AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1 Del Skrevet 15. november 2018 Har et barn som er glad i badekaret, men jeg synes at sløsingen begynner å bli unødvendig. Vi har et ganske stort badekar som krever en del varmtvann for å fylles opp, naturligvis. Nå har vi fått en tendens her med at han sier han vil bade, noe han har fått lov til når han har spurt, men så går han lei etter 5 minutter og vil opp. Jeg er lei av å tømme varmtvannstanken annenhver dag for at han skal dyppe tærne nedi og gå opp igjen. Synes det er sløsing med vann og strøm og at han like gjerne kan ta deg en dusj for å bli ren. Jeg har derfor sagt at han ikke får bade hver gang han spør nå, og prøver å begrense det til noen dager i uka. Hvor lenge bader barna deres, og synes dere jeg er urimelig? Anonymkode: e9f65...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneline80 Skrevet 15. november 2018 #2 Del Skrevet 15. november 2018 Hva med å kjøpe en mindre balje dere kan ha oppi badekaret? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #3 Del Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, Anneline80 skrev: Hva med å kjøpe en mindre balje dere kan ha oppi badekaret? Han er 8 år og er nok langt over baljestadiet 😅 TS Anonymkode: e9f65...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 15. november 2018 #4 Del Skrevet 15. november 2018 Her bader de i 30-45 minutter, noen ganger må vi etterfylle litt varmt vann når det begynner å bli kaldt. Men de er som regel aldri bare 1 i badekaret, her er de 2-3 til enhver tid. Mor sjøl sitter.ofte og leser avis (som etterhvert blitt uleselig våt) med beina i kåret og får fotbad i samme slengen. Jeg støtter rådet over om et mindre kar i badekaret. Alternativt, fyll litt mindre vann i kåret og la barnet sitte i karet mens det fylles. Å leke med strålen er ofte stas. Passende leker er også noe som øker trivselen i badekaret. Jeg har kjøpt skumbokstaver på ebay som man kan lime på flis og badekar når våte. Sammen med kopper, liten tekanne i plast, kjele, visp og tomme shampooflasker osv så er det stadig litt å dille med. Hvor gammelt er barnet? Ofte er 10-15 cm vann nok til å leke. Du kan jo også både sammen med barnet. En voksen får vannet til å stige fort og selskap kan være gøy? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Del Skrevet 15. november 2018 1 time siden, Zoey skrev: Her bader de i 30-45 minutter, noen ganger må vi etterfylle litt varmt vann når det begynner å bli kaldt. Men de er som regel aldri bare 1 i badekaret, her er de 2-3 til enhver tid. Mor sjøl sitter.ofte og leser avis (som etterhvert blitt uleselig våt) med beina i kåret og får fotbad i samme slengen. Jeg støtter rådet over om et mindre kar i badekaret. Alternativt, fyll litt mindre vann i kåret og la barnet sitte i karet mens det fylles. Å leke med strålen er ofte stas. Passende leker er også noe som øker trivselen i badekaret. Jeg har kjøpt skumbokstaver på ebay som man kan lime på flis og badekar når våte. Sammen med kopper, liten tekanne i plast, kjele, visp og tomme shampooflasker osv så er det stadig litt å dille med. Hvor gammelt er barnet? Ofte er 10-15 cm vann nok til å leke. Du kan jo også både sammen med barnet. En voksen får vannet til å stige fort og selskap kan være gøy? Som sagt så er barnet 8 år og litt forbi både balje, lek med strålen, bading med voksen, kopper og kar 😊 TS Anonymkode: e9f65...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 15. november 2018 #6 Del Skrevet 15. november 2018 De bader i ca 30-40 minutter. De to yngste bader alltid sammen. Jeg hadde heller ikke giddet fylle et badekar for 5 minutters bading. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #7 Del Skrevet 15. november 2018 Vi har en gutt på 9 år, og han er leeenge i badekaret om ham får lov. Vi prøver å begrense mengden, for trenger jo ikke å fylle helt opp. Anonymkode: 4948b...ccc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 15. november 2018 #8 Del Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som sagt så er barnet 8 år og litt forbi både balje, lek med strålen, bading med voksen, kopper og kar 😊 TS Anonymkode: e9f65...6db Ah, du svarte mens jeg skrev. Hmm. Åtte år er kanskje litt forbi bade ofte-alder. Men pøs på med skum og leker hun med dukker og har noen i helplast så kan kanskje dukken bli med? Bør ligge på varmekabler så de tørker inni hodet, bare. på vitus selger de badebomber med farge nå, rosa, grønn og blå. Setter ikke farge på barna og den svake fargen på mitt hvite badekar vaskes lett av med litt olje på en fille. Har dere en dabradio eller kanskje høre lydbok mens? Tenker bare på hva jeg voksen liker når jeg er i badekaret. Om hun absolutt vil bade, men går fort lei så er det nok fordi det var mer kjedelig enn hun hadde tenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #9 Del Skrevet 15. november 2018 Akkurat nå, Zoey skrev: Ah, du svarte mens jeg skrev. Hmm. Åtte år er kanskje litt forbi bade ofte-alder. Men pøs på med skum og leker hun med dukker og har noen i helplast så kan kanskje dukken bli med? Bør ligge på varmekabler så de tørker inni hodet, bare. på vitus selger de badebomber med farge nå, rosa, grønn og blå. Setter ikke farge på barna og den svake fargen på mitt hvite badekar vaskes lett av med litt olje på en fille. Har dere en dabradio eller kanskje høre lydbok mens? Tenker bare på hva jeg voksen liker når jeg er i badekaret. Om hun absolutt vil bade, men går fort lei så er det nok fordi det var mer kjedelig enn hun hadde tenkt. Han leker ikke med dukker osv men har fly, båt, hai osv i badekaret 😊 skumbad hjelper dessverre ikke da strålen på badekaret treffer «veggen» der der skråner (kortside), så det blir ikke nok trykk for at det lages bobler. Men godt tips, selv om det er prøvd 😊 Ja får inntrykk av at det er fordi han kjeder seg, også kjeder han seg like fort i badekaret 😛 tror han får lære seg å dusje i stedet, så kan vi heller begrense bading til litt innimellom slik at det blir mer «spennende» når det først skjer. Anonymkode: e9f65...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #10 Del Skrevet 15. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en gutt på 9 år, og han er leeenge i badekaret om ham får lov. Vi prøver å begrense mengden, for trenger jo ikke å fylle helt opp. Anonymkode: 4948b...ccc Slik var jeg og da jeg var lita, elsket å bade. Nå er jeg nesten høygravid, så jeg bruker gjerne badekaret jeg også. Da er det kjedelig med tom tank for 5 minutter bading før der ble «kjedelig» 🙄 Tror han bare får lære seg å ta en dusj i stedet 😛 TS Anonymkode: e9f65...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #11 Del Skrevet 15. november 2018 7 minutter siden, Arkana skrev: De bader i ca 30-40 minutter. De to yngste bader alltid sammen. Jeg hadde heller ikke giddet fylle et badekar for 5 minutters bading. Takk for det, da føler jeg meg ikke så «gnien» og streng 😛 TS Anonymkode: e9f65...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frostrose Skrevet 15. november 2018 #12 Del Skrevet 15. november 2018 Jeg ville sagt at man ikke kan bruke så mye vann for et bad som varer så kort. Barn på den alderen kjenner til at det ikke er bra for miljøet. Si at et bad varer minst 20 min (øk evt på etterhvert). Dersom barnet ikke overholder dette, blir det dusj neste gang. Deretter får han prøve igjen med bad. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #13 Del Skrevet 16. november 2018 Dusjing på ukedagene, bading på lørdag/søndag! Anonymkode: 6db84...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå