Gå til innhold

Hjelp! Jeg gikk på en scam. Kan det skade meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt i ørska i dag tidlig. Scrolla gjennom Instagram, og en annonse fra «Freia» poppet opp: «vil du bli prøvesmaker. «Ja, hvorfor ikke», tenkte jeg. Jeg rakk å fylle ut Navn, tlf, email og adresse, og å trykke ok, før jeg skjønte at det var ugler i mosen. Det kom opp et samtykkeskjema, og jeg valgte å krysse ut alt. Fikk en dårlig følelse. Tenkte at min personlige informasjon ikke ble registrert siden jeg ikke gjorde meg ferdig med registreringen.

Men nå fikk jeg nettopp en SMS. Åpnet den ikke, men kunne se at den hadde noe Freia-sjokolade-info. Slettet den med en gang. Men da skjønte jeg at min personlige info er lagret et sted. Ble litt redd. Kan dette gjøre stor skade? Er det noe jeg bør gjøre for å beskytte meg?

Infoen jeg ga et lett tilgjengelig på nett uansett. Samme info på 1881, liksom. Er det bare det at jeg kommer til å bli rent ned av spam, eller er dette farlig?😣

Her har noen skrevet om det samme: https://www.google.no/amp/s/www.datahjelperne.no/freia-sjokolade-facebook-spam/amp/

Jeg svarte ikke på alle disse spørsmålene. Krysset ut før det.

Anonymkode: 2cc7e...f08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit å sjekke om du ikke er blitt meldt på en eller annen svinedyr sms-tjeneste. Dumt å slette den uten å lese den, det er aldri farlig å lese sms`er.

• Liker 1
Skrevet

Du må inn under skjult adresse og identitet umiddelbart 

Anonymkode: 53f08...f27

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må inn under skjult adresse og identitet umiddelbart 

Anonymkode: 53f08...f27

Morsomt. 

Skrevet
4 minutter siden, Fjompen skrev:

Greit å sjekke om du ikke er blitt meldt på en eller annen svinedyr sms-tjeneste. Dumt å slette den uten å lese den, det er aldri farlig å lese sms`er.

Hvordan sjekker jeg det? Er det med operatøren, da eller?

Skrevet
On 11/16/2018 at 12:18 AM, AnonymBruker said:

Hvordan sjekker jeg det? Er det med operatøren, da eller?

Du må se hva som står i SMSene du blir tilsendt og sjekke telefonregningen.

Anonymkode: 02fdd...7ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...