Gå til innhold

Hva gjør jeg med håndklær og sengetøy som vi har for mye av?


Fakse

Anbefalte innlegg

Etter en oppryddning i skapene har jeg fått noen stabler av håndklær og sengetøy som er til overs og aldri blir brukt. "Problemet" er at jeg ikke klarer å kaste fullt brukbare ting, vil så gjerne at det skal komme til nytte.

Alt er helt og ikke tynnslitt eller noe sånn, noe er litt falmet i fargene men det meste er fint (bare at det er i ukurante størrelser for oss eller vi rett og slett har for mye). Er jo trist å kaste, så jeg lurer på hva jeg skal gjøre med det. Er det noen som kan være interesserte i å ta i mot slikt? Har jo gitt mye avlagt tøy til Fretex, men vet ikke om de vil ha denne typen ting? Finnes det andre steder der det vi har for mye av kan komme til nytte i stede for å bli kastet?

Taknemlig for svar og gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på. Klarer ikke å kaste noe, og det bare hoper seg opp....

Jeg lurer på om Fretex tar seg av alt, stoff de ikke kan bruke strimler de opp og selger til malere. Men dette er bare noe jeg har hørt, og aldri har fått bekreftet.

Andre ideer til hvor jeg kan gjøre av overskuddslageret hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke med fretex, i vår by har de blitt ganske "kresne".. men kanskje en varmestue eller noe lignende?

Ellers pleier jeg å gi gamle håndkleder til sambo, så bruker han dem når han snekrer og ordner i garasjen... :ler: Sengetøy er jo litt vanskeligere å ta i bruk til noe annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tar med meg håndjklær og kluter jeg vil bli kvitt på ferie.

Så legger jeg dem igjen ved siden av søppelkurven på hotellrommet når vi drar videre. Da får værelsesbetjeningen mulighet til å ta med seg håndklærne hjem, og i land hvor folk har lite penger har dette blitt satt pris på.

Dermed slår jeg to fluer i en smekk...rene hånbdklær underveis og bedre plass i bagasjen hjem igjen til det jeg har shoppet underveis.

Ps. Ja, vet man får håndklær på de fleste hoteller, men er ikke alltid vi er på sånn type hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt størrelse på håndukene er det gjerne kjærkomment til folk som har hunder. Mange jeg kjenner tråler i alle fall loppemarkeder etter tepper o.l til sine hunder. Håndklær kan jo både ligges på og kan brukes til hundevask. Gamle laken ( ikke sånne elast.) og dynetrekk funker også knall. Har masse sånt i buret hundne min bruker om natten. Hun digger å trave rundt inni der og forme senga si akkurat sånn som hun vil ha den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan legge det i tøykontainerne til Fretex. Jeg gjorde det samme for noen uker siden, hadde så mye sengetøy vi aldri bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan legge det i tøykontainerne til Fretex. Jeg gjorde det samme for noen uker siden' date= hadde så mye sengetøy vi aldri bruker.

Ja men er du sikker på at Fretex vil ha det da? Jeg vet jo at de får masse de egentlig ikke vil ha og som bare blir til bry for dem, og det er jo ikke meningen. Det viktigste for meg er ikke å bli kvitt det(da kunne jeg jo bare tatt en tur på fyllinga), mene at det kommer til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt størrelse på håndukene er det gjerne kjærkomment til folk som har hunder.

Hmm...foreldrene mine har hund, men jeg har aldri opplevd at de har hatt noe spesielt stort behov for håndklær likevel. Er det type 20 uteboende trekkhunder du tenker på nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Klippe det opp og bruke de som pussefiller, til bil, båt, motorsykkel og annet en eventuelt skal pusse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippe det opp og bruke de som pussefiller' date=' til bil, båt, motorsykkel og annet en eventuelt skal pusse.[/quote']

Det gjør jeg allerede med slitte t-skjorter og den type ting. Må jo gjenbruke det som kan gjenbrukes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg bruker å gi slitt og sundt sengetøy til et eldresenter/sykehjem med arbeidsstue. De river det til mattefiller og vever de fineste golvryer som de selger på messer. De blir veldig glade for å få nye stoffer i fine farger. Kanskje noe slikt i nærheten der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å gi slitt og sundt sengetøy til et eldresenter/sykehjem med arbeidsstue. De river det til mattefiller og vever de fineste golvryer som de selger på messer. De blir veldig glade for å få nye stoffer i fine farger. Kanskje noe slikt i nærheten der du bor?

Bra tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Deles ut gratis til første som kommer og henter hjemme hos meg her i Tromsø, eventuelt betaler porto for en norgespakke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...foreldrene mine har hund, men jeg har aldri opplevd at de har hatt noe spesielt stort behov for håndklær likevel. Er det type 20 uteboende trekkhunder du tenker på nå eller?

neeeei de som tråler loppemarked o.l for sånt har kennel med 10 voksne hunder. Da går du ikke på hundebutikk og kjøper søte små tepper med poter på til dem alle sammen... om du ikke har masse penger da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...