Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er nyansatt på Coop, jobbet et par måneder. Jeg har bare 20% fast stilling, men jobber i praksis 100%, noe jeg er fornøyd med. Men det er en ting som plager meg. Sjefen setter opp arbeidslistene typ uka før den gjeldende uka. Dette gjør at det blir svært vanskelig for meg å planlegge ting utenom... eller i det hele tatt ha et liv utenom egentlig (jobber så å si bare kveld). Er dette egentlig lov? Eller er det bare noe jeg må finne meg i når jeg får såpass mange ekstra timer enn det jeg har fast (selv om dette gjelder både faste og "ekstra" timer). Er heller ikke så lyst til å begynne å ta opp dette med sjefen når jeg er såpass fersk. Tips?

Anonymkode: bf556...367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eneste du faktisk har rett til er å avslå arbeid utover de 20 prosentene du har fast. Men det kan selvfølgelig være verdt å ta opp problemet med sjefen. 

Skrevet

Egentlig ikke lov ved de fleste tariffavtaler (man har som regel 2 ukers varsel), men det er dessverre bare å innrette seg i dagens arbeidsliv, siden man ikke lenger har noen jobb hvis man mukker. I praksis blir man heller byttet ut hvis man kommer med krav.Nei, det er vanskelig å ha et liv utenom i dagens arbeidsliv, har selv en jobb der jeg ikke kan planlegge noe. Ferier må tilbringes i nærheten av jobb, og man kan aldri si 100% ja til noen ting. Leve for å jobbe 99% av tiden. Slik er det, når de borgerlige rasshølene har tatt over landet.

Anonymkode: 8c6ec...673

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...