Gå til innhold

Skal kjøpe klær til baby på ett år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva står det som størrelse inne i klærne da? Dette er til et tantebarn hvor foreldrene ikke vil ha kontakt med meg, så kan ikke spørre de. Og så lurer jeg på om hva sånne småtasser alltid trenger av klær? Ullundertøy? Andre ting som en på en måte ikke får nok av? Jeg håper noen kan svare da jeg har lyst til å kjøpe noe nyttig i julegave. Han får en leke også. Og med det samme lurer jeg på hvor mye det koster å sende gaver? Leken blir nok en bil og et kosedyr, sånn at dere kan tippe vekten. Jeg har ingen andre å spørre, så håper noen her kan hjelpe! 

Anonymkode: 26152...b6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Til en ettåring ville jeg ha kjøpt størrelse to år. Størrelse to år er 92. Ettåringer er forskjellige i størrelse og mange klær er små i størrelsen, så å kjøpe størrelse 80 som er ett år eller 86 som er ett og et halvt år, kan ofte bety at de allerede er for små.  Min eldste og min nest yngste brukte størrelse 80 fra de var 4-5 måneder, så du kan tenke deg til at det slett ikke passet over et halvt år senere. Di kan også spørre betjeningen om denne typen klær er små eller store i størrelsen. Noen nordiske merker har faktisk klær som passer nordiske barn i aldersgruppen de er ment for. 

For å finne ut hva det koster å sende, kan du gå på postens sider. 

Endret av absinthia
  • Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva står det som størrelse inne i klærne da? Dette er til et tantebarn hvor foreldrene ikke vil ha kontakt med meg, så kan ikke spørre de. Og så lurer jeg på om hva sånne småtasser alltid trenger av klær? Ullundertøy? Andre ting som en på en måte ikke får nok av? Jeg håper noen kan svare da jeg har lyst til å kjøpe noe nyttig i julegave. Han får en leke også. Og med det samme lurer jeg på hvor mye det koster å sende gaver? Leken blir nok en bil og et kosedyr, sånn at dere kan tippe vekten. Jeg har ingen andre å spørre, så håper noen her kan hjelpe! 

Str 86 skal være 12-18 måneder. Be butikken sette på byttelapp så kan de bytte hvis det er feil, men tror du skal treffe bra med str 86😊 Ellers så stemmer det at ull er gull på denne årstiden. Feks Ullbody, bukse, dress, lue, sokker, votter osv. Kommer jo litt an på budsjett. Ull koster jo litt🙈

Priser på å sende kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. Sjekk Posten.no evt ta med det du skal sende til Posten og hør med de.

• Liker 2
Skrevet

Kjøp størrelse 86, som er 1-1,5 år.

Noen barn har eksem og tåler ikke ull, så ikke kjøp ull om du ikke vet det. Body og bukse/tights er alltid kjekt. Hvor mye penger skal du bruke? Vil du slå på stortromma, kan du kjøpe supermyk bambusviskose fra Lilleba. Polarn O. Pyret har også mye fint barnetøy i god kvalitet som varer lenge.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville også kjøpt størrelse to år. Tantebarnet har sikkert alle klærne som trengs akkurat nå, så da er det fint å få noe som det går an å vokse litt i. Ull er jo alltid fint. Så koselig at du sender gave!

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, absinthia skrev:

Til en ettåring ville jeg ha kjøpt størrelse to år. Størrelse to år er 92. Ettåringer er forskjellige i størrelse og mange klær er små i størrelsen, så å kjøpe størrelse 80 som er ett år eller 86 som er ett og et halvt år, kan ofte bety at de allerede er for små.  Min eldste og min nest yngste brukte størrelse 80 fra de var 4-5 måneder, så du kan tenke deg til at det slett ikke passet over et halvt år senere. Di kan også spørre betjeningen om denne typen klær er små eller store i størrelsen. Noen nordiske merker har faktisk klær som passer nordiske barn i aldersgruppen de er ment for. 

For å finne ut hva det koster å sende, kan du gå på postens sider. 

Takk for det rådet. Jeg smugser på Facebooksiden deres hvor de har lagt ut noen bilder. Han er god og rund ❤️ Så lurt å kjøpe til to år da ja kanskje.

Skrevet
3 minutter siden, Salvie skrev:

Jeg ville også kjøpt størrelse to år. Tantebarnet har sikkert alle klærne som trengs akkurat nå, så da er det fint å få noe som det går an å vokse litt i. Ull er jo alltid fint. Så koselig at du sender gave!

Takk, og ja jeg vil jo sende til han. Jeg er jo tanta selv om de ikke vil ha kontakt. Det skal jo ikke gå ut over han. Jeg er bare litt redd de sender tilbake men det håper jeg ikke. De gjør vel ikke det. 

Skrevet
13 minutter siden, Grønt blad skrev:

Kjøp størrelse 86, som er 1-1,5 år.

Noen barn har eksem og tåler ikke ull, så ikke kjøp ull om du ikke vet det. Body og bukse/tights er alltid kjekt. Hvor mye penger skal du bruke? Vil du slå på stortromma, kan du kjøpe supermyk bambusviskose fra Lilleba. Polarn O. Pyret har også mye fint barnetøy i god kvalitet som varer lenge.

Jeg kan bruke 1000 kr. Har ikke så mange å kjøpe julegaver til. Tusen takk for tips. Det med ull visste jeg ikke så godt med sånn info. 

Skrevet

Så snill og omtenksom du er! Håper dere får bedre kontakt etterhvert❤️

Ull er perfekt gave! Flertallet av barn tåler ull, og gjør de ikke det kan foreldrene bytte. Ull er dyrt, og man behøver masse, så det blir man garantert kjempe glade for! Evt. kan jo kjøpe bambus.

Kjøp str. 92/2år. Litt for store klær kan jo brettes opp, og med litt flaks passer det til og med neste vinter. 😊 

Norgespakke på posten koster 155,-, med vanlig porto uten sporing er det nok litt billigere. Ellers kan du prøve meg-til-deg. Koster 65,- for opp til 5kg, og er super lettvint!🙂

Anonymkode: 28f8a...14c

Skrevet

Ull er en topp gave! Vi elsker ullgaver😊 det kan jo byttes om han ikke tåler det😊 ville gått for body og bukse feks i 92😊

Skrevet

Hadde gått for klær med byttelapp. 86,kanskje. Antakeligvis har han det han trenger nå allerede. 

Min 2,5-åring bruker 86 og 92,de er så forskjellige disse små. ;) 

Lykke til med innkjøp!

Anonymkode: a9c29...2de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...