AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1 Skrevet 15. november 2018 Begynt i ny jobb, kontor, og i lunsjen i dag satte jeg meg ned, la pålegg på skivene på vanlig måte og spiste. Oppdaget til min store forbauselse en kollega som spiste en brødskive med egg og kaviar med kniv og gaffel. Tenkte at dette var en særing, men ble da enda mer forbauset da tre andre på samme bord også spiste skivene sine med kniv og gaffel! Jeg hadde ikke tatt gaffel engang, og ville blitt rart om jeg skulle gått og hente gaffel for å spise på samme måte som dem. Virker som om flere av dem så litt rart på meg da jeg spiste skiver slik jeg alltid har gjort, med hendene. Har jo vasket hendene på forhånd, selvsagt, står sånt desinfeksjonsmiddel i kantinten. Har dere opplevd lignende? Og er det jeg som er sær her, eller er det vanlig å spise ordinære skiver med kniv og gaffel? Minner meg nesten om en gammel Seinfeld-episode hvor det blir en slags "gimmick" å spise snickers med kniv og gaffel! Anonymkode: 393ce...56b
solmåneogstjerner Skrevet 15. november 2018 #2 Skrevet 15. november 2018 Bruker kniv og gaffel hvis det er mye pålegg som fort kan ramle av. Men det skjer nesten aldri, kun med f eks skikkelig toppede rekesmørbrød. Og hvis det er varmt, som ostesmørbrød. Har aldri sett noen som har spist vanlige skiver med kniv og gaffel... 6
NancyDrew Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 Så spesielt. Jeg ble litt nysgjerrig nå, på hva dere jobber med? 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 Haha nei. Her spises brødskiver med hendene. Tenkte kanskje at kollegaen ikke ville ha kaviar på hendene. Det kan gjerne bli sølete med egg og kaviar. Men brødskive med feks ost forstår jeg ikke at noen bruker kniv og gaffel til. Aldri sett. Anonymkode: 0a6cc...5e3 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 At noe så lite som å spise en skive med kniv og gaffel skal få andre til å tenke "særing" - da er ikke A4-boksen særlig stor. Anonymkode: 7a963...4c3 10
FrankDrebin Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 Jeg har vært på en del arbeidsplasser, overraskende mange som spiser brødskiver med kniv og gaffel, og ikke bare de som har et tårn av pålegg, snakker vanlig blings med gulost eller leverpostei osv. Skjønner ikke hva som er greia med det, jeg bruker alltid hendene når jeg spiser brødskiver, får være måte på jåleri. 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #7 Skrevet 15. november 2018 Om skiven «må» spises med kvin og gaffel gjør jeg det. Altså en skive med egg og reker er ofte veldig vanskelig å spise for hånd, griser til hendene! Så det å velge kniv og gaffel da er nor jeg gjør. Mens en skive med skinke spiser jeg med hendene. Anonymkode: 8ba2d...af7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #8 Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At noe så lite som å spise en skive med kniv og gaffel skal få andre til å tenke "særing" - da er ikke A4-boksen særlig stor. Anonymkode: 7a963...4c3 De som spiste med kniv og gaffel tenkte sikkert det samme tilbake. Syns det er din måte å tolke innlegget på som ikke er særlig raus. Altså nei man tenker ikke han der er en raring jeg ikke kan omgås med, men man tenker da alltid over om folk gjør ting annerledes enn seg selv. Og ja jeg hadde også lurt på hvorfor og syntes det var rart at folk spiste brødskive med kniv og gaffel. Anonymkode: 0a6cc...5e3 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #9 Skrevet 15. november 2018 Jeg spiser nesten alltid med kniv og gaffel hvis jeg har egg på skiven, evt spekeskinke som er seig og som kan være vanskelig å bite over. I min familie så er dette standard, det brukes også kniv og gaffel på skiver med rødbeter. Anonymkode: 862c5...114
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #10 Skrevet 15. november 2018 ...hva jobber dere med..? Anonymkode: 01c0a...67a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #11 Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: De som spiste med kniv og gaffel tenkte sikkert det samme tilbake. Syns det er din måte å tolke innlegget på som ikke er særlig raus. Altså nei man tenker ikke han der er en raring jeg ikke kan omgås med, men man tenker da alltid over om folk gjør ting annerledes enn seg selv. Og ja jeg hadde også lurt på hvorfor og syntes det var rart at folk spiste brødskive med kniv og gaffel. Anonymkode: 0a6cc...5e3 Jeg tolket ikke innlegget, det var du som skrev at du tenkte vedkommende var en særing for å spise med kniv og gaffel. Anonymkode: 7a963...4c3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #12 Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tolket ikke innlegget, det var du som skrev at du tenkte vedkommende var en særing for å spise med kniv og gaffel. Anonymkode: 7a963...4c3 Ja du tar ting veldig bokstavelig. Og jeg er ikke TS. Anonymkode: 0a6cc...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #13 Skrevet 15. november 2018 Jeg jobber i en bedrift med kleskode, og her er det helt normalt å spise brød med kniv og gaffel. Anonymkode: fa6e8...385
Gjest Faerunpedia Skrevet 15. november 2018 #14 Skrevet 15. november 2018 Folk gjør det her også, jobber på kontor. Men aldri sett noen gjøre det utenfor jobben, merkelig fenomen i grunn. Jeg spiser med hendene.
Pearl2.0 Skrevet 15. november 2018 #15 Skrevet 15. november 2018 Brødskive med mye pålegg som kan falle av spiser jeg med bestikk. Liker også å spise brødskiver med leverpostei/Skinke med sylteagurk /rødbeter og majones med bestikk. Blir litt mer kos og nyter maten mer da😊 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #16 Skrevet 15. november 2018 7 minutter siden, Pearl2.0 skrev: Brødskive med mye pålegg som kan falle av spiser jeg med bestikk. Liker også å spise brødskiver med leverpostei/Skinke med sylteagurk /rødbeter og majones med bestikk. Blir litt mer kos og nyter maten mer da😊 Åh jeg koser meg mer når jeg bruker hendene. Anonymkode: 0a6cc...5e3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #17 Skrevet 15. november 2018 Jeg spiser alltid med kniv og gaffel på jobb. Det gjør tilnærmet alle andre også. Anonymkode: 7458e...508
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #18 Skrevet 15. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiser alltid med kniv og gaffel på jobb. Det gjør tilnærmet alle andre også. Anonymkode: 7458e...508 Brødskive med gulost og paprika liksom? Anonymkode: 0a6cc...5e3 3
exictence Skrevet 15. november 2018 #19 Skrevet 15. november 2018 Jeg spiser med hendene. Ser noen spise med gaffel og kniv. Dem om det. 3
Jerry Lee Skrevet 15. november 2018 #20 Skrevet 15. november 2018 Kommer an på pålegget, det. Er det stort og klinete... kniv og gaffel. Flatt og tørt... hånda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå