

Altså jeg skjønner at ikke alle har like god økonomi, men 30kr er vel neppe det som velter lasset?  Dette er de folka som passer på barnet ditt hver dag, fortjener de ikke en liten oppmuntring? Jeg kommer uansett bare til å kjøpe gaver og skrive at den er fra alle barna, men merker jeg blir litt irritert. 

Anonymkode: 6e714...84f

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil legge til at dette er et litt finere område i Oslo, så tviler på at de har SÅ dårlig råd.

ts

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Akkurat dette syns jeg folk nesten må få bestemme selv om de vil være med på, uten å bli uglesett. 

Skrevet

Når jeg gikk i barneskole og barnehage var det helt vanlig at foreldre kjøpte noe fra oss barna når vi ble eldre og sluttet. Ser ikke bort fra at de kjøpte til jul og.

Anonymkode: 7743b...c05

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde å dra i gang en innsamling til å kunne kjøpe en liten oppmerksomhet til barnehagepersonalet i dag. Tenkte at 30kr per barn ville være overkommelig, men nei da. En sa bare «nei» uten forklaring og en sa «nei, jeg føler jeg har betalt nok for barnehage.» 

Altså jeg skjønner at ikke alle har like god økonomi, men 30kr er vel neppe det som velter lasset?  Dette er de folka som passer på barnet ditt hver dag, fortjener de ikke en liten oppmuntring? Jeg kommer uansett bare til å kjøpe gaver og skrive at den er fra alle barna, men merker jeg blir litt irritert. 

Selv er jeg sterk motstander av sånt, så jeg sier nei. Og det handler ikke om at jeg ikke har råd, men jeg har ikke lyst. 

Er det noe helt spesielt, så kan jeg strekke meg til å være med på spleis. Men ikke jul, avslutning eller kun for å smøre personalet. 

Skrevet

Er det julegave du tenker på? 

Personlig så synes jeg det blir for mye av denne oppmerksomheten/gave greiene til folk som faktisk gjør jobben sin, som de får betalt for. 

Hva med å heller gi dem et kort og ros dem for god jobb. 

Anonymkode: 32c36...5af

• Liker 39
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Syntes du ikke at de som sa nei også fortjener en liten oppmunting for det de gjør i hverdagen sin også? Hvorfor ikke samle inn gaver til dem også? Jeg skjønner at de sa nei, for jeg ser ikke helt hvorfor man skal gi gaver til folk bare for at de gjør jobben sin på en god måte. Det er like dumt som tipskulturen i USA der man skal gi tips til alle og enhver bare fordi de gjør jobben sin.

Anonymkode: d3019...12a

Hæ? Her skulle vel alle få?

Anonymkode: 62270...1fd

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes du ikke at de som sa nei også fortjener en liten oppmunting for det de gjør i hverdagen sin også? Hvorfor ikke samle inn gaver til dem også? Jeg skjønner at de sa nei, for jeg ser ikke helt hvorfor man skal gi gaver til folk bare for at de gjør jobben sin på en god måte. Det er like dumt som tipskulturen i USA der man skal gi tips til alle og enhver bare fordi de gjør jobben sin.

Nå er det litt spesielt å jobbe med barn og unge da. Da er en medmenneskelig jobb og man kommer tett innpå hvert enkelt barn. Kan ikke helt sammenligne det med eiendomsmegling, eller en jobb på Nille.

Anonymkode: 4f417...291

• Liker 23
Skrevet

Det er en hyggelig gest, men det ER jobben deres. De får betalt for å passe barn, å være omsorgsfull og god er ett krav til jobben. Blir det samme som at jeg skal få tips av kundene i matbutikken jeg jobber fordi jeg er service innstilt og hjelpsom? Det er jo faktisk jobben min.

Anonymkode: 6b228...41f

• Liker 26
Skrevet

Tror du alle bor i samme nabolag i Oslo? For noen kan det være de siste 30 kronene, hvem vet. De har nok en grunn.

Anonymkode: 7a9c0...035

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hæ? Her skulle vel alle få?

Anonymkode: 62270...1fd

Nei, de som gir gaven får ingenting, de gir bare. Hvorfor samler ikke TS også inn for å gi en gave til de som også gir gave? Syntes hun kanskje ikke de også fortjener noe?

• Liker 4
Skrevet

Kan ikke du selv gi dem en oppmerksomhet hvis du ønsker det? Du trenger vel ikke å ha alle foreldrene i avdelingen med på det. Det er faktisk sant som de sier, de betaler allerede nok. Det er selvfølgelig superhyggelig at noen gir en oppmerksomhet i blant, men det er og skal ikke forventes verken av foreldre eller personalet. De ansatte er på arbeid og utfører sin "tjeneste" så jeg forstår at ikke alle helt ser grunnen til å komme med gaver. Dersom man "skal" gi gaver i alle lignende tilfeller blir det jo en del i løpet av et år...Mange har flere barn. F.eks. en liten oppmerksomhet til barnehagen, til kontaktlærer på skole, til forskjellige trener på aktiviteter barna går på osv. 

• Liker 20
Skrevet

Denne gave og oppmerksomhetsgreia er blitt så omfattende at det er mer overraskende å ikke få noe enn å få noe. Og da er vitsen litt borte etter min mening.... 

Anonymkode: afab9...037

• Liker 15
Skrevet

Gi selv du, det gjorde jeg

mange kjipe folk i verden

Anonymkode: b173f...3f7

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en hyggelig gest, men det ER jobben deres. De får betalt for å passe barn, å være omsorgsfull og god er ett krav til jobben. Blir det samme som at jeg skal få tips av kundene i matbutikken jeg jobber fordi jeg er service innstilt og hjelpsom? Det er jo faktisk jobben min.

Anonymkode: 6b228...41f

Enig. Det er her er virkelig ikke vanlig. Dersom man har lyst å gjøre det likevel på egen regning, så fint. Men det blir teit å forvente at alle andre foreldre skal være med. Dette handler ikke om dårlig råd, men de sier nok nei av prinsipp. At man ikke har lyst til å være med å skape enn sånn kultur der det er forventet at man gir gaver til de barnehageansatte. 

• Liker 16
Skrevet

Nei, det ville ikke jeg vært med på heller. Det holder med den gaven foreldrerepresentanten kjøper og deler ut til sommeravslutningen, så kan enkeltbarn gi når de slutter (hvis de vil), og du står jo fritt til både å gi julegaver eller bare julekort, til alle eller ingen eller de det føles naturlig å gi. Hvorfor skal du bestemme hva de skal få og hvem som skal få og bare på ditt barns avdeling eller hele barnehagen og hva med de faste vikarene osv. Har du lyst, bare gjør det. Men hvorfor samle inn?
Jeg har gitt twistposer til barnehageansatte, jeg altså. Men det var mitt valg, ikke ditt.

Anonymkode: 6ddb6...9e4

• Liker 10
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er kanskje ikke så fornøyd med barnehagen da?? 

Anonymkode: afab9...037

Da får de bytte da, isteden for å surmule. 

Ts

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, Luckiness skrev:

Kan ikke du selv gi dem en oppmerksomhet hvis du ønsker det? Du trenger vel ikke å ha alle foreldrene i avdelingen med på det. Det er faktisk sant som de sier, de betaler allerede nok. Det er selvfølgelig superhyggelig at noen gir en oppmerksomhet i blant, men det er og skal ikke forventes verken av foreldre eller personalet. De ansatte er på arbeid og utfører sin "tjeneste" så jeg forstår at ikke alle helt ser grunnen til å komme med gaver. Dersom man "skal" gi gaver i alle lignende tilfeller blir det jo en del i løpet av et år...Mange har flere barn. F.eks. en liten oppmerksomhet til barnehagen, til kontaktlærer på skole, til forskjellige trener på aktiviteter barna går på osv. 

Jo, men det syntes jeg virker mer som «smøring», at bare mitt barn skal gi noe til de ansatte. Hvis vi alle går sammen er det liksom mer stuerent, derfor jeg bare skriver allle på kortet også. 

De aller fleste var jo gladelig med på å gi en gave da, var bare disse to grinebiterne son ikke ville. 

Ts

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...