AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1 Skrevet 15. november 2018 Hva er reglene utbyggerens må forholde seg til? Kan de grave fiber til en gate feks og hoppe over en annen gate hvis ikke nok interesserte melder seg? Mener jeg har lest et sted at flest mulig skal ha fiber innen 2020.. og hvem sier hvilke områder som skal bygges ut? Anonymkode: 2606f...53e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #2 Skrevet 15. november 2018 Følger. Hadde vært fint, men har ikke trua - bor i Oslo 15 min fra sentrum og er ikke fiber her heller. Anonymkode: bbd8b...24e
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 Fiberutbygging er ikke et statlig prosjekt, og jeg tror ikke det er kommuner som har det som offentlig prosjekt heller. Så du er prisgitt det pirate næringsliv. Anonymkode: 4d18f...e7f 3
Grønt blad Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Fiberutbygging er ikke et statlig prosjekt, og jeg tror ikke det er kommuner som har det som offentlig prosjekt heller. Så du er prisgitt det pirate næringsliv. Anonymkode: 4d18f...e7f Noen kommuner har satset på dette. Er vennepar på Hvaler har fått fiber takket være et selskap som kommunen har etablert for at innbyggerne skal få fiber.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 Jeg bor rett utenfor Bergen i en grisgrendt avkrok. Like utenfor Norges nest største by. Vi får ikke en gang ordinært bredbånd og er avhengige av antenne-internett via breiband.no, en ganske kaotisk gjeng tullinger. Utbyggingskravet i Norge dekker kun internettilgang med ordinær bredbåndfart, og ikke 100% av befolkningen heller. tl;dr - nei. Anonymkode: 7d798...937
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 På 15.11.2018 den 18.49, AnonymBruker skrev: Hva er reglene utbyggerens må forholde seg til? Kan de grave fiber til en gate feks og hoppe over en annen gate hvis ikke nok interesserte melder seg? Mener jeg har lest et sted at flest mulig skal ha fiber innen 2020.. og hvem sier hvilke områder som skal bygges ut? Anonymkode: 2606f...53e Man har ikke krav på noe som helst med hensyn til internetttilkobling. Utbygger av nettet styrer av hva de kan og vil tilby i et område. Folk flytter til og med inn i nye hus uten mobildekning. Anonymkode: 9f936...b4f
Ginavn Skrevet 18. november 2018 #7 Skrevet 18. november 2018 På 16.11.2018 den 0.39, AnonymBruker skrev: Jeg bor rett utenfor Bergen i en grisgrendt avkrok. Like utenfor Norges nest største by. Vi får ikke en gang ordinært bredbånd og er avhengige av antenne-internett via breiband.no, en ganske kaotisk gjeng tullinger. Utbyggingskravet i Norge dekker kun internettilgang med ordinær bredbåndfart, og ikke 100% av befolkningen heller. tl;dr - nei. Anonymkode: 7d798...937 Rett og slett tragisk. At nordmenn ikke skammer seg, for det finnes bedre internett i *ikke bli redde* Øst-Europa. Bodde i Bærum. Det beste vi kunne få var 8 mbps ned. Og da til 500 kr/mnd. 1
AnonymBruker Skrevet 18. november 2018 #8 Skrevet 18. november 2018 Hehe, ja, rimer ikke med det ryktet Norden har i resten av verden. Vi får for det meste 10 MB/s, men som regel nærmere 6-7. Grina oss til prisavslag slik at vi betaler ca 350kr/mnd. Etter to år (ja, det er 2 ÅR) med feilsøking og krangel. Det skal sies dog at de regionale monopolene i f.eks. USA leverer enda dårligere. Anonymkode: 7d798...937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå