AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #1 Skrevet 15. november 2018 Positivt og negativt mottas gjerne. Hvordan er miljøet,skolen,altiviteter,fritidstilbud,ting å gjøre,venner,shopping, bra togtilbud til oslo? Er det mye innvandring her? Er det skummelt å bo her? Noe gjeng eller narkotika eller andre ting? Sorry rare spørsmål,men googlet erfaringer her og stod så mye rart. Ser ut som en fin plass. Og har funnet hus. Men ble litt redd no. Lett å bli kjent med folk? Står mye om sladring og bygdemiljø? Stemmer dette? Vil du bli uglesett som innflytter?Og alt du gjør nistirres på eller er folk hyggelige og nok med seg selv? Er det sol her hele året?eller undersolt om vinteren? Er det greie kollektive tilbud not kongsberg herfra? hvordan er miljøet rundt næringsparken? Takker for svar! Anonymkode: 9eb43...0b8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #2 Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Positivt og negativt mottas gjerne. Hvordan er miljøet,skolen,altiviteter,fritidstilbud,ting å gjøre,venner,shopping, bra togtilbud til oslo? Er det mye innvandring her? Er det skummelt å bo her? Noe gjeng eller narkotika eller andre ting? Sorry rare spørsmål,men googlet erfaringer her og stod så mye rart. Ser ut som en fin plass. Og har funnet hus. Men ble litt redd no. Lett å bli kjent med folk? Står mye om sladring og bygdemiljø? Stemmer dette? Vil du bli uglesett som innflytter?Og alt du gjør nistirres på eller er folk hyggelige og nok med seg selv? Er det sol her hele året?eller undersolt om vinteren? Er det greie kollektive tilbud not kongsberg herfra? hvordan er miljøet rundt næringsparken? Takker for svar! Anonymkode: 9eb43...0b8 Skavanger i Kongsberg Anonymkode: 9eb43...0b8
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #3 Skrevet 15. november 2018 Flomutsatt? Eller andre ting? Anonymkode: 9eb43...0b8
Juniper Skrevet 15. november 2018 #4 Skrevet 15. november 2018 Nå har jeg ikke vært der på årevis, da. Men det er jo rimelig sentrumsnært i Kongsberg. Kongsberg har høgskole og mye industri, og det er flytting til og fra. Flomfaren er vel minimal, da det er noen meter ned til vanlig vannstand i Lågen. Jeg tror det blir som et hvilket som helst annet sentrumsnært område i en småby. Blir mye hva du gjør det til selv. I forhold til ungdomsmiljø, narko og sånt så aner jeg ikke, men igjen, kommer jo an på hvilke miljøer man beveger seg i. Dritt finner du over alt!
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #5 Skrevet 15. november 2018 1 time siden, Juniper skrev: Nå har jeg ikke vært der på årevis, da. Men det er jo rimelig sentrumsnært i Kongsberg. Kongsberg har høgskole og mye industri, og det er flytting til og fra. Flomfaren er vel minimal, da det er noen meter ned til vanlig vannstand i Lågen. Jeg tror det blir som et hvilket som helst annet sentrumsnært område i en småby. Blir mye hva du gjør det til selv. I forhold til ungdomsmiljø, narko og sånt så aner jeg ikke, men igjen, kommer jo an på hvilke miljøer man beveger seg i. Dritt finner du over alt! Takk for svar Ja det er helt sant. Litt skummelt å dra med seg barn og flytte nedover og ikke vite hvordan det er der. Håpte det var noen som hadde erfaringer. Ts Anonymkode: 9eb43...0b8
Juniper Skrevet 15. november 2018 #6 Skrevet 15. november 2018 Erfaringene man får er et resultat av en opplevelse der man selv spiller en aktiv rolle. Alt du gjør her i livet kan være skummelt. Eller spennende. Skavanger (hvorfor akkurat det lille området?) er ikke et værre sted enn andre. Kongsberg skrøt for en del år siden i hvertfall av at de hadde Norges største ingeniørtetthet. Det er mye utdanna folk i gode stillinger rundt omkring. Mye tilflyttere som har sin kultur i bagasjen, både norske og internasjonale. Kongsberg har mye historie, aktivt musikkliv og alle mulige slags lag og foreninger. Du har gode muligheter til å få det bra der. Den gang jeg bodde i området var de litt mer sære miljøene lenger unna byen. Du har en del "rednecks" i bygdene rundt. Rusmiljøet var på den tida også mer utenfor byen, men sist jeg kjørte igjennom var det området renovert, så hvor de er nå aner jeg ikke. Tror det sikkert finnes noen facebookgrupper ala "vi som elsker Kongsberg", mulig du kan få bedre info der. Lei for at jeg ikke har mer oppdaterte opplysninger til deg, men lykke til.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #7 Skrevet 15. november 2018 2 minutter siden, Juniper skrev: Erfaringene man får er et resultat av en opplevelse der man selv spiller en aktiv rolle. Alt du gjør her i livet kan være skummelt. Eller spennende. Skavanger (hvorfor akkurat det lille området?) er ikke et værre sted enn andre. Kongsberg skrøt for en del år siden i hvertfall av at de hadde Norges største ingeniørtetthet. Det er mye utdanna folk i gode stillinger rundt omkring. Mye tilflyttere som har sin kultur i bagasjen, både norske og internasjonale. Kongsberg har mye historie, aktivt musikkliv og alle mulige slags lag og foreninger. Du har gode muligheter til å få det bra der. Den gang jeg bodde i området var de litt mer sære miljøene lenger unna byen. Du har en del "rednecks" i bygdene rundt. Rusmiljøet var på den tida også mer utenfor byen, men sist jeg kjørte igjennom var det området renovert, så hvor de er nå aner jeg ikke. Tror det sikkert finnes noen facebookgrupper ala "vi som elsker Kongsberg", mulig du kan få bedre info der. Lei for at jeg ikke har mer oppdaterte opplysninger til deg, men lykke til. Ok. Tusen takk for svar Ja det kan jeg sjekke ut. Takk for tips Ts Anonymkode: 9eb43...0b8
must Skrevet 15. november 2018 #8 Skrevet 15. november 2018 Skavanger eller Lindbojordet? Det er ganske stor forskjell mtp miljø og solforhold i hvert fall
AnonymBruker Skrevet 15. november 2018 #9 Skrevet 15. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Positivt og negativt mottas gjerne. Hvordan er miljøet,skolen,altiviteter,fritidstilbud,ting å gjøre,venner,shopping, bra togtilbud til oslo? Er det mye innvandring her? Er det skummelt å bo her? Noe gjeng eller narkotika eller andre ting? Sorry rare spørsmål,men googlet erfaringer her og stod så mye rart. Ser ut som en fin plass. Og har funnet hus. Men ble litt redd no. Lett å bli kjent med folk? Står mye om sladring og bygdemiljø? Stemmer dette? Vil du bli uglesett som innflytter?Og alt du gjør nistirres på eller er folk hyggelige og nok med seg selv? Er det sol her hele året?eller undersolt om vinteren? Er det greie kollektive tilbud not kongsberg herfra? hvordan er miljøet rundt næringsparken? Takker for svar! Anonymkode: 9eb43...0b8 Jeg kjenner området ganske godt og om du skal bo der så er hus rundt Bademiljø og opp nummedalsveien bedre enn rett ved skole/barnehagen der. Skolen har jobbet mye med å bli bedre angående mobbing, de har fått mye bedre rykte bare de siste par årene. Barnehagen er så og si helt ny og har vanvittige gode tilbud. Barneskolen skal pusses opp og bli by innenfor et års tid nå. Busser går gjennom området og til byen hvert 30 minutt. Det nye i byen er jo buss uten sjåfør som går i sentrum. Anonymkode: 3e9cf...53b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2019 #10 Skrevet 2. januar 2019 On 11/15/2018 at 11:43 AM, AnonymBruker said: Positivt og negativt mottas gjerne. Hvordan er miljøet,skolen,altiviteter,fritidstilbud,ting å gjøre,venner,shopping, bra togtilbud til oslo? - Dette gjelder ikke bare Skavanger, men hele Kongsberg. Det er masse fritidstilbud og tog minst en gang i timen til Oslo i tillegg til buss til Oslo. Er det mye innvandring her? - Ikke mer enn andre steder? Er det skummelt å bo her? - spørs hva du synes er skummelt... Noe gjeng eller narkotika eller andre ting? Sorry rare spørsmål,men googlet erfaringer her og stod så mye rart. Ser ut som en fin plass. Og har funnet hus. Men ble litt redd no. Lett å bli kjent med folk? Står mye om sladring og bygdemiljø? Stemmer dette? - Skavanger er en bydel i Kongsberg. Har nok ikke mer sladring og bygdemiljø enn andre steder? Kommer jo også helt an på hva du oppsøker selv. Sladrekjerringer finnes overalt. Vil du bli uglesett som innflytter?Og alt du gjør nistirres på eller er folk hyggelige og nok med seg selv? - Det er mange innflyttere på Kongsberg, så det er vi vant med Er det sol her hele året?eller undersolt om vinteren? - Det er sol hele året, men er ikke mye kveldssol på Skavanger sammenliknet med feks Gamlegrendåsen og Madsebakken. Er det greie kollektive tilbud not kongsberg herfra? - Ja. Dessuten er det flatt og fint og raskt å sykle. hvordan er miljøet rundt næringsparken? - Hva mener du? Rundt eller i næringsparken? Som forresten heter teknologiparken. Det er masse ingeniører i store bedrifter og et høyt utdanningsnivå. Takker for svar! Anonymkode: 9eb43...0b8 Anonymkode: 98c0b...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå