Gå til innhold

Kan dere gi meg gode pakke tips før reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pakker alltid 2-3 ganger mer enn nødvendig hver eneste gang. Ender bare opp med å dra rundt på tunge kofferter vi ikke trenger.

Vi er familie på fire, to voksne med barn på 1  (jente) og 6 år (gutt) som skal være borte 8 dager.

I byen vi skal er det mellom 12-16 grader ca på dagtid. Vi kommer til å ha mest behov for «vanlige» klær som jeans og genser, evnt ytterjakke. Ellers penklær for middager om kveldene.

Så spørsmålet er.. hvor mye klær trenger barna? Hadde det vært syden og varme hadde det vært enkelere å pakke føler jeg. Med shorts på dagtid og bukse til kvelds.

men hvor mange bukser, skjorter og gensre pakker jeg for 6åringen?

Og for min egen del, to reisedager.. hvor mange gensre og bukser bør jeg ta med?

Takker veldig for tips!! Håper noen orker å gi meg gode råd.

Anonymkode: d46b7...cc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt veldig glad for or et tips eller to

Skrevet

Vaskemuligheter? Evt ta med biotex å vask i vask/dusjen om det er nød.

Legg det utover bordet og se over når du er ferdig å pakke. Tenk at ting kan brukes 2dager. og tenk over om noen av de griser mye. Den minste må ha mest klær.

Anonymkode: 9de86...1b5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn, men når jeg pakker til meg selv legger jeg alltid alt utover senga og ser igjennom. Hva kan jeg bruke sammen? Kan samme bukse brukes til flere topper? Trenger jeg strengt tatt alle de toppene? (Treffer dere samme menneskene flere dager?) Har jeg tilbehør som lett kan varieres til de ulike antrekkene? Så kutter jeg med hard hånd. Jeg tenker at halvparten skal bort. Man trenger ikke en ny bukse for hver dag. 

Hvordan er værmeldingen? Om du ikke orker tykke gensere, kan du heller ta med en tynn ulltrøye (Pierre Robert har noen fine) som du kan ha under. De er små og tynne, så du kan ta de av om du skal være inne og ha i veska. Ha med gode sko om dere skal gå mye. En god veske/liten sekk er fin til å ha med ekstra greier til barna.

Anonymkode: 14b72...bf5

Skrevet

Takk for svar😊

Skrevet

Biotex er smart, gjør det enkelt å få ren 1åringens gensre/t-skjorter som bare er litt matsøl på. tar deg 5 min på kvelden å skylle gjennom dagens antrekk, så er de tørre til dagen etter.

Tenk litt på hvor mange ganger ei bukse kan brukes, samme med genser-jakker. 

på 8 dager hadde jeg pakket 3-4 antrekk til alle, men ekstra t-skjorter/tynne genser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...