Gå til innhold

Hvordan beregnes sykepenger?

Anbefalte innlegg

Gjest 1anonym2
Skrevet

Jeg har jobbet i 2 mnd i en midlertidig stilling. Jeg ble dessverre sykemeldt 2 uker før kontrakten gikk ut, og jeg er enda sykemeldt, men nå arbeidsledig. Går i behandling og kan ikke jobbe for øyeblikket.

Skal nav da beregne sykepenger ut fra inntekt de siste 3 årene siden jeg jobbet så kort i den stillingen jeg ble sykemeldt fra? 

Det var det han på nav sa, men har fått annen beskjed fra nav tidligere, så lurte på om noen har erfaringer? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
41 minutter siden, 1anonym2 skrev:

Jeg har jobbet i 2 mnd i en midlertidig stilling. Jeg ble dessverre sykemeldt 2 uker før kontrakten gikk ut, og jeg er enda sykemeldt, men nå arbeidsledig. Går i behandling og kan ikke jobbe for øyeblikket.

Skal nav da beregne sykepenger ut fra inntekt de siste 3 årene siden jeg jobbet så kort i den stillingen jeg ble sykemeldt fra? 

Det var det han på nav sa, men har fått annen beskjed fra nav tidligere, så lurte på om noen har erfaringer? 

Ganske sikker på at beregningen blir gjort fra den lønnen du har nå. Men av dagpengene beregner de siste 3 årene. 

Anonymkode: dbb16...131

Skrevet

Et gjennomsnitt blir brukt om inntekt er variabel. Ved fast inntekt, er siste brukt for å beregne sykepenger. 

Anonymkode: acde2...8b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...