Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Mitt barn ble født 1.11.18 vi venter fortsatt brev fra folkeregisteret Om å melde navn på babyen slik at vi kan få person nr siden vi skal reise snart og må lage passet hennes.

Før i tiden fikk man brev i posten som skulle fylles ut og sendes tilbake til folkeregisteret...mulig det har blitt elektronisk nå. Men vi har ikke fått noe melding om det

Anonymkode: b153d...947

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får melding når det er klart for å fylles ut på nett.

Anonymkode: 80bb9...7c1

Skrevet

Jeg fylte inn navn på skatteetaten.no. Tror jeg fikk SMS om at jeg kunne gå inn å gjøre det.

Anonymkode: c3a72...7bd

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Mitt barn ble født 1.11.18 vi venter fortsatt brev fra folkeregisteret Om å melde navn på babyen slik at vi kan få person nr siden vi skal reise snart og må lage passet hennes.

Før i tiden fikk man brev i posten som skulle fylles ut og sendes tilbake til folkeregisteret...mulig det har blitt elektronisk nå. Men vi har ikke fått noe melding om det

nå skal det være SMS og em@il. Søke online, så må far inn online og godkjenne navnevalg, så får du beskjed om det er godkjent og så kommer papiret i posten.

Anonymkode: 9a191...59f

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fylte inn navn på skatteetaten.no. Tror jeg fikk SMS om at jeg kunne gå inn å gjøre det.

Anonymkode: c3a72...7bd

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

nå skal det være SMS og em@il. Søke online, så må far inn online og godkjenne navnevalg, så får du beskjed om det er godkjent og så kommer papiret i posten.

Anonymkode: 9a191...59f

Ok takk. Visste ikke det om sms. Når etter fødsel fikk dere sms?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok takk. Visste ikke det om sms. Når etter fødsel fikk dere sms?

Vi fikk sms etter en ukes tid. Logget så inn på altinn.no, fant fram til skjemaet, fylte ut og sendte det inn. Det kan du nok gjøre uten å ha fått sms.

Anonymkode: 56f01...242

• Liker 1
Skrevet

Fikk sms etter ca 14 dager :)

Anonymkode: 5e0a8...996

Skrevet

Fikk sms etter tre dager 🙂 Bare logg inn på altinn og sjekk du!

Anonymkode: 0c11b...e82

Skrevet

Fikk melding fra altinn ca 1.5 dag etter fødsel, etter et par dager fikk vi fødselsattest i posten med hans navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...